PDA

Vis full versjon : Trimming av b230ft



Melicon
24/05/11, 23:36
Heisann

Har nå gått til innkjøp av en volvo 740 med en 96 mod b230ft motor med 531 topp større dyser osv og smidd innmat Ladder nå på 1.3 med org intercooler.
Synst det er litt lite effekt nå og hadde vært gøy med noe flere hester. Altså ikke missforstå meg, er en kjapp og morsom bil, men vil ha litt mer power.

Hva ville dere ha gjort for å få litt mer gamp?


Vet att den ene bensinpumpa begynner å bli litt dårlig så denne må byttes, eventuelt bytte begge 2 i samme slengen.

Må også ha meg en sikkelig alu cooler også.

Skal også ha meg ett datasprut.

Må også ha meg en større turbo.

Vil også ha meg en sikkelig diff.

Men vet ikke helt hva som er bra og hva som ikke er bra, så der kommer dere inn i bilde:)

Har lyst på rundt 350-400 gamp, iallefall nærme der en plass.

Så kom med innspill på hva jeg burde handle meg da jeg ikke har peiling på hva som er holdbart, Helst med linker.



Er det noe mer jeg trenger for å nå effektmåle mitt så kom med tips:)

Tusen takk:)

Daruu
25/05/11, 00:49
Har du større eksos? Hvis ikke vil det hjelpe endel.

Alu cooler er også en fordel.

Hva slags kam har du?

Melicon
25/05/11, 01:07
Har 3' eksos hele veien. alt skal bestillest når jeg får hjelp til å finne ut hva jeg trenger av diverse deler.
vet ikke hvilken kam som står på bilen, men tipper på det blir ny.

microplex
25/05/11, 07:04
få deg en grom kam. det hjelper mye.

alu cooler, t19 turbo, chip til tenning og bensin og litt snadder så er mye gjort.

mannjern
25/05/11, 07:14
få deg en grom kam. det hjelper mye.

alu cooler, t19 turbo, chip til tenning og bensin og litt snadder så er mye gjort.

Bare der er mye gjort!! :) men om du sjekker ut nettsiden www.turbotrimming.no så er det masse snadder der.
Der ligger det ferdig oppsett til 300 hk f.eks.

Melicon
25/05/11, 11:46
Har større turbo:p men tenkte å sette på hakke større, har vært der inne å sett litt ja. blir nok å bestille inn litt stasj, får vel bare sette meg ned å lese meg frem til det jeg trenger:p

Minge89
26/05/11, 11:35
Jeg får meg snart 940 med feil turbo:P Han som eiden den kjøpte den på ebay, den skulle holde til 350hk, men er høytryksturbo. Så skal kjøpe meg ny, du kan få kjøpe den når jeg har fått tak i den nye:) Er A/R på 62 trur jeg det var.