PDA

Vis full versjon : Motorfunktion nedsatt? HJELP!!



Wirrumen
30/05/11, 08:14
Hei. Bilen min stoppet igår og vill ikke starte :(, 06 modell 1,6D V50. meldingen i dashbordet: Motorfunktion nedsatt, prøvd å koble fra batteriet en stund, men feilen er der fortsatt å bilen starter ikke.
Feilkode fra testeren jeg har: DTC U0301 software incompatibility with ECM/PCM og C1943 Unknow DTC-manufacturer control og P0122 TPS/PPS SW "A" circuit low.

Noen som kan hjelpe :P.. Bilservice har 1uke ventetid!

JørgenT
30/05/11, 08:34
Ta av og på kontakten på EGR ventilen. Mulig dårlig kontakt i kontaktstykket. Viss bilen da starter må du nok skifte Egr ventilen.

Wirrumen
30/05/11, 08:41
Ta av og på kontakten på EGR ventilen. Mulig dårlig kontakt i kontaktstykket. Viss bilen da starter må du nok skifte Egr ventilen.

EGR ventilen er helt ny, byttet for par uker siden :P. Men kan prøve og ta av og på kontakten etter jobb.

JørgenT
30/05/11, 08:47
Sjekk også at kontaktene fra bilen er stramme og fine. Mulig eg er på villspor, men verdt å sjekke:)

C.Erstad
30/05/11, 08:50
Ta av og på kontakten på EGR ventilen. Mulig dårlig kontakt i kontaktstykket. Viss bilen da starter må du nok skifte Egr ventilen.
Du MÅ ikke skift, men bør! :)
Bilen går like fint uten :)

Wirrumen
30/05/11, 09:38
Du MÅ ikke skift, men bør! :)
Bilen går like fint uten :)

EGR ventilen er helt ny for et par uker siden :)

Wirrumen
01/06/11, 07:48
Bilen er nå fikset :). Å det viste seg at det var noen stikk/ledninger som hadde blitt rivd ut av styreenheten. Den ligger ganske teit plassert på passasjer siden så er fort gjort og sparke borti hvis du er litt ivrig :P

C.Erstad
01/06/11, 08:14
Kontaktstykker som ikke sitter fast i CEM er ganske vanligt! :P

Har hatt noen sanne biler. Men da pleier det som regel helt å klikke for den! :)