PDA

Vis full versjon : panservaier problem



VolvoMan
24/05/11, 13:59
Vaieren min har vært løs på fører siden en stund, hva skal holde hylse/vaier fast på fører siden?

Har sett i haynes boka men de sier ingenting om det.

Christian
24/05/11, 14:03
Det er ingenting som holder den fast. Den skal bare ligge i samme stripsfestene som kablene som går nedover der, men det er ikke skruefeste som på 240.

cossykiller
24/05/11, 14:03
tenker du på hva du skal dra i for og åpne det ? skal være ett håndtak som er festa med ei skrue i sida med sparkepanelet

VolvoMan
24/05/11, 17:23
Det er ingenting som holder den fast. Den skal bare ligge i samme stripsfestene som kablene som går nedover der, men det er ikke skruefeste som på 240.

Oki får se hva jeg finner ut. problemet er at den kun drar i låsen på høyre side, på venstre siden er den løs.

VolvoMan
24/05/11, 17:24
tenker du på hva du skal dra i for og åpne det ? skal være ett håndtak som er festa med ei skrue i sida med sparkepanelet

skrev vaier ikke handtak, handtaket vet jeg hvor er og det er ikke noe fil med.

cossykiller
24/05/11, 21:49
skrev vaier ikke handtak, handtaket vet jeg hvor er og det er ikke noe fil med.
da må jeg bare ytterst beklage at jeg misforstod og prøvde og hjelpe deg ;)

Christian
24/05/11, 21:51
Oki får se hva jeg finner ut. problemet er at den kun drar i låsen på høyre side, på venstre siden er den løs.

Prøv å stram wire'n.
Kjent problem egentlig.

Kristoffersen
25/05/11, 09:35
Hvis du får åpnet pansret helt, så er det to låsefester på hver side rett atme hver av lyktene. Der skal vaieren gå ifra den ene til andre siden. Litt vanskelig å forklare, men. Kan se om jeg finner noen bilder som jeg kan vise hvordan.:p

Jan-Einar Jenssen
25/05/11, 10:19
Oki får se hva jeg finner ut. problemet er at den kun drar i låsen på høyre side, på venstre siden er den løs.

godt tegn på feil innstilt panserlås det :) plagdes med det på min og :p

VolvoMan
25/05/11, 20:49
Hvis du får åpnet pansret helt, så er det to låsefester på hver side rett atme hver av lyktene. Der skal vaieren gå ifra den ene til andre siden. Litt vanskelig å forklare, men. Kan se om jeg finner noen bilder som jeg kan vise hvordan.:p

det vet jeg, men hvordan skal den være feste til låsen på venstresiden, på høyre sider er det jo en løkke på vaieren, men er litt vanskle å lage en løkke midt på en vaier.

Bilder hadde vært flott

VolvoMan
25/05/11, 20:56
godt tegn på feil innstilt panserlås det :) plagdes med det på min og :p

låsen funger utmerket det... men vaieren har løsna fra låsen på venstresiden, så når jeg drar i handtaket, løser den ut på høyre siden, men på venstre siden har den løsnet fra låsen, og løser den derfor ikke ut.

skal inn volvo i morgen og høre hva som HOLDER VAIEREN OG STRØMPE FAST I VENSTRE LÅS

VolvoMan
27/05/11, 14:48
var på huggeren på fauske i dag, og har løst problemet tror jeg

Christian
27/05/11, 15:26
Den har ikke noe feste. Strømpa skal ligge inntil det "øret" som er kobla til selve åpnemekanismen.
Det er viktig at wiren er stram nok..

VolvoMan
27/05/11, 15:49
Den har ikke noe feste. Strømpa skal ligge inntil det "øret" som er kobla til selve åpnemekanismen.
Det er viktig at wiren er stram nok..

det jeg fant ut jeg også, får stramme opp vaieren litt da.

Christian
27/05/11, 15:50
Beste måten er å flytte "løkka" i andre enden litt. Er ikke så veldig mye å hente på justeringa alene.

VolvoMan
27/05/11, 21:40
Beste måten er å flytte "løkka" i andre enden litt. Er ikke så veldig mye å hente på justeringa alene.

får se hva jeg får til