PDA

Vis full versjon : lysdimmer til dashbordlys



yengis
22/05/11, 14:21
har problemer med den lysdimmeren som sitter i dashbordet på 240en, som man justerer instrumentpanelet, og lysene i dashbord + midtkonsollen bak. Når jeg kobla på gt-instrumentpanelet begynte det å ryke av denne :P ble trolig for mange pærer, eller watt da som ble kjørt via dimmeren. finnes det noe annet man kan gjøre for å få denne funksjonen i drift igjen. tenker på om man kan sette inn en annen dimmer som tåler mere watt?

HarryVolvo
22/05/11, 17:15
På en gammel 240 jeg hadde, som det var montert gt-instrument i, var det brukt 2stk dimmere av typen som sitter i midtkonsollen/knappe-panelet. Ene dimmeren styrte instrumentet, mens den andre styrte resten. :)

kristiansl
23/05/11, 13:12
2 kabelsko og en liten ledningsbit ;) det har jeg gjort, holder som bare det !

Dan Bay-Johansen
23/05/11, 13:31
2 kabelsko og en liten ledningsbit ;) det har jeg gjort, holder som bare det !

Kan være en fordel å forklare LITT nærmere ? 2 kabelsko og en ledningsbit kan brukes på mange måter :p

kristiansl
24/05/11, 22:43
fra lys dimmern så går det 2 ledninger, du tar og klemmer sammen en kabel sko i vær ende av lednings biten, og så plugger du det sammen med de 2 kabelskoa som går inn til lys dimmern ;) easy ass hell :)

yengis
24/05/11, 23:26
fra lys dimmern så går det 2 ledninger, du tar og klemmer sammen en kabel sko i vær ende av lednings biten, og så plugger du det sammen med de 2 kabelskoa som går inn til lys dimmern ;) easy ass hell :)

altså at du fjerner dimmefunksjonen?

Daniel V
25/05/11, 00:23
altså at du fjerner dimmefunksjonen?

Slik jeg også oppfattet det ja.

Men trenger du egentlig dimmefunksjonen Yengis? :p Min er i full funksjon, men jeg bruker den jo aldri. Hadde intrumentlyset i 240 vært sånn at jeg hadde blitt blendet av det på full styrke hadde jeg nok kanskje brukt den, men jeg synes nå den er perfekt på full styrke.

Dimmer man ned ender man jo bare med å ikke se en shait uansett :p

Ser jo ikke ut til at GTintrumentene er helt de store lyskasterne de heller, så behovet for dimming i 240 er vel egentlig ikke tilstede..

kristiansl
25/05/11, 08:40
ja du fjerner dimmefunksjonen ;) er ikke vitsi å ha gitt..

konso
25/05/11, 08:51
Om dimmeren ikke tåler alle pærene, kan det være et alternativ å sette i svakere pærer.

yengis
25/05/11, 09:25
ja du fjerner dimmefunksjonen ;) er ikke vitsi å ha gitt..

hvorfor ikke bare si det med engang :P istedefor å skrive det i koder

yengis
25/05/11, 09:26
Om dimmeren ikke tåler alle pærene, kan det være et alternativ å sette i svakere pærer.

blir så svakt lys i instrumentene da at jeg ser ikke hva det står :P

850GLTsilver
25/05/11, 10:59
Monter lysdioder istedet for pærer.
Reduserer strømforbruket brutalt.

yengis
25/05/11, 11:48
Monter lysdioder istedet for pærer.
Reduserer strømforbruket brutalt.

Tenkte på det, men dioder sprer ikke lyset likens som glødepærer :/ i værste fall får jeg ikke noe lys på instrumentskivene

kristiansl
25/05/11, 11:58
det er speil oppi instrument panelet ;) jeg har blå LED pærer i instrumentet mitt og det blei jævelig gromt det asso ! vært å prøve

nskracing
25/05/11, 13:28
jeg kjøpe meg en justerbar motstand hos Elfa som jeg monterte inn da min dimmer sluttet og virke. Dette er jo noe man får kjøpt hos elektronikk butikker. funker helt perfekt hos meg i hvertfall. Supert prosjekt Yengis

yengis
25/05/11, 14:31
det er speil oppi instrument panelet ;) jeg har blå LED pærer i instrumentet mitt og det blei jævelig gromt det asso ! vært å prøve

Det er rsport-panelet det er snakk om, det er 1 og 2pærer i hvert instrument, så blir litt annerledes enn det originale med 2pærer oppe..

850GLTsilver
25/05/11, 15:01
Tenkte på det, men dioder sprer ikke lyset likens som glødepærer :/ i værste fall får jeg ikke noe lys på instrumentskivene

Se litt på disse (http://cgi.ebay.com/2-X-5-LED-T10-168-White-Side-Wedge-Car-Light-Bulb-Lamp-/130524643872?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e63e00220) i instrumentet i alle fall.