PDA

Vis full versjon : B230A oppfører seg unormalt, lugger+sviver høyt



Daniel V
25/05/11, 22:18
Kom kjørende hjem her i stad, og ca 1 km fra døra her kjente jeg at bilen begynte å lugge litt under pådrag.. Membranen i gasseren var første tanke som slo meg.. Så kom jeg hjem utenfor døra her og lot den gå litt på tomgang. Plutselig lå den på +/- 500 r.p.m over normalt.. Pleier å ligge på 7-800 r.p.m mens nå ligger den på +/- 1300... Når jeg ruste den opp før til ca 4 000 r.p.m pleide turtallet å falle rask tilbake til 800 ca, mens nå tar det mye lengre tid..

Er dette bare en vakumlekkasje noe sted, eller er det noe annet rart som har skjedd.. Aldri hatt noe tull med motoren siden jeg kjøpte bilen..


Takker for svar.

Daniel

BlåFare
26/05/11, 07:29
bare og begynne og feilsøke etter falskluft en plass, 230a har vel det "egr" systemet eller hva det nå heter?.
Sjekk urndt der, slangene der har lette for og morkne og da blir motoren gjerne slik med en gang.

Dimmern
26/05/11, 09:24
høres jo veldig ut som en vakum lekkasje! :) men sjekka du membran eller bare slo den deg? :p

Daniel V
26/05/11, 13:43
bare og begynne og feilsøke etter falskluft en plass, 230a har vel det "egr" systemet eller hva det nå heter?.
Sjekk urndt der, slangene der har lette for og morkne og da blir motoren gjerne slik med en gang.

Skal ta å titte på det etterpå :)


høres jo veldig ut som en vakum lekkasje! :) men sjekka du membran eller bare slo den deg? :p

Det ble med tanken :p Orket ikke begynne på det kl 23:00 i går kveld :p

Dimmern
26/05/11, 14:04
La motoren gå, også bruker du startgass og sprayer lite her og lite der, så hører du om den ruser seg opp :)

Daniel V
26/05/11, 14:36
Det jeg tenkte jeg også. Har bare ikke kommet så langt. Det jeg egentlig lurte på med denne tråden var om noen av dere visste om noen typiske ting som pleier å skje? Jeg vet jo selvfølgelig hvordan jeg skal gå frem for å feilsøke :p Nå tenkte jeg bare at dere kanskje hadde en typisk "spot on" løsning :p

Dimmern
26/05/11, 15:07
jeg ville sjekka membran først, siden det er en a motor ;)

Daniel V
26/05/11, 15:57
jeg ville sjekka membran først, siden det er en a motor ;)

Tenkte jeg skulle gå ut å gjøre det nå :p

Daniel V
29/05/11, 15:46
Jeg har en mirakelbil. Den har kurert seg selv.

Joakimny91
29/05/11, 19:22
Jeg har en mirakelbil. Den har kurert seg selv.

Hehhe så bra, min B21A hadde noe lignende problem tidligere, men var pga manglende smøring på de beveglige delene hvor gassvaieren kommer :P

Vegardb92
31/05/11, 18:20
Min B230FD også :) mangel på smøring

JørnM_940
31/05/11, 18:25
Jeg har en mirakelbil. Den har kurert seg selv.
Det er vel egentlig det verste som kunne sjedd:p Kommer sannsynligvis tilbake..

R.G
31/05/11, 19:09
sitter det ikke en slags tomgangsventil på 230a? en rund duppeditt på innsug med en kabelsko på?

kermitt
31/05/11, 19:14
Det er ikke noen tomgangsventil, det er en ventil som skal hindre motor fra å gå på glødeskall. Den stenger bensin tilførsel til motoren når tenninga går av.

R.G
31/05/11, 19:20
Det er ikke noen tomgangsventil, det er en ventil som skal hindre motor fra å gå på glødeskall. Den stenger bensin tilførsel til motoren når tenninga går av.

aha men da vet jeg det nå...:) gasser er vel egentlig utgått for min del for mange år sida:)