PDA

Vis full versjon : Fjernstyrt sentrallås til 7xx/9xx. Hvor får jeg kjøpt?



Svirre
21/05/11, 12:58
Ønsker å kjøpe med fjernstyrt sentrallåssett til bilen. Har sentrallås fra før av, så motorer trenger jeg ikke. Hadde planer om å bruke nøkkel fra V70N og modde denne opp mot en mottaker, men det kan forbli et framtidig prosjekt. Så da er jeg på jakt etter orginal/uorginal, nytt eller brukt. Noen som har tips og innvendinger på valg av hva jeg bør ta? :)

boman
21/05/11, 13:00
Har du tenkt på Defa alarm? Da slår du to fluer i en smekk, alarm og fjernstyrt lås. Du får også 0,- i egenandel ved innbrudd og en litt bedre pris på forsikringa (spørs selvsagt hva slags selskap og dekning du har) ;)
Jeg har Defa og er meget fornøyd (bortsett ifra at rekkevidden på fjernkontrollen kunne vært bedre)! :)

Det koster deg heller nesten ingen ting å ta turen til en høgger å plukke ut alt du trenger, du må bare passe på å få med deg sikkerhetskoden som ofte ligger sammen med vognkortet.

AleksanderK
21/05/11, 13:26
Hørt at defa er noe drit jeg. Kan du bekrefte/avkrefte dette?

ss242
21/05/11, 14:11
Original Volvo Guard 2 er vel det greieste, plug&play hvis du kun skal bruke sentrallåsdelen.

Andreas750
21/05/11, 15:08
Hørt at defa er noe drit jeg. Kan du bekrefte/avkrefte dette?

Defa er ikke noe drit, så lenge det er riktig montert..
Har hatt det på 2 biler selv og vet mange andre som har det og er fornøyd:)

boman
21/05/11, 15:37
Har du tenkt på Defa alarm? Da slår du to fluer i en smekk, alarm og fjernstyrt lås. Du får også 0,- i egenandel ved innbrudd og en litt bedre pris på forsikringa (spørs selvsagt hva slags selskap og dekning du har) ;)
Jeg har Defa og er meget fornøyd (bortsett ifra at rekkevidden på fjernkontrollen kunne vært bedre)! :)

Det koster deg heller nesten ingen ting å ta turen til en høgger å plukke ut alt du trenger, du må bare passe på å få med deg sikkerhetskoden som ofte ligger sammen med vognkortet.



Hørt at defa er noe drit jeg. Kan du bekrefte/avkrefte dette?
Jeg sier hva jeg syns om det i mitt forrige innlegg..

Svirre
22/05/11, 11:04
Har tenkt litt på defa med alarm. Som sagt; det reduserer forsikringa mi med 2 laken i året, så det er jo penger å spare :) Skal se hva jeg finner. Kan ta meg en tur på høggeren her å høre, får jo ting nesten gratis der :rolleyes:

KillerFly
22/05/11, 12:22
Noen som har en dele liste over defa guard systemet?

boman
22/05/11, 12:44
Du trenger for å få komplett defa alarm (litt avhengig av hvem av alarmene ifra dem man skal montere):
- Sentralenhet (hjernen) (Sitter som regel under rattet et sted)
- Tilhørende kodekort (VIKTIG, du må ha dette for å få den til å funke.. Defa skal ha skilt nr og vognkort for å bevise at du er eier for å få den koden utdelt, ergo noe som blir vanskelig med en bil på høggern).
- Lydhorn/sirene (Sitter i motorrom)
- Lysdiode (Sitter som regel i frontruta eller borra i dashboardet)
- Fjernkontroll
- Panserbryter
- Evt sentrallås motor til førerdøra.

Tror det var det.. Er også lurt å ikke klippe alle ledningene, for da er det en mye mindre jobb å montere sammen ;)

Svirre
22/05/11, 20:28
Takker for det :)

BTW: hva er rekkevidden sånn ca på defa settet?

Espen Hveding Nordgård
22/05/11, 21:02
var vel en 10-20 meter på defa-alarmen jeg hadde i førstebilen. Den funka knirkefritt, superfornøyd med den!

Solbekk
22/05/11, 21:12
Jeg kan bekrefte at defa IKKE er noe drit og jeg har montert det selv (sier sitt). Lett å montere, lett å utvide med sentrallås.

dog jeg lurer sterkt på drivere til dørene, da det er køddent på min 92 740 å finne "riktige" drivere.

Martin.S
22/05/11, 21:18
Forska på dette for en stund siden selv. Og det skal gå ann å bare sette inn en sentrallås motor i førerdøren, som blir koblet til en boks med mottaker. Det er å få kjøpt, om du ikke vil ha alarm.

Dette hadde jo vært en løsning om det passer til 700/900 serie eller i det heletatt volvo?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22002341

Lars'ern
22/05/11, 22:01
Det ligger også drøssevis av systemer på ebay :)

Ang Defa, så er det begge deler. De fleste fungerer veldig bra, men så er det en del som kødder det til også. Bare spørr de som driver med bilberging f.eks. Det er noen som begynner å kødde med startsperre delen. Forholdsvis enkelt å koble bort, sålenge du vet hvordan, og nei, jeg sier ikke det her.

Men du har nå i hovedsak 3 typer Defa-alarm:
Can - skal du ikke ha, fungerer bare på bestemte biler med Can-systemer
400 - skal du ikke ha, funger på biler med org fjernstyrt alarm
800 - den du skal ha. Er med det som er nevt over, + bøker. 2 kontroller på nye, men forvent å finne bare 1 på huggeriene. Er veldig enkel å koble opp, finnes skjemar til de fleste biler, men den generelle som er med i installasjonsboka er egentlig nok på så gamle biler.

boman
22/05/11, 22:07
Du får også det eldre systemet som heter Defa 500. Det er det jeg har. Fjernkontrollene er like på alle seriene (som bruke defa-kontroller) mener jeg og er bare å programmere inn flere kontroller.

Mener å ha lest engang at så og si alle feil med defa alarmene skyldes dårlig jording. Så hvis du sørger for at den er bra så vil du ikke ha trøbbel med den ;)

Lars'ern
22/05/11, 22:28
Du har også gamle Patriot(eller noe sånt). Den kjennes igjen på orange kabel til panserbryter.


PS: Husk å ta med skruven som holder panserbryteren, denne er av ikke magnetisk materiale, noe som er vesentlig for å sikre korrekt signal fra panserbryteren.

PVT
22/05/11, 22:45
ble installert defa fra 90 tallet (alarm/motor og cupe varmer) på min bytta sikkringa fiksa fjernkontrollen og vist funka den :P er bare motorvarmern som ikke funker pga ødelagt element. grunnen til at generelt biler begynner å hyle er jo pga dårlige dørbrytere og jordig som det ble sagt her.

Svirre
22/05/11, 22:48
Forska på dette for en stund siden selv. Og det skal gå ann å bare sette inn en sentrallås motor i førerdøren, som blir koblet til en boks med mottaker. Det er å få kjøpt, om du ikke vil ha alarm.

Dette hadde jo vært en løsning om det passer til 700/900 serie eller i det heletatt volvo?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22002341

Sett på denne. virker interessant. De har til 850 og V70, og det er samme nøkkelemne som går til bilen min :)