PDA

Vis full versjon : speedometerproblem 940 94mod



abarth racing
25/05/11, 19:39
det fungerte helt fint til det begynte å hakke i blandt og ble værre og værre og etter en uke slutta det helt. noen tips?

ArneR
25/05/11, 23:07
Sjekk at kontakten bak på lokket på bakakslingen sitter der den skal.

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

abarth racing
27/05/11, 18:12
kontakta sitter på. ohmet ledningene frem til instrument, prøvd med annet instrument hvet ikke om det virka men. prøvd med en brukt giver som jeg shimsa til 10 hundredeler i fra. ?? lurer på om jeg skal sette på baklokk i fra ny typen så jeg får den nye sensoren, siden jeg har en 740 aksel på, den kansje plutslig ikke vil mer?

R.G
27/05/11, 22:29
kontakta sitter på. ohmet ledningene frem til instrument, prøvd med annet instrument hvet ikke om det virka men. prøvd med en brukt giver som jeg shimsa til 10 hundredeler i fra. ?? lurer på om jeg skal sette på baklokk i fra ny typen så jeg får den nye sensoren, siden jeg har en 740 aksel på, den kansje plutslig ikke vil mer?

hjelper ikke å bytte baklokk å sette på nytypen føler. pga 740 aksel har anna trigger enn 940. derfor speedon din er blitt fucka igjennom tida, mest sannsynerligvis.

abarth racing
28/05/11, 08:15
må bytte instrument og giver da? så det ikke fukker seg igjen.

R.G
28/05/11, 10:01
skal du ha det riktig må du bruke samme deler fra samme års bil. altså samme bakaksle, med tilhørende lokk og giver for den type trigger og for riktig type speedo.

hvorfor satt på 740 aksel på 940?

abarth racing
28/05/11, 19:32
akselen er jo så å si lik bortsett fra baklokket. satt i den for jeg monterte truetrack i 740 akselen jeg hadde lliggende. og mont spedo krans på den. så slapp jeg å pete med det oppunder bilen. bar bytta aksel. siden den i 940n rasa.

Janus
28/05/11, 19:41
Min var helt lik som din, fungerte fint men så ble den verre og verre. Til slutt lå nåla død. Da var det en abs-føler på ene bakhjulet som var gåen, tok 5 min å fikse så var speedometeret bra igjen.

R.G
28/05/11, 20:02
kun en føler på bakstilling 9 serie

abarth racing
01/06/11, 23:37
og 2 foran, men de har vel ikke noe med speedo å gjøre?

Janus
02/06/11, 01:34
kun en føler på bakstilling 9 serie

Ah, det var ihvertfall en abs-føler bak som var defekt som gjorde at speedon var død. Stusset litt på hvorfor både abs'en og speedometeret døde på samme tid :p

og 2 foran, men de har vel ikke noe med speedo å gjøre?

Det var det til meg, nå vet ikke jeg hvor vanlig det er da.

R.G
02/06/11, 07:38
2 foran ja:) di har ingenting med speedo å gjøre:)

GeTReibeAktienGesellschaf
02/06/11, 12:19
Prøv med å dunke på glasset på instrumentet begynner det å virke igjen da, så er det stor sjanse for at feilen ligger i den enden.

Hvis det er tilfellet rense kontaktene på instrumentet, holder ikke det så ta loddebolt og godt lodde tinn å gå over alle lodde punkter.
Ikke bruk for høy varme eller varm for lenge da kan lodde banene gå i stykker.

abarth racing
03/06/11, 23:12
Skjer ikke en dritt når jeg funker på instrumentet . Får prøve p sette på nye typen giver og så skifte instrument. Noen som har instrument? Heve