PDA

Vis full versjon : Biltema hjullager



julen
29/05/11, 05:29
bytta i fjor sommer hjullager på begge sider fram. siden jeg måtte hasammen biln fort ble det biltema lager på den ene sia(nytt) å et brukt org lager på den andre sia. det brukte hadde rulla 250tusn ifølge trippteller på delebiln.

nå på eu fikk jeg anmerkning på det ene lagre. gjett hvilke?
jo det helt nye biltemalagret. nesten ikke brukt biln siden det ble sattpå.

satte å på et framhjuslager fra biltema på biln til en kompis å begynte kort tid etter på å ule.

dette gjelder 850/x70

Tom K
29/05/11, 06:55
Fatter ikke hva dere gjør galt når dere monterer lager, glemmer dere å fylle lageret med fett først ? Biltema selger jo SKF lager som er det beste du kan få.

noen lager er selvfølgelig lukket og kan ikke smøres, hva står det på lageret ?

C.Erstad
29/05/11, 11:04
Feilt tiltrekningsmoment på mutter til drivaksling....

Ola Moen
31/05/11, 17:06
Tema selger B-varer som ikke har passert kvalitetskontrollen, men som likevel "kan" brukes.
Spørsmålet er hvor lenge det holder. Jeg har helt sluttet å kjøpe deler på Biltema. De er ikke verdt å montere engang.

Som nevnt i begynnelsen her, så er det flere som har dårlig erfaring med lukkede lagre fra Biltema.
Både broder'n og fatter'n har hatt samme problem, på henholdsvis VW Passat og VW Golf.
uling i lager, og etterhvert slakk.

Jeg skulle bytte foran på en 245, men merket allerede da lageret var tatt ut av esken, at det "hakket" da jeg prøvde å snurre det rundt. Det blei ikke montert for å si det sånn:D

Biltema never again!

Tom K
31/05/11, 17:34
Biltema selger ikke varer som er kassert i kvalitetskontroll, kasserte varer går i kværna for at ikke produsenten skal få problemer med dårlig reklame, det er standard krav til alt av slike deler så alt skal være tilnærmet original, dette gjelder lager, bremser drivaksler osv

Braathen142
31/05/11, 19:15
Tema selger B-varer som ikke har passert kvalitetskontrollen, men som likevel "kan" brukes.

kan jeg bare spörre hvem som sier det? eventuelt hvor det står?
For syns alle har forskjellige ideer om hvor ting kommer fra osv.
Er jo selvfölgelig en grunn for atter det er billigere men trur neppe de selger ting som "ikke" går igjenom kontroller.

Har selv kjöpt hjullager der og de har jeg aldri hatt noe problem med.

Tom K
31/05/11, 19:56
Biltema er akkurat som Rema 1000, de kjøper inn store partier og får dermed veldig hyggelige priser, men at Biltema har hatt mye tvilsomt i hyllene det er det vel ingen tvil om, men når det kommer til slitedeler så er det som sagt ganske høye krav til kvalitet, tror du virkelig Biltema selger lager som er så dårlige at de egentlig skulle vært kassert ? tror nok heller at det er noen ullhuer som egentlig ikke vet hvordan man bytter lager ;)




Jada , det var spøkefullt ment å kalle folk for ullhue ;)

kermitt
31/05/11, 19:57
Det er ikke lov å selge deler som ikke er trygge og E-merket. Da duger ikke ting som egentlig skulle vært kassert. Det henger ikke på greip.

julen
31/05/11, 22:56
Biltema er akkurat som Rema 1000, de kjøper inn store partier og får dermed veldig hyggelige priser, men at Biltema har hatt mye tvilsomt i hyllene det er det vel ingen tvil om, men når det kommer til slitedeler så er det som sagt ganske høye krav til kvalitet, tror du virkelig Biltema selger lager som er så dårlige at de egentlig skulle vært kassert ? tror nok heller at det er noen ullhuer som egentlig ikke vet hvordan man bytter lager ;)




Jada , det var spøkefullt ment å kalle folk for ullhue ;)

mener jeg ikke kan å bytte lager du da?
rart lagre som allerede hadde rulla 250 tusn fortsattholder...:)
dette er lukka lager å det står biltema på dem.

treboR87
31/05/11, 23:23
Har byttet begge hjulagerene framme på mine S/V70 biler.. på v70'n har jeg volvo orginal.. like bra enda.. kjørt 30t km. Byttet ene siden på S70'n med mekonomen har holdt i 40t km. tenkte å prøve biltema på andresiden pga prisen (599 vs 2100,-) hadde ikke kjørt 10t km før det ula i hele bilen og rattet ristet.. 0 kvalitet..

Ola Moen
31/05/11, 23:50
Det er ikke lov å selge deler som ikke er trygge og E-merket. Da duger ikke ting som egentlig skulle vært kassert. Det henger ikke på greip.

penger er penger...
Mye dritt som "slipper igjennom" kvalitetskontroller, som aldri skulle vært ute i butikker.

Tom K
01/06/11, 05:58
mener jeg ikke kan å bytte lager du da?
rart lagre som allerede hadde rulla 250 tusn fortsattholder...:)
dette er lukka lager å det står biltema på dem.

Jeg sier bare at det er fort gjort å montere et lager feil, det med ullhuer var ment som en spøk, jeg har hørt mere positivt enn negativt om lager fra Biltema ;)

R.G
02/06/11, 07:46
er skf lager biltema selger. og alle sånne slite deler er godkjent for bruk på veier. hadde det ikke vært godkjent kunne di ikke solgt det.

det med att folk ødelegger biltema lager fort har med montering å gjøre. riktig montering av lager er veldig nøye, liten feil og det går bare i noen få mil og uler. like stor sjans å få til uling med ett hjullager til 5000kr som med ett til 500 kr. alt skal være av samme kvalitet, hvis ikke er det ikke lov å selge. ikke mange som tenker på det.

men sjøl kjøper jeg ikke mye sånt på biltema, kun hvis det er hast og må ha deler der og da når ingen har på lager.

sjøl kjøpt på biltema lager på en volvo for en del år sida, og det er ikke byttet noe mere lager den dagen i dag.

så vær nøye under montering, er ikke bare å bruke hammer og ei passe pipe og banke det forsikitig på når man ikke har presse i nærheten o.l, da er det ihvertfall kjørt..:)

Michelle
03/06/11, 00:06
På min 242 funka lagra fint, men på typen min sin 940 gikk det i stykker 3 månder etterpå. Jeg skal ikke kjøpe dem. Uansett når man kjøper hjullager feks på bilextra får man 2-3 års garanti hvis det er montert riktig. ( noe sånnt )

142senja
03/06/11, 20:57
mener mekonomen har 3års dele garanti? fikk det på b.l.a hjul lager og div forstillings deler til en kunde bil.

volvobrage
15/03/12, 16:43
Må berre skyte inn her at ein kompis bytta hjullager to gangar på 30k kilometer..detta var såklart biltema lager, kjøpte nytt lager ein anna plass og det var like fint 60k seinare(passerte vertfall eu kontroll uten anmerkningar) når han solgte bilen

marhaugen91
20/03/12, 17:35
Har biltema hjullager på begge sider forran på min 740 de er kjørt 20000 km ikke ulyd å ikke slakk, momentet skal være "finger moment"
først skru til med skralle så løsne å så sette fast med fingrene

Dcd36
23/07/12, 14:27
Tenkte jeg skulle prøve biltema sine hjullager til 240. Kom ikke lengre enn til forsøket med disse lagre før jeg ga opp hele greia. Prøvde å få inn lagerbane til største lager, hvor lagerbanen ikke vil inn, går kun på skjeive. Dvs lagerbaner er for stor for navet.
Gammel lagerbane var det ingen problemer med å få inn.

julen
25/07/12, 00:01
lenge siden jeg skrev denne tåden nå:) kan oppdatere litt med erfaringa mi med 850/x70 lager (lokka/heile nav).
jeg kjører fortsatt med det brukte lagret jeg smetta på for over et år siden, sikkert kjørt minst 30 000km på det brukte lagre som ble tatt fra en bil med 250 000km på tellern.
på den sida jeg valgte NYE biltemalager holder jeg på med mit 3. lager.
vet av fler med samme erfaring.
jeg mener problemet er at det kommer vann i dem sånn at dem ruster...
plokka av et som hadde ståttpå en måned på biln til en kompis, det hadde ulelyden. jeg fantigjen lagre liggende i garasjen her om dagen, det hadde da satt seg bomm fast:P

dag otto
16/12/13, 02:46
Lenge siden det var noen aktivitet her.
Kjøpte selv et hjullager fra Biltema til 740n for 2 år siden og nå 30000 km er det ingenting som tilsier at det er noe galt med de. Sto SKF på hjullageret og det be montert etter Haynes boka m. tiltrekkingsmoment og x ant grader. Veldig fornøyd med det iforhold til pris og har ingenting å utsette på dette.
Er generelt veldig skeptisk til Biltema-deler, og er deler jeg aldri ville kjøpt der. Men hjullageret var helt topp.

Petter M
22/12/13, 20:53
Har kjørt mitt biltema hjulager ca 20.000/ca 8 mnd.. Det funker heldivis enda :P

TurboNoob
24/12/13, 13:31
Jeg bytta hjullager høyre foran på min 240. Volvo Original. Etter ca 3 år og 12000km begynte det å ule fra fronten igjen.
Så jeg bytta nå på venstre side, og satte på et SKF lager fra Torshov.
Glad og fornøyd startet jeg opp og kjørte en tur, men tror du faen meg ikke lyden var der enda???:(( Joda, ulte som bare faen ennå.
Så da måtte jeg bytte det originale Volvo-lageret også. Husker ikke om jeg kjøpte fra Torshov igjen eller om det var Biltema.

Er ganske sikker på at jeg fulgte anvisninger fra Haynes boka første gangen også.

Liland
26/12/13, 05:24
Felger og fjæring har også litt og si. Brede 18" blingblingfelger med litt kast har oftere mye høyere vekt og lavere innpress enn org felger. Sleng på stivt understell og levetiden til hjullagret vil påvirkes.

Men man kan godt være varierende kvalitet på samme delen på biltema. Ett å er får biltema en kjempeavtale på SKF, ett annet god pris fra shanghai shengkong. Derfor kan folk ha forskjellige erfaringer.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Mikal B
08/02/14, 02:11
Kan skyte inn på generell basis når det kommer til deler fra Biltema, at jeg har faktisk alltid kjøpt deler fra Biltema, ingenting originalt, til de 2 940'ene (i tillegg til et par Audi'er, og en Mitsu Lancer) jeg har hatt, og har aldri hatt noen problemer utenom at grauthovvene leverer ut feil del. Folk har forskjellige meninger, ja, det har de, men uansett hvor du kjøper deler, vil man alltid finne folk med dårlig(e) erfaring(er)..