PDA

Vis full versjon : Erfaringer med Black box?



Hassel
28/05/11, 19:01
Noen som har erfaringer med Black Box fra turtel. Pappa tenkte å prøve den på sin svarte xc70. Ser gjerne bilder også vis noen har det! :)

todleif
29/05/11, 09:11
Eg googla det og fann litt info. (som bekrefta mistanken min)
Det er til svarte biler fordi det inneholder noko svart kliss som skal legges på lakken.
Det svarte klisset skjuler riper.
Er det vanligt turtle standard på holdbarheiten, so forsvinner det svarte klisset ganske fort ifra lakken og ripene blir synlige att

Hassel
29/05/11, 12:31
Så det er veldig bra for kort periode med andre ord? Hvordan blir det da vis man legger på et ekstra lag med "vanlig" voks etterpå for å forsegle det svarte klisset? :P

todleif
29/05/11, 17:33
Eg liker å fjerne ripene istedet for å skjule dei, so eg vil ikkje bruke dette produktet.
Det hjelper antagligt å legge voks oppå når det gjelder holdbarheiten.

Du får google litt. Er masse info å få. Men ta alt med ein klype salt!

Hassel
29/05/11, 19:00
Aha.. Missforsto litt jeg, la ikke helt merke til å det du sa om å skjule dem, men kombinere litt begge deler så blir det nok knall ;)

Tonytic
31/05/11, 16:58
prøv det og gi tilbakemelding da vettu ;)

Tveite Performance
01/06/11, 19:54
eg har brukt de på 3 biler. veldig lett å jobbe med og gjer fin glans. har ikkje noe negativt å sei om holdbarheten enda ;) løp å kjøp ;)

Hassel
01/06/11, 21:18
Meget mulig det blir prøvd så kommer det nok på produkterfaringer ;)

Øyvind G
01/06/11, 22:12
eg har brukt de på 3 biler. veldig lett å jobbe med og gjer fin glans. har ikkje noe negativt å sei om holdbarheten enda ;) løp å kjøp ;)

og da sammenligner du med..... ?

Tveite Performance
02/06/11, 19:29
og da sammenligner du med..... ?

samenligner ikkje med noe spesielt. men har prøvd litt av kvart.

men synst ikkje folk skal kritisere de uten å ha prøvd produkte ;)

foresten har du prøvd da?

Øyvind G
02/06/11, 22:21
jeg har ikke prøvd den nei. bare lurte jeg ;)

jeg har heller ikke kritisert noe.

Friksen
22/08/11, 07:57
Hei! Nå er ikke jeg noen råtass med poleringen, men jeg synes det ble bra, ikke kjempe men bra resultat.. Vaske ripene synes ennå på nært holdt og må nok maskin rubbes :(..

Det fulgte med en sprayflaske med noe forsegler som jeg ikke fikk noe greie på.. synes denne var vanskelig og jobbe med..

Ødela flere kluter, så lurt og kjøpe noen billigere fiberkluter på europris kansje..

Hassel
22/08/11, 08:20
Black box utgår ;) Det som blir brukt er nok 3m per it serien!

Friksen
22/08/11, 13:07
Er det noe som egner seg godt til Svarte biler? største problemet med hvit polering er jo at dem finner noen kriker og hakk som er så godt som usynelig til vanlig :(

Hassel
22/08/11, 14:20
Burde vel ikke være noe problem, bilen har vel så å si ingen riper.. ;)