PDA

Vis full versjon : Vindusvisker bak som ikke fungerer?



Loggy
21/05/11, 09:19
Hei hei, da fikk jeg tak i 245'en jeg har hatt lyst på så lenge, herlig bil og kjøre, gode seter og slikt. Men noe som irriterer meg er at viskeren bak ikke fungerer, er det noen som har noen gode tips? Er det noe som pleier og slutte å virke på disse bilene, og derfor mest sannsynlig en enkel plass det er brudd på ledning eller slikt?

Den blir nok sjelden brukt om jeg får den i orden, men siden den er der, så vil jeg at den skal virke :P

volvo245gl
21/05/11, 14:11
Sjekk kabelen der den passerer igjennom hengselen. Knekker som oftest der.

Loggy
21/05/11, 14:46
Skal gjøre det så fort jeg er ferdig på jobb :) Takker

Fuzzyfossen
25/05/11, 21:53
Skal gjøre det så fort jeg er ferdig på jobb :) Takker

Hei. Gir du beskjed om hvordan det gikk? Har det samme problemet. :D

Loggy
25/05/11, 22:25
Var brudd på mer enn en kabel ved hengslene ja.. Nå sitter jeg bare og lurer på hva annet som kan være i ustand.. skiltlys virker, og varmetråder fungerer, men det va da brudd på mer enn 2 ledninger for og si det slik. Får vel trå til med loddebolten iløpet av sommeren :)

Fuzzyfossen
25/05/11, 22:29
Var brudd på mer enn en kabel ved hengslene ja.. Nå sitter jeg bare og lurer på hva annet som kan være i ustand.. skiltlys virker, og varmetråder fungerer, men det va da brudd på mer enn 2 ledninger for og si det slik. Får vel trå til med loddebolten iløpet av sommeren :)

Ok. Ser ut til at jeg får sjekke på min og.
Har akkurat skiftet nye ledninger til skiltlysa, så kan være at det er brudd en vei på originale ledninger. til ellers vet jeg ikke hva ledningene går til annet enn de du har nevnt.

larsverm
25/05/11, 23:55
Har hatt knekk i kabelen der jeg også - et utsatt sted, naturlig nok - med nesten 90 graders vinkel og åpning og lukking år etter år. Det var nøkkelen til å løse flere problemer på en gang - skiltlys, sentrallåsfunksjon og vinduspusser (som strengt tatt virket, men ikke helt som den skulle). Om jeg hadde problemer med varmetrådene i bakruta også, har jeg glemt...

Runar
26/05/11, 09:55
Jeg la opp nye ledninger selv, kjøpte en gummikabel med 4 myke ledninger og loddet på plugger.
Fant etter på ut at bcb.no selger ferdig kabel med plugger..
Men det er flere utgaver av kabelen:

http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&txtSearch=bakluke&List=1&SortField=ProductName&ProductID=18886

http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&txtSearch=bakluke&List=1&SortField=ProductName&ProductID=18841

Kanskje best å høre med de hvilken som passer hvis man vil kjøpe en slik.

Loggy
26/05/11, 14:02
Ser ut som det er med/uten sentrallås, takk for tipset

larsverm
26/05/11, 15:47
Nettopp - det kan være litt tilfeldig om en merker evt problemer med sentrallåsfunksjonen på bakluka hvis en ikke sjekker det spesielt.

volvo245gl
27/05/11, 12:08
Viskeren går igjennom hengselen på høyre side. Så den kan fungere selv om lys og varmetrådene ikke funker, for de går på venstre side.
Men ha til obs. Noen biler er kablene byttet om på. Har vært borti 2 der alt er speilvendt bak.

Ola Moen
29/05/11, 06:02
Jeg kjøpte nytt ledningsnett orginalt hos Volvo til begge sider for noen år siden.
Det var ikke mer enn 3-400, for alt sammen. plug and play:)
Ta til sentrallås med en gang.
Finn fram en motor pluss bryter og ha en egen liten "låseknapp" i midtkonsollen. motorene er samme som de i dørene, og stag er lagd på et par min. Je var så møkk lei av å gå ut av bilen og låse opp hver gang dama kom ut av butikken med et lass handleposer:D Klarer de å handle så mye, så klarer de jaggu å løfte det inn i bilen på egenhånd også:P

volvo245gl
29/05/11, 07:50
Finn fram en motor pluss bryter og ha en egen liten "låseknapp" i midtkonsollen. motorene er samme som de i dørene, og stag er lagd på et par min. Je var så møkk lei av å gå ut av bilen og låse opp hver gang dama kom ut av butikken med et lass handleposer:D Klarer de å handle så mye, så klarer de jaggu å løfte det inn i bilen på egenhånd også:P

Godt sagt! Skal jaggu gjøre det selv!!!!

Ola Moen
29/05/11, 23:52
Godt sagt! Skal jaggu gjøre det selv!!!!

Arbeidslyst, kom treng deg på! Her ska du motstand finne:D

men du burde bruke en sånn treveisbryter. som står i midtstilling. hvor du låser den ene veien, og låser opp den andre veien.:)

volvo245gl
30/05/11, 12:15
Arbeidslyst, kom treng deg på! Her ska du motstand finne:D

men du burde bruke en sånn treveisbryter. som står i midtstilling. hvor du låser den ene veien, og låser opp den andre veien.:)

Ok har nok en slik liggende et sted. Motoren er funnet frem.....:D

Ola Moen
30/05/11, 17:58
Da er det bare å justere seteryggen godt tilbake, og kose seg meg en kopp kaffe mens dama laster inn varene sjøl:)

larsverm
30/05/11, 18:30
Mulig jeg ikke helt skjønte det, men er det noe poeng i det der hvis du allerede har sentrallås...?

Ola Moen
30/05/11, 20:21
Mulig jeg ikke helt skjønte det, men er det noe poeng i det der hvis du allerede har sentrallås...?

Nei, men for de som ikke har det:)

Loggy
31/05/11, 23:40
Der røyk bremselyset i bakruta også.. Regner med at resten tar kvelden snart, så nye kabler blir bestilt neste fredag når lønningen er på konto :)

Ola Moen
31/05/11, 23:47
Der røyk bremselyset i bakruta også.. Regner med at resten tar kvelden snart, så nye kabler blir bestilt neste fredag når lønningen er på konto :)

Hehe:) Jeg har den ene kabelen liggende. ny i pose. Orginal volvo. usikker på hvem av sidene den er til. men kan se om jeg "finner den igjen":P

Loggy
01/06/11, 00:38
Ser ut som jeg vil ha
http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1556&Category2ID=1604&List=1&SortField=ProductName&Level=2&ProductID=18736
og
http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1556&Category2ID=1604&List=1&SortField=ProductName&Level=2&ProductID=18841

Hvor vanskelig er det og få fikset dette? Må deler av taktrekket av og slikt? Hvordan er det festet? Samme måten som den platen i bakluka, bare noen sånne plastikbiter som sitter i noen hull?

Ola Moen
01/06/11, 03:02
Ser ut som jeg vil ha
http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1556&Category2ID=1604&List=1&SortField=ProductName&Level=2&ProductID=18736
og
http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1556&Category2ID=1604&List=1&SortField=ProductName&Level=2&ProductID=18841

Hvor vanskelig er det og få fikset dette? Må deler av taktrekket av og slikt? Hvordan er det festet? Samme måten som den platen i bakluka, bare noen sånne plastikbiter som sitter i noen hull?

Neida:) taktrekket sitter tredd inni en fals.. ta forsiktig tak i kanten, og dra det RETT ut. litt og litt borover. Da ser du ledningene. Hengslene må av. Anbefaler deg å ta en og en side, og støtte opp døra med en 2"x4" eller noe sånt. løsne trekket på luka først, så du slipper det etter å ha demontert hengsler:P

Loggy
01/06/11, 03:09
Takker, da blir det gjort med en gang jeg får tak i kablene :)
btw, hørt snakk om at det går an og sette på visker bak fra xc90 eller noe slikt.. Er dette sant?
+ vet noen hvor jeg kan få tak i ny spylerdyse bak?

Ola Moen
01/06/11, 03:25
Hvilken spyleerdyse? Den i luka, eller den på høyrestolpen bak?

Loggy
01/06/11, 03:48
Den i luka

Ola Moen
01/06/11, 04:14
Hva slags modell er bilen din?

Tror jeg skal ha ei sånn dyse et sted:)

Loggy
01/06/11, 04:18
Holder fast på at det er en 92 modell, selv om den er registrert i desember 91 :P

Vanlig GL om det har noe og si

Ola Moen
01/06/11, 04:30
Da har jeg dyse, men det hadde jeg jo hatt i allefall, siden jeg har biler med og uten nye bakluka:) Men skal dobbeltsjekke, så jeg ikke gir falske forhåpninger.:)

Loggy
01/06/11, 04:46
Går og legger meg nå, hører fuglene kvitre, da er det IHVERTFALL på tide og legge seg. Sender du en PM om du har dyse, så kan vi avtale pris og slik?