PDA

Vis full versjon : Klakkelyd ved venstre framhjul ved igangsetting - automat



Nilsebu
29/05/11, 01:38
Har en klakke lyd på bilen. Denne kommer bare hvis jeg setter bilen i revers og gir litt gass (rettelse: Kommer også til tider når jeg begynner å kjøre framover). Den kommer ikke hvis jeg bare setter bilen i revers og lar den renne (automat).

Kan noen ganger komme hvis jeg setter bilen i D (drive) og må gi litt gass for å løse ut i en bakke.

Høres ut som om lyden kommer fra venstre framhjul og høres ut som en mekanisk klakking.

Stabilisatorstag og bærebro med tilhørende foringer etc er nettopp byttet.

Noen som har noen tips ?

Erlend
29/05/11, 08:47
Kan høres ut som begynnelsen på en dårlig drivknute for meg, siden stagene og foringene er byttet.

Nilsebu
29/05/11, 11:06
Kan høres ut som begynnelsen på en dårlig drivknute for meg, siden stagene og foringene er byttet.

Disse ble byttet ifjord. Og hvis de er slitte så kommer det en annen type klakke / klikke lyd. Mansjettene er hele og pene.

ThomasH
02/06/11, 17:02
Jeg hadde lignende lyder - begynte nesten som en knurring og utviklet seg over litt tid til kraftigere "knakking". Skiftet motorfester (untatt det øvre, det var skiftet få år tidligere) og lyden forsvant. Motorfestene var betydelig slitt (-98 mod, ca 210.000km)

konso
04/06/11, 10:49
Slakke i splinesene i navet? Er mest et problem på manuellkasser, har det problemet selv.

850GLTsilver
04/06/11, 21:40
Tenkte litt på støttelageret til den høyre drivakselen jeg.
Skifta akkurat drivaksel på min nå, og ble i grunnen litt forskrekket over tilstanden på dette støttelageret. Noen "tilleggslyder" forsvant samtidig også. :D

Ja også ble det polyurethan øvre feste på min også ja.
Ble slett ikke noen ekstra motorlyd i kupeen, men klart roligere motor der fremme.

Nilsebu
08/08/11, 18:07
Regner med det er foringer på girkasse festene? Kan dette ha noe med saken å gjøre? Ville jo tro at det ble litt bevegelse i kassa når bilen begynner å rulle?


Hvordan er det å skifte motorfester? Bytter hele festene istedenfor å sette inn nye foringer i gamle fester.