Vis full versjon : Software/Dataprogramm
Hallaisen.
Er ute etter litt info ang Software til min S80-99 2.0 T.
Er det noen som vet om det er muligheter å få tak på dette som privat person og hvilket data programm bruker man?
All info er bare bra.
Hva slags software tenker du på?
for å ettermontere utstyr i bilen , eller for å feilsøke selv?
Det er mulig å kjøpe VIDA, det koster ca 30k for et år, i tillegg trenger du Dice eller VCT2000 som koster ca 8000kr.
Tenker på "nyinnstalering" av software. Hva behøvs for dette i så fall? Er vel ikke lett å få tak på den typen ting? Holder på å se på Diagnoseapp type Maxidiag eu702 fra Shanghai(kompis der nede nu og om han fikk tid så.....)
1. Registere deg som et selskap
2. Kjøpe Vida All-in-one fra VCC (koster ca 30000kr/året)
3. Kjøpe deg VCT2000 eller Dice (ca 7000kr)
4. Laste ned og installere , og så betale for software i tillegg.
Hmmm litt i meste laget for en privat person dette. Andre alternativer å få tak på?
Vet man finner vida på diverse torrentsider, men har ikke prøvd det før så vet ikke om jeg vil anbefale piratversjonen...
Hmmm litt i meste laget for en privat person dette. Andre alternativer å få tak på?
Skal man ha tak i Volvo's programvare så er det å kjøpe Vida og resten. Blir hentet fra en server i Gøteborg. Da software er knyttet opp mot VIN-nummeret.
Skal man lese ut feilkoder og slette er jo dette alternativ --> http://www.bsr-tuning.no/produkter/503450/
Ut fra hva jeg har sett leser denne ut feilkoder på samme på måte som volvo sitt gjør. Slik at det blir lettere å feilsøke. Samt det følger med et program gir forklaring på alle feilkodene. Har ikke prøvd denne selv, men vurderer sterkt å gå for denne løsningen selv.
Yo. Har VIDA2010D og VIDA 2007B. Fikk denne anbefalt: http://www.resettools.com/obdii_scanner/autel_maxidiag_eu702.
Ikke instalert dette program ennå. Har kontakter på Volvo men vet ikke ennå om det går. Sjakker dette med tid å stunder så å si. Tror jeg leste en plass om DICE og kodeknekt programvare men er en smule usikker på om jeg vil prøve noe sånt, kræsjer hele dritten kansje.
Jeg har kjøpt meg denne og den fungerer glimrende. Har en 00 S80 og en 04 XC 70, leser glimrende på disse, men min 98 V 70 fungerte den ikke på.
Har også brukt den på BMW X5 og 745 samt noe Opel. Fungerer glimrende på alle disse.
Kan muligens skaffe denne for ca. 2000 kroner + frakt dersom det er av interesse.
Er denne Maxidiag EU702 kunne til å lese ut feilkoder med, eller klarer den også å slette feilkoder også?? Vil den for eksempel kunne slette min feilkode på ryggesensoren? Det hadde jo vært genialt:D
Kan være interesser i en slik en:)
Denne sletter alle feilkoder, så sant ikke feilen ligger der da. Dersom det faktisk er en feil på ryggesensorene dine vil den selvsagt dukke opp igjen da. Bor i østfold dersom du vil prøve den.
Var det sånn at du kunne skaffe en sånn? Send meg PM om info:D
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.