PDA

Vis full versjon : H råder. kan disse brukes oppigjen?



Bjørnstad
27/05/11, 21:51
lurer på om disse kan brukes oppigjen
har 3 råder som er som den som det er bilde av.
på den ene så var veivlageret helt borte. ligger som spon i blokka.
alle 4 stempla er hele og pene så spørsmålet er om rådene går og brukes oppigjen eller om dem må byttes?
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/3122.jpg

ArneR
27/05/11, 23:39
Monter overfallet og sjekk om enden er rund?

Men om jeg får spørre: Hva i svarte har skjedd? :p

Bjørnstad
28/05/11, 00:07
hehe samme som jeg lurer på
kjøpte en bil med defekt motor rådebank. fant først ut at det var turbo som var defekt så skulle jeg til og kasteblokka pga rådebank men fant ut at jeg sku se om stempla var hele og finne i og med sylindervegene var fine.så dukket det opp h råder:) så kan se ut som dem har kjørt denne motor sinsykt hardt tru je. mye ladetrykk med org turbo med vanlig chip osv tenke jeg. men bortsett fra det vet jeg ikke åssen dette har skjed. det rare er at den ene h råden er helt fin så den må være ny. og de 3 andre litt eldre. fant også ut at den ene råden ikke hade noe lager mot veiva, det tror jeg er borte pga var litt spon i olja kan man si.
derfor tenker jeg at vis disse kan brukes oppat på en motor så er det jo gull. kanskje bytte ut den råda som mangla lager? men sån fort og gæli så ser alt bra ut ikke noe sår og merker bortsett fra det du ser på bilde.

Marius Skau
28/05/11, 00:13
Duu, hvordan delebil har du handlet? har ikke et bilde eller kjapp info om den?

Bjørnstad
28/05/11, 09:55
Duu, hvordan delebil har du handlet? har ikke et bilde eller kjapp info om den?


jeg skrev feil at det var delebil det er det ikke.blir bruksbil den blir satt sammen med ny motor idissedager, venter bare på ny turbo.

har ikke bilde av den. men det går vel og fikse evt.
vet ikke så mye om denne selv egentlig, kjøpte den av en venn som hadde nettopp kjøpt den av nabon sin.
er en 745 turbo mørk grå hvite blink og 3" eksos ellers orginal.
motor er/var orginal bortsett fra rådene.
lyst intriør men dette skal byttes ut ettervært.

Marius Skau
28/05/11, 14:01
Aha :) Nei du skjønner at en kjenning av meg hadde en 740 tic som vart solgt til sørlandet :) Så solgt videre som delebil :) Bare lurte på om det va denne :P Men va en 744 det :)

Bjørnstad
28/05/11, 14:42
Aha :) Nei du skjønner at en kjenning av meg hadde en 740 tic som vart solgt til sørlandet :) Så solgt videre som delebil :) Bare lurte på om det va denne :P Men va en 744 det :)


oki. nei da er det nok ikke denne. er stasjonvogn dette.

tennpluggen
01/06/11, 13:26
har ene råden fått blå farge i stålet?

Bjørnstad
01/06/11, 14:26
har ene råden fått blå farge i stålet?

3 stk råder som er sån. og en som er helt fin ser ut som den er ny og ikke gått så mye.

turbohaugen
01/06/11, 15:17
tror ikke det er no problem så lenge rådene ikke er skakke eller har fått skader, var borti et tilfelle får ca et år siden da en motor varmskjærte seg å rådene blei blå som dine, fikk tak i produsenten å de sa at det ikke var noen problem:) men kan hende det har litt å si om det er billige råder eller av de litt dyrere :)

Bjørnstad
01/06/11, 21:02
oki. nei har sjekka de litt og alt ser ut til og være bra med dem. er bare at de har blitt blåe da. jeg kommer til og bruke de oppatt så får vi se åssen det går. hvem som er produsent av disse anner jeg ikke, forige eier vet heller ingen ting, han viste heller ikke at det satt H råder i den. han viste egentlig ikke noe om bilen heller.