Vis full versjon : Motorvask?
Hvordan er det med vasking av motor(B230F)? Kan jeg bare kjøre høytrykkspyler nedi, eller må jeg gå finere til verks, passe på og ikke sause inn visse deler med vann/såpe?
Er ganske møkkete under panseret på bilen min, og hadde sikkert senket egenvekten med 5-10 kilo bare med en god vask under luka :P
Fordeler og coil bør du holde deg unna, ellers er det bare å kjøre på
Aldri vaska? 5 kg møkk er mye XD
En kunsterisk overdrivelse det der hassel, men ser at vasking ikke har vært øverst på listen til forrige eier :P Verken under panser eller over
Hvis du har feilkodeleser ved ett av støtdempertårna, så hold deg langt unna den!! dekk til med noe ;) selv bruker jeg ikke høyttrykkervasker under panseret, der bruker jeg vanlig slange
Går bra å bruke høytrykk, men som alle andre sier: Hold deg litt unna kontakter, tenningsdeler osv. Mesteparten av møkka er jo stort sett på karosseri og nederst på blokka.
jeg dekket til lmm med plastpose jeg. og skumla hele motorummet, lot det virke litt også høytrykkspylte reint. Gikk fint, men holdt litt avstand med den da;)
Regna med det var en overdrivelse ;) Ikke noe stress å bruke høyttrykk.. Dekk til det som trengs og spray på avfetting, bruk børste får å få av det verste og la det trekke inn så spyler du av !
Yngste Haugerud
27/05/11, 17:28
Før dekte jeg alt med poser og tape. Eneste jeg dekker til nå er det åpene luftfilteret. Så skumlegge alt og blåse reint med høytrykk :)
Husk at avfettinga ikke skal på varm motor :p
og etterlater stygge merker
Oki :) Kjekt å lære ;) Bare tatt med kaldt motor før :)
bruk diesel! tok akkuratt vask på min b23 ;) hadde litt diesel i en isboks og brukte oppvask børste og gnukka og skrubba over det som var! blei ganske bra resultat spyla av den etterpå med hageslangen :p
Ja eg har høyrt om nåken som vaskar bilen med disel. Det fungerar no men det er viktig å få vekk all, ellers vil skiten festa seg veldig lett.
Mr. Crepsley
28/05/11, 00:18
Ja eg har høyrt om nåken som vaskar bilen med disel. Det fungerar no men det er viktig å få vekk all, ellers vil skiten festa seg veldig lett.
Håper det ligger en spøk gjemt inni her..
Håper det ligger en spøk gjemt inni her..
mhm.. trur jeg og.
jeg bruker bare vaneli bil såpe jeg :) vasker motor rom hver gang jeg vasker bilen utvendig, mye lettere å få rent når det er "passe" reint fra før
han mente sikkert diesel på motorblokka ..håper jeg :p
diesel på blokka,toppen å gassern :) over alt som møkka har satt seg skikkelig. NEI det er ikke spøk! men ja viktig å spyle det av etterpå for så og gå ordentlig over med et håndkle eller en klut. diesel er faktisk veldig fint å gjøre reint skikkelig møkkete ting med :)
Diesel er veldig fint å vaske med, får vekk alt av dritt... Problemet er at det legger igjen litt "olje" i tillegg, så da må det vaskes av i ettertid. Men vis man ikke får av møkka med vanlig såpe/motorvasksåpe bruk diesel og vask med, så vask av diesel :) Brukte det veldig ofte for å vaske kjede og drev på mc!
Mr. Crepsley
28/05/11, 14:59
Diesel kan brukes på enkelte ting ja, men så skal det vel ikke være nødvendig at det skal gå så lang tid i mellom motorvask at diesel må til.
Var mest diesel på lakk jeg siktet til.
er vel ikke alle som kjører med speilblankt motorrom og polert blokk? vil uansett alltid bli møkkete igjen og da er diesel tingen ;)
Bruk for all del avfetting etter å ha vaska med diesel da..
Avfetting tar vekk diesel-restene ja :)
klart det :) autosmart osv gjør susen!
Søkte litt Autosmart Tardis? http://www.autobahn-bilpleie.no/index.php?nr=90&idkategori=7&case=4&id=102 Den? :)
jepp! den er veldig fin og bruke :)
Dan Bay-Johansen
28/05/11, 20:55
Mange som bruker diesel som avfetting i forkant av vask ja, tar det meste både på kaross og i motorrom. så en eller annen type avfetting etterpå...
Har man ikke showbil så funker det, billigvariant kanskje ;)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.