Vis full versjon : Volvo 940 - b230fb trekker dårlig i oppoverbakker
AleksanderK
29/05/11, 22:59
Sliter med at min 940 med b230fb trekker dårlig i oppoverbakker. Måtte ned på 3-gir for å få farten opp til 80. Går greit på flaten...
Oljen er grei. Har nok, men burde kanskje byttet den. Hvilken olje skal den ha?
Hjelper det å bytte tennplugger?
AleksanderK
30/05/11, 16:26
Vet ikke. Sjekker når jeg har tid.
Hva skal den ligge på på FB motoren?
gull pilen
31/05/11, 13:14
nye tenningsdeler og bensinfilter kan gjøre mye.....
Spørs jo hvor bratt den bakken er da:p Husk at FB liker seg på turtall, ikke så alt for godt bunndrag med den vx3'n.
Spørs jo hvor bratt den bakken er da:p Husk at FB liker seg på turtall, ikke så alt for godt bunndrag med den vx3'n.
I det siste har min FB motor begynte å dra lika dårlig på høgt turtal som på lavt:rolleyes: Ivertfall ikkje så bra som den gjorde før. Vil da hjelpa med nye tennplugga/ledninga/fordelar? og bensinfilter?
I det siste har min FB motor begynte å dra lika dårlig på høgt turtal som på lavt:rolleyes: Ivertfall ikkje så bra som den gjorde før. Vil da hjelpa med nye tennplugga/ledninga/fordelar? og bensinfilter?
Kan gjøre det ja, du har hvertfall luket ut det problemet hvis du skifter det;)
Sjekk kompresjonen, og at eksosen ikke er tett:p
AleksanderK
31/05/11, 15:19
Byttet luftfilter og tennplugger i går. Følte den gikk bedre. Pluggene var litt hvite da, så ting kan tyde på at bensinfilter må byttes også. Eller så er btr gåen? :s
Lambdalyset slår seg på av og til rett etter start, men forsvinner like fort med engang jeg toucher gasspedalen.
Prøv bensinfilteret du. FB går dårlig samme faen spør du meg så det er helt naturlig :p
Men at lambda lampa lyser er ikke naturlig.
Espen Hveding Nordgård
31/05/11, 19:49
sorry for offtopic, men slett meld i inboksen din, fulloggal ;)
Jan-Einar Jenssen
01/06/11, 09:35
er ikke catalysatoren som begynner og bli tett da? det vil merkes i motbakker som du beskriver :) og at lambda lyset tenner av og til.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.