PDA

Vis full versjon : skrikelyde, hva og hvor kan de komme fra?



olemk
27/05/11, 10:48
var ute å kjørte litt ista å skulle snu på en grusplass, for moroskyld tenkte jeg å ta en liten ring, når jeg la over og ga gasskom det noen skrikelyder som lignet skriking fra viftereima, men de ga seg med en gang jeg slapp opp gassen og retta opp, hva kan dette være? :S hadde det vært viftereima ville vel skrikinga væert der hele tiden + at bilen var kjørt god og varm med normalkjøring, så skal vel mye til at det er viftereima som glipper?

Jan-Einar Jenssen
27/05/11, 10:49
viss du rattet helt over kan det være servoen som roper litt:P

olemk
27/05/11, 12:43
viss du rattet helt over kan det være servoen som roper litt:P

er det normalt? har hørt det har skriki litt når jeg har lagt helt over engang, men da var det dårlig med servoolje, men den lager uansett lyt når jeg vrir på rattet, er det normalt også? eller skal den være helt tyst?

Jan-Einar Jenssen
27/05/11, 12:53
er det normalt? har hørt det har skriki litt når jeg har lagt helt over engang, men da var det dårlig med servoolje, men den lager uansett lyt når jeg vrir på rattet, er det normalt også? eller skal den være helt tyst?

skal være stillt ja.. eneste man skal høre er vel at det blir litt motstand på motoren, tror jeg.. er et tegn på at noe begynner og bli slitent. dritt eller luft i systemet fks.

olemk
27/05/11, 17:43
skal være stillt ja.. eneste man skal høre er vel at det blir litt motstand på motoren, tror jeg.. er et tegn på at noe begynner og bli slitent. dritt eller luft i systemet fks.
har du vært borti noe lignende før? hva må evt byttes?

kermitt
27/05/11, 17:58
Servoreima mi hyler når jeg legger over fult den og :p er ikke noe farlig. At de lager lyd er også vanlig. Det begynner å bli gamle greier. Pumpa mi fikk en del bedre låt etter jeg bytta olja på den.

Jan-Einar Jenssen
27/05/11, 19:17
har du vært borti noe lignende før? hva må evt byttes?

jepp, på ca alle biler jeg har hadd med servo :p men er som kermit sier ikke noe farlig, bytt olje og reim så er du godt på vei :)