PDA

Vis full versjon : 850 Turbo, trøbbel under pådrag...



Kjell V70
20/05/11, 18:12
Etter noen prøveturer etter vinteren, har jeg oppdaget et lite problem:

Går fint på tomgang, rusing osv, ved pen akselerasjon går den også fint, ladetrykk ok, men legger jeg flat fjøl på 2. og 3. gir(rundt 3-4000 omd), så virker det som den går i stå, begynner å riste, og nærmest begynner å "blafre" i eksosen...

Litt vanskelig å forklare, men første som slår meg er om intercooleren er ferdig. At den ikke orker mengden trykk som kommer på en gang, lekkasje kanskje...? Virker som trykkslanger/rør er hele og strammet til. Ingen feilkoder kommer opp...

Den var ikke sånn når jeg kjørte på Rudskogen i fjor, så er noe som har kommet nå i det siste...

Noen tips anyone? Intercooler skal byttes om en måneds tid uansett, så får jo mulighet da til å finne ut om den er synderen... Men kan jo være noe annet også... :)

Edit: Ved maks aks, fra stillestående går den helt fint på alle gir... Feil bensinmengde?

Takknemlig for svar :)

Ivar Hestø
21/05/11, 00:55
Skrev ikke du at den har stått med bare 30 liter på tanken i hele vinter.

Og du har utelukket noe så enkelt som kondens ?

gswede
21/05/11, 01:08
Ville nå sjekket plugger, kabler, lokk og rotor til å begynne med..

stramwaier
21/05/11, 08:52
Akkurat samme symptom og problemer kom på min dagen etter jeg chippa den, det viste seg. Være bensinpumpa som var sliten å ikke orka å gi nok, men gikk fint nr kald pga kaldstartfunksjonen;)

Kjell V70
21/05/11, 17:08
Problem løst, 2 slanger på magnetventilen som satt feil,så den ga altfor mye trykk... det som medførte hakkingen/luggingen... nå går den fint igjen... :-)

gswede
21/05/11, 17:46
Herlig med lettvinte løsninger, godt du fant ut av det.

Kjell V70
21/05/11, 18:27
Hehe, ja, tenkte ikke jeg hadde vært borti de slangene når jeg bytta girkasse og clutch i fjor høst.. men det hadde jeg tydeligvis... :o