PDA

Vis full versjon : *LØST*ventilhetter som sitter fast



93_volvo960
24/05/11, 21:41
Jeg kjøpte nye ventilhetter hos Biltema i fjor høst, mangla ett par og kjøpte like godt 4 nye - til vinterdekkene.

Skulle ta en vask og sjekk av vinterdekkene forleden og da oppdaget jeg at ALLE 4 ventilhetter sitter dønn fast :eek: :mad:

Har kanskje noe med at disse ventilhettene ikke er av plast, men metall og da foregår det vel en prosess med skitt/vann/snø/salt i løpet av vinteren som ikke er helt sunt for hettene..........

Har prøvd å dusje litt med "verktøy-på-boks" og varme dem opp, men foreløpig sitter dem som spikret.

Lærer så lenge man lever...... :D må vel antagelig skifte ventiler på alle dekkene - ser det ut til :o

de_icer
24/05/11, 22:12
Biltema har mange "gjennomtenkte" produkter i krims-krams serien...

Dan Bay-Johansen
25/05/11, 09:00
Hvis det er de som er i aluminimum så har de en tendens til å irre seg noe inni granskauen fast... Løsningen vi brukte var å slipe dem med vinkelsliper (evt noe annet kult), da kommer de etterhvert.

Lykke til;-)

jan-einar
25/05/11, 16:45
du skulle smørt dem inn med grees først. stårdet på pakka demligger i at dem må smøres

Sollien
26/05/11, 16:54
To vannpumpetenger gjorde susen på bilen til en venn av meg.... da kom de sakte men sikkert, vi la noe gummi rundt ventilen for å hindre mest mulig skade på den... ;)

93_volvo960
28/05/11, 22:59
du skulle smørt dem inn med grees først. stårdet på pakka demligger i at dem må smøres

Grease er for pingler! :D

hehe, neida........ men har fått dem av nå. :)

Dremel-verktøyet gjorde susen, men skal heretter gå for plastventiler. :p