PDA

Vis full versjon : b230fk motorproblem



Jonola89
25/05/11, 20:20
har et merkelig problem med min 97 945 b230fksom jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med. søkt litt rundt på forumet uten videre hjelp.

har vært sånn noen ganger i løpet av en periode på 4 uker, har bilen plutselig dabbet ut. kan kjøre helt vanlig og plutselig skjer det ingenting når jeg gir gass, trykker jeg inn clutchen og lar turtallet fallet stopper motoren. ved enkelte tilfeller har det funka å gire ned for å få den "i gang igjen". istad var jeg på en liten tur og da hjalp det ikke å gire ned. når bilen stoppa var den litt lei å starte før den fyra igjen.. så etter en halv kilometer stoppet den igjen og var enda litt verre å starte. venta i 5 min så fyran..

hva kan dette skyldes?
har ikke bytta noe tenningsdeler og dette er nok ikke gjort på en stund heller(kjøpte bilen i påsken)..

Audun
25/05/11, 20:34
kan jo være bensinpumpa di som begynner og synge på sistevers .

Jonola89
25/05/11, 21:49
hmm...
da bare kutter den sånn rett som det er?

ArneR
25/05/11, 23:03
Er det montert åpen dumpventil på den?

Edit: leste mer nøye nå, og du har sannsynligvis et annet problem om den plutselig kan dø ut under vanlig kjøring.

Jonola89
26/05/11, 09:34
motor er 100% orginal (enn så lenge)..

Audun
26/05/11, 12:46
hmm...
da bare kutter den sånn rett som det er?

har opplevd det samme som du beskriver på et par biler, da har det vært bensinpumpa som har vært probleme:) men det kan fort være noe annent også:)

Jonola89
26/05/11, 13:46
okay, thnx.. se om det er noen i området som har en jeg kan teste :)eller er det no form for oppgraderingspumpe som er bedre?

JørnM_940
26/05/11, 13:49
Sjekk bensinpumpereleet ditt:) Det store hvite (eller lysegrønne) som sitter i sikringsholderen. Disse symptomene dine lignet veldig på releet.. Du får låne deg et rele du vet fungerer fra en kompis og prøve.

Jonola89
26/05/11, 14:15
skal ta en sjekk og shine av de og ja, fjerne eventuell irr osv.. :)
takk for gode råd folkens!!

JørnM_940
26/05/11, 14:30
skal ta en sjekk og shine av de og ja, fjerne eventuell irr osv.. :)
takk for gode råd folkens!!
Du kan sprette det opp og gå over loddepunktene i det, er vel de som pleier å være litt dårlige;)