PDA

Vis full versjon : Bytte av foring på øvre motorfeste. LØST.



Jan Olav
24/05/11, 18:29
Har kjøpt foringen på fcpgroton og tenkte i sette den på nå før kvelden siger på.
Men noen som har en triks for å få den på? Eg synes den var meget trang..
Har fått ut restene fra den gamle foringen..

Bilen er 96 mod 855. 2.0 turbo visst det skulle ha noe å si.

850GLTsilver
24/05/11, 19:14
Ta ut armen og press inn den nye foringen enten i ei ordentlig presse, men det går fint å få det til i ei real skrustikke også.

Morgis
24/05/11, 19:42
How To http://www.ipdusa.com/files/product/133/PI-213-ENGINE-STABILIZER-MOUNT-INSTALLATION.PDF

Jan Olav
24/05/11, 19:46
Se der ja.
Skal prøve det ut i morgen og komme med tilbake melding :)

mrstfu
24/05/11, 20:08
lønner seg å smøre på evt kobberpasta eller hva du måtte få med av smøremidler, hvis ikke er gjengefett, WD40 osv helt godkjent.

qrius
24/05/11, 20:09
Har kjøpt foringen på fcpgroton og tenkte i sette den på nå før kvelden siger på.
Men noen som har en triks for å få den på? Eg synes den var meget trang..
Har fått ut restene fra den gamle foringen..

Bilen er 96 mod 855. 2.0 turbo visst det skulle ha noe å si.

Gjorde faktisk dette akkurat nå! Samme bil og motor. Jeg laget meg en plate i alu som er like stor som ytteringen på foringen og et hull i som er litt større enn ringen som bolten skal i.
Tok så av staget som kommer fra torpedoveggen, brukte platen og en 2-armet tersje og presset den på plass.

Dette var med en orginal foring

Jan Olav
25/05/11, 21:29
Eg fikk satt i foringen i dag ved å skrue av festet og sette hele greiene i en hydraulisk presse på jobben.

Men til ved en evetuell senere anledning.
Eg fant en tråd her på forumet der det var endel som skrev om poly foring (men ingen ting negativt eller positivt), men eg snakket med en på jobben og han ville ikke anbefale de da du "kjenner" motoren mye mere...

Er det noen som kan bekrefte dette eller fortelle litt om sine egne erfaringer angående dette?

850GLTsilver
26/05/11, 06:24
Har ikke polyforing, ennå. Men det skal på plass her ja.

Man vil nok høre noemere til motoren, men jeg tviler på at det blir direkte plagsomt.

Og skulle det nå bli det, så er jo slikt enkelt å reversere.:D

mrstfu
26/05/11, 17:43
Eg fikk satt i foringen i dag ved å skrue av festet og sette hele greiene i en hydraulisk presse på jobben.

Men til ved en evetuell senere anledning.
Eg fant en tråd her på forumet der det var endel som skrev om poly foring (men ingen ting negativt eller positivt), men eg snakket med en på jobben og han ville ikke anbefale de da du "kjenner" motoren mye mere...

Er det noen som kan bekrefte dette eller fortelle litt om sine egne erfaringer angående dette?

med mindre målet er en så stillegående limousin som mulig, vil ikke dette plage deg. du merker motorgangen endel bedre, uten at det føles ut som fri eksos. på dne måten, skulle det være noe galt med motorgangen, vil du merke forskjell fortere. samtidig gjør jo denne foringen slik at du høyst sannsynlig aldri må bytte motorfesteforing igjen, hvis du monterer en original en, vil den slites likt som den gamle, uvisst hvor fort dne vil gå.

uansett, anbefales på det sterkeste, ingen ubehagelig motorlyd etter denne.

850GLTsilver
26/05/11, 20:59
Er jo deilig lyden av disse femmerne da :D

Monterte sånn trimchipper på min, og fikk en motor som går rent utrolig jevnt og fint.
Og det over hele turtallsregisteret.

Tror jeg skal montere en slik polyuretanforing på min også :cool: