PDA

Vis full versjon : !!!!tennigsrele, bensinrele vær så snill å hjelp meg!!!!



chris
28/05/11, 15:55
heisann. har en volvo 240 med B230F motor. til tide og utide så vil den ikke starte. har nett bytta motor å hele pakken. hadde en B230F motor fra 1988 og nå har eg en fra 90/92. hadde den på langtur i går kveld men så skulle eg ut å skru på en bolt på akslingen... å får ikke start på den. har prøvd å ta bilen på gir å det er ikke gnis på den eller noe. kan noen være så snill å hjelpe meg? det er viktig for meg å få den på veien igjen. har byttet motor på den så mangen ganger at eg er gått lei nå, like før bilen å motor ser pressen på fyllinga.

chris
28/05/11, 16:03
kjenner ikke bensindunst eller noe. har faktisk sotte fingeren på coilen å fått en til å dra på svitsen. får ikke støt eller noe. fatter ikke hva som skjer.

850GLTsilver
29/05/11, 11:14
Bensinpumpa tenker jeg.
Relativt standard feil på disse bilene.
Ebay, FCP, Vparts, ipdusa og slike har pumper av forskjellige typer som alle passer.
Selv kjører jeg på FCP-pumper for tiden. Høyere makstrykk enn origonalt, men dette betyr lite, da bensintrykkregulatoren sørger for riktig trykk der dette er vesentlig.

Jan turbo
29/05/11, 22:38
Hvis det er en 88 så er det lh 2,2 system og da virker/passer ikke deler fra 89 og nyere lh 2,4 deler på denne. Da må det byttes ledningsnett pluss alt som har med motorstyring å gjøre.

Ola Moen
31/05/11, 16:32
Hvis det ikke er gnist, så har det ikke noe med pumpa å gjøre ihvertfall.

Ola Moen
31/05/11, 16:37
om jeg forsto det rett, så sitter det en LH 2.4 der nå. Sjekk først sikringer, om motorstyringa får strøm. bruk multimeter og se om det går strøm inn på +15 på coil.
evt prøv å bytte tenningsmodulen. start med det..