PDA

Vis full versjon : IPD stabstag til 940



Snusmoen
30/05/11, 11:08
Hei!

Noen har erfaring med disse stabstagene? Er det merkbar forskjell med 25/25, og hva sitter der originalt?

Synes fortsatt det mangler noe:P det er sikkert fordi jeg kjører på vinterhjul ennå men kunne tenke meg å bytte til IPD stabstag dersom de er verdt penga.

Evt. hva mer kan jeg gjøre? Har nå bilstein sprint, tårnstag og polyforinger men syns det krenger for mye ennå :P

C.Erstad
30/05/11, 12:22
Har det på v70en min, og den krenga mye mindre! :)

Rekner med det blir samme resultatet på 940en din!

Kodja
30/05/11, 16:40
har bilstein sprint, lesjøfors og polyforinger + ALLE ipd staga under på 945n + fjærbeintårnstag. den er relativt stiv kan du si! :) så JA det hjelper!!! :)

Snusmoen
31/05/11, 09:25
Da blir det IPD når feriepenga kommer :P hehe

men du sier alle ipd staga?

boman
31/05/11, 16:15
Hjelper det stort med staget bak? Bilen har jo fast aksel uansett, og et fast stag skrudd på en fast aksel er kanskje ikke så merkbart at det er verdt 2500 (eller hva det koster)?

oar83
31/05/11, 16:40
Absolutt verd å kjøpe alle fire staga - i tillegg vart en del mindre vibrasjon i drivlinja når eg fikk justerbart panhard også.

Snusmoen
31/05/11, 18:03
har justerbart panhard også det glemte jeg å si :P men merka ikke noe mindre vibrasjon egentlig. men alle fire staga? kodja sier også alle staga. er det ikke bare stabstag foran og bak?

tenker dere på lower cherry turbo brace eller hva den heter?

oar83
31/05/11, 18:34
Det som også blir kalla ambulanse-stag
Ser det her
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1872.jpg

Snusmoen
31/05/11, 19:00
hvor får jeg tak i det egentlig? pedersens racing har det ikke tror jeg

oar83
31/05/11, 19:07
Du får kjøpt dette staget på volvo fortsatt dersom eg ikkje hugsar feil.

Forskjellen på IPD og orginalt er at det orginale er et rør imens IPD er massivt og 3 ganger så tungt :) Vil påstå at dette gjorde virkelig susen.

Også kommentert av ChrML:
http://forum.vccn.no/showpost.php?p=341123&postcount=2108

Forskjellen ved å ha 25mm stab-stag bak var ganske stor, desverre vart bilen litt 'nervøs' synes eg.

Snusmoen
31/05/11, 21:50
Du får kjøpt dette staget på volvo fortsatt dersom eg ikkje hugsar feil.

Forskjellen på IPD og orginalt er at det orginale er et rør imens IPD er massivt og 3 ganger så tungt :) Vil påstå at dette gjorde virkelig susen.

Også kommentert av ChrML:
http://forum.vccn.no/showpost.php?p=341123&postcount=2108

Forskjellen ved å ha 25mm stab-stag bak var ganske stor, desverre vart bilen litt 'nervøs' synes eg.

såklart det blir IPD stag :P men kjøpte du det fra ipd eller fra forhandler i norge? :) da får den bare bli litt nervøs, hehe.. for stiv skal den ihvertfall bli

Snusmoen
31/05/11, 21:57
Hjelper det stort med staget bak? Bilen har jo fast aksel uansett, og et fast stag skrudd på en fast aksel er kanskje ikke så merkbart at det er verdt 2500 (eller hva det koster)?

staget skrus i bærebruene og skal vel hindre vridning i disse så vidt jeg har forstått. ettersom bærebruene er festet fremme med en foring oppover i karosseriet, så kan disse vri seg "fritt" fra side til side, såklart med de begrensninger som demperne gir og fjørene =)

med et gammelt og slitent stag så vil disse vri seg nesten litt uavhengig av hverandre og forårsake krening, mens derimot et stivere og tykkere stag vil gjøre at de to beveger seg mer likt fra side til side, samt opp og ned. altså mindre krening.

(eller er jeg helt på bærtur nå) ^^ rett meg gjerne

KE40155
31/05/11, 22:09
har sett noen som hadde monntert 2 stk ipd stabstag. var på en amerikansk side eller noe.

boman
01/06/11, 05:20
Du kan låne mitt ambulansetaget mitt for å se om du merker forskjell ;)