PDA

Vis full versjon : Motor fjusk b21et



Tomas92
22/05/11, 20:35
Har litt problemer med å få bilen til å gå reint, den går på ca 0,7-0,9 turbitrykk, men når jeg kommer til 0,6 trykk begyner den å fjuske veldig og motoren stanger nesten. plugger er nye NGK.
De er litt kvite så jeg tror den får for lite bensin men om jeg justerer opp co'n mer så starter den ikke?? kan det være for lite bensintrykk?
Det lekker også litt bensin fra et par koplinger på bensin fordelings boksen(eller hva den kalles:D) kan det ha noe med saken å gjøre?

TAKK for svar:D

gatebilboy
23/05/11, 00:33
Har litt problemer med å få bilen til å gå reint, den går på ca 0,7-0,9 turbitrykk, men når jeg kommer til 0,6 trykk begyner den å fjuske veldig og motoren stanger nesten. plugger er nye NGK.
De er litt kvite så jeg tror den får for lite bensin men om jeg justerer opp co'n mer så starter den ikke?? kan det være for lite bensintrykk?
Det lekker også litt bensin fra et par koplinger på bensin fordelings boksen(eller hva den kalles:D) kan det ha noe med saken å gjøre?

TAKK for svar:D

er vell ikke bra nokk bensintrykk, det syker for fort, må vell ha kraftigere pumpe.

Ola Moen
23/05/11, 14:05
Det hjelper litt å shimse opp styretrykket. men noe særlig mer enn 0,8 ladetrykk på en standard motor er ikke å foretrekke. Det gir ikke nok bensin med K-Jetronic uansett. opprinnelig skal de vel gå på ca 0.65bar.

men legg inn et par ekstra shims på styretrykket, så gir den feitere blanding som rekker til ca 0.8 før den blir for mager igjen.

Og lekkasje er heller ikke veldig bra. luftfilter og bensinfordeler'n sitter ikke så altfor langt unna turbo'n. og sånn du beskriver det, så antar jeg du har en turbo som fort får en sånn fin rød/orange farge:P

Bensin + Varm turbo på ca 700 grader = motorbrann:P

Tomas92
23/05/11, 15:21
Det hjelper litt å shimse opp styretrykket. men noe særlig mer enn 0,8 ladetrykk på en standard motor er ikke å foretrekke. Det gir ikke nok bensin med K-Jetronic uansett. opprinnelig skal de vel gå på ca 0.65bar.

men legg inn et par ekstra shims på styretrykket, så gir den feitere blanding som rekker til ca 0.8 før den blir for mager igjen.

Og lekkasje er heller ikke veldig bra. luftfilter og bensinfordeler'n sitter ikke så altfor langt unna turbo'n. og sånn du beskriver det, så antar jeg du har en turbo som fort får en sånn fin rød/orange farge:P

Bensin + Varm turbo på ca 700 grader = motorbrann:P

har bytta til vannavkjølt turbo noe som gjør at den ikke blir så himla varm:D skal prøve å chimse opp nå.
jeg kjenner en som kjører på 1,3 turbotrykk med orginal motor det holder og går fint enda. spm er hvor lenge det holder :D men jeg har ikke orginal justerings skrue på bensin blandings boksen noe som gjør at det lekker litt der, vil det gjøre at den fjusker litt?

Ola Moen
24/05/11, 06:17
Det kan være:)

Jeg skal sjekke om jeg forsatt har noe sånt liggende, så skal jeg gi beskjed.

Tomas92
24/05/11, 11:07
Jeg har justert og klundra fram og tilbake i mange timer nå, og det starter og vis resultater. Den går mye reinere nå som jeg ikk opp styretrykke litt mere:D takk for all hjelp.
Hadde vært ypperlig om du hadde hatt det liggende ;D

Ola Moen
28/05/11, 05:30
Jeg har justert og klundra fram og tilbake i mange timer nå, og det starter og vis resultater. Den går mye reinere nå som jeg ikk opp styretrykke litt mere:D takk for all hjelp.
Hadde vært ypperlig om du hadde hatt det liggende ;D

Jeg skal sjekke, og gi deg beskjed:)

Ola Moen
29/05/11, 01:02
Her har du en komplett en. rett i nærheten av deg vil jeg tru:)
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28417171

Tomas92
29/05/11, 11:47
samme motor som jeg har ;D