PDA

Vis full versjon : 16v i 240, motorstyring osv.



NilsenTurbo
23/05/11, 22:43
Hei, jeg har planer om å sleppe en 16v i 240n og lurer på noen ting. Planen er å tå tak i en volvo 16v, flytte topp og stempel over på ei f blokk, det meste har jeg fått med meg av ting som må byttes, det jeg kommer på er:

Annet fordelerlokk, innkorta fordeler, annen regreim, tror drevet på veiva måtte byttes til en annen type? så kommer jeg ikke på noe mere.. hvis det er noe jeg har glemt så kom me innspill :D Og en annen ting, det er lh 2.4 på bilen, går det ann å brukes, men bare bytte til styrings hjerner fra b234f?

ArneR
23/05/11, 22:55
B234F har LH2.4, og egne hjerner ja, du finner dem rimelig på ebay innimellom. Du kan bruke 8v. sugehjerner i en periode, men motoren vil ikke oppføre seg optimalt.

Må bytte drevet på veiva ja, p.g.a. bredere reim. Du bør også skaffe et ståldrev med sporkile istedenfor skiten som er der originalt, da de har en egen evne til å klippe den tappen som står i sporet, med påfølgende ventilsalat..

NilsenTurbo
23/05/11, 23:07
ook, veit av hjerner fra 16v, så det er ikke no problem :) Vet du hvor man kan få tak i rett reg. reim hen da? Og lange nok tennkabler.

ArneR
23/05/11, 23:25
Pluggledninger laget jeg selv av et sett til en v8'er, og plugghetter fra en toyota, møysommelig arbeid, men det går..

Reg.reim får du med i settet om du kjøper fra www.yoshifab.com, de har også ferdig kortet fordeler og "crab" style fordelerlokk.