PDA

Vis full versjon : krafoverføringsproblemer [Løst]



bondeknøl
26/05/11, 21:10
Nå har bruksbilen fått problemer, jeg hadde gasspådrag ut av en sving i 2 gir, så den begynte å spinne på innerhjulet (feilhjulstrekk) virket som bilen hoppet ut av gir, alt virket, bortsett fra at den ikke gikk framover...

så at drivakselen snurret på høyre side, mens bilen sto stille. Derfor tenkte jeg det var ytre drivledd som var røket, byttet så dette og tok en "test" tur som varte 200m før den ikke ville gå mer. Så igjen foran og drivakselen snurret den...

Tør nesten ikke fortelle hvilken bil det er, men regner med at det er endel folk her inne som har peiling på fwd så spør likevel...

Regner med at det ikke er det ytre drivleddet som er gått igjen, men heller noe rundt navet?

(audi A6 1,9TDI)

850GLTsilver
26/05/11, 21:32
Hiv den VAGen i veggen og kjøp noe som holder :D

bondeknøl
26/05/11, 21:46
har en 940 turbo, men ble litt dyr som pendlebil, ca 1l/mila på den til 0,53l/mila diesel på audien.. hadde håpet i ikke bli hengt for dette inlegget, er bare ikke så veldig inne i dataverdnen og følte jeg kunne spørre på forumet jeg trives best med :)

Jan-Einar Jenssen
27/05/11, 11:24
vert bortig noe likt på en passat. aner ikke om audi er likt.. viss det er likt som passat, så kan det være den stoppringen som holder på plass drivknuten.. er litt kukent å få på plass ved bytte.. og man får till å kjøre noen meter men "ramler" fort løs igjen

OlavS.
27/05/11, 16:45
en kompis var borti dette på en passat, er den låseringen det er snakk om ja. noe helvettes drit dette. skjer vel stort sett på alt som heter VAG og har denne typen kobling på drivknuten. kjøp volvo med FWD, holder myye bedre.

Ola Moen
29/05/11, 02:32
Hiv 1.9 TDi motoren i Volvo'n:D bruk dieselkasse til D6'n eller D24'n:) Veit om flere som har testa det, og andre morsomme Audifemmere:) 4.2 V8'n fra A6/A8 passer også på Dieselkassa:) men... Var vel ikke det det dreide seg om her:P Hehe:)

bondeknøl
30/05/11, 09:50
Var nok denne låseringen som hadde kuket det til :P
Valgte å ikke skifte denne ringen når jeg skiftet ytre drivledd, fordi de på Meca sa det ikke var nødvendig, da den kunne være vrien å få av å på..

Så fikk skiftet den, og nå funker det som bare det :D

Jan-Einar Jenssen
30/05/11, 09:53
Var nok denne låseringen som hadde kuket det til :P
Valgte å ikke skifte denne ringen når jeg skiftet ytre drivledd, fordi de på Meca sa det ikke var nødvendig, da den kunne være vrien å få av å på..

Så fikk skiftet den, og nå funker det som bare det :D

flott det løste seg :) den låseringen burde alltid byttes, da den mister spennet ved demontering..