PDA

Vis full versjon : b230f problem. Sjekket feilkoder



tennpluggen
28/02/10, 13:42
sliter med at 740'n min er sånn at kan kjøre å virker helt fin så lugger den litt så dauer den. da må jeg pumpe veldig på gassen ellers dauer den, å plutslig funker den som den skal igjen, så kan jeg kjøre litt åsså skjer det samme igjen.
får opp feil kode 2-2-1 å 2-3-1. som er feil på lamda regulerigng.
noen som kan ??????

242
28/02/10, 13:48
Hadde samme problem på min for en del år siden , der var d bensinpumpe reeet ;)

tennpluggen
28/02/10, 13:58
hadde du det sånn at den daua så plutslig funka den igjen?
hadde du samme feil koder?
for dem feilkodene betyr jo at den går på for mager eller for fet bensin blanding.

TeamBørnOut
28/02/10, 14:19
releet eller dårlig kontakt på pumpene gir slike symtomer ja..

tennpluggen
28/02/10, 15:36
ikke lamba sonde eller luft mengde måleren?
men ja kom på at forgie eier har rota med no ledninger bak ved tanken:P

TeamBørnOut
28/02/10, 15:55
høres egentlig ut som styringa til releet. du hører jo det tikker i det. kan være at det er ødelagt

tennpluggen
28/02/10, 16:53
hm....gikk bra nå når jeg kjørte...
men ledningene til pumpa i tanken er skjøtet men får se.. for når den slår seg vrang kan jeg få 4 tusen ved å pumpe som en gal men orker ikke å kjøre igang.
men kan jo prøve å bytte det.
prøvde for noen mnd å sette i 16v motor å den var vldig lik i opp førsel men var ikke sånn før jeg byttet motor å ikke etter så det var vel en annen feil sikkert...

242
28/02/10, 18:00
Ja den kunne gå bra en stund, så daue den ut. Fikk start igjen, og gik en stund før den daua igjen. Slik holdt den på, bytta rele og da ble d greit.

Feilkodene husker jeg desverre ikke, er 8 år siden cirka ;)

tennpluggen
28/02/10, 18:41
hehe såppas ja:P kjente på releet å det var i grunn ganske varm så ska ha ett extra i bilen å teste:P men var ett rele til som var så jeg brant meg på det omtrent:S

tennpluggen
28/02/10, 20:37
den ligger forresten høyt på tom gang 1500 men hender den detter ned til der den bør ligge.

ArneR
01/03/10, 01:35
Hadde samme feilkodene på 240'en min, og der var tankpumpa defekt. Prøv å lytte nedi påfyllingsrøret mens noen vrir på tenninga, du skal da høre summing fra pumpa et kort øyeblikk (priming).

Alternativt kan du ta ut sikring 11 og dytte en ledning du har +12v på nedi et av stikkene der sikringen sto.

Det ene stikket er tilførselssiden, der kjører du hovedpumpa, og det andre er spenning inn til tankpumpe og varmeelementet i lambdasonden, der skal du kunne kjøre tankpumpa.

tennpluggen
02/03/10, 10:46
har bra eksos lekk ved den skjøten ved eksos manifoilen. kan det ha no å si at den slipper ut så mye at lamda'n får feil måling?

TeamBørnOut
02/03/10, 10:52
bilen skal ikke få så ille symtomer pga lamdan. men hvis lamdan er ødelagt og kjører strøm til hjernen (12v fra oppvarminga eller jorder ekstra) så kan det skje mye rart

tennpluggen
02/03/10, 12:01
hm hater når elektriske kødder.... ska kjøre med extra releer til bensin pumpa å sånn på prøve å bytte når den stopper

TeamBørnOut
02/03/10, 12:35
Sett strøm rett fra batteriet på dem å sjekk hvordan den oppfører seg da. Ofte dårlig jording å irr på pumpa under bilen. og dårlig kontakt bak ved tanken også.. volvo feil...
Det første jeg gjør når jeg kjøper ny 7 900 er å legge opp ny strøm til pumpa / pumpene. bruker den orginale kun til styring til et rele.

tennpluggen
03/03/10, 12:55
ja får ta en titt på ledningene å sånn te pumpe men nå har dne fungert ett par dager faktisk heldigvis:P

tennpluggen
26/04/10, 12:03
nå ja.. tok motor vask her en dag å da begynnte den å kødde igjen... har blåst tørr alle kontakt stykker byttet rotor å fordeler lokk... merkerlig at det kom når jeg vasket bilen... men er ikke hoved releet som er feil... så nå står den å ikke vill gå.. får vell sjekke opp dette med pumpene

tennpluggen
09/05/10, 08:21
nå blir jeg gal... har nå byttet lmm svinghjuls sensor sjekket at begge pumpene går å er bensin trykk nok etter øye mål:P byttet bensin filter.
men kommer ikke bensin ut av dysene bare en tynn tynn stråle. men det tikker i dysene hva er feil? må det være ett viss trykk for at bensinen skal komme ut av dysene??????

tennpluggen
09/05/10, 08:23
har også koblet fra lamda'n men hjalp ikke.. får feil kode 1-1-3?
har prøvd å bytte hjerner å.

tennpluggen
09/05/10, 16:52
ingen som har no ide?

tennpluggen
17/07/10, 10:46
hurra nå funker bilen igjen... alle ledningene på tank armaturet var enten ryki eller veldig avisolert + at tank pumpa var jævlig slærkete kunne flytte hjulet i pumpa bra mye side lengs....
men.. er ett nytt problem.... den lligger på ca 1700 rmp. åsså kan den begynne å ruse opp til 2000 så kutter den å tenner igjen ved 1000-1200.
å når jeg triller på girett lissom å har sluppet gassen helt å så trår gassen litt inn tar det en stund så reagerer den
har byttet lmm, tomgangs regulator. nappet ut lamda'n får feil kode 112.
noen som har no ide om hva det er?
gass spjeld sensoren? eller kan det være tennings bank som gjør at den kutter?
er sykt iriterende å flaut å kjøre med bil som er sånn på tomgang:P
får hvertfall mye oppmerksomhet:P

tennpluggen
17/07/10, 10:50
feilkode 112 er det benshjernen det er feil med da eller tenning?