PDA

Vis full versjon : Ca pris V70 98 2.0LT?



GMV
20/05/11, 14:32
Lurer på hvor mye jeg kan få igjen for min V70 ved evt salg?
Har kostet på den betydelige summer i oppgradering i de siste årene.

-19" sommer 17" Comet R felger (org Volvo) vinterhjul (Noe dårlige dekk på sommerhjul)
-R front
-C70 klarglass
-XC grill
-3" JT eksos med sportkat
-Polyforinger i forstilling/motorfeste
-Volvo orginal fjærbeinsstag
-større T5/R bremser forran
-16T turbo med S60T5 grenrør.
-Grønne R dyser/større LMM K&N filter
-50mm alu IC
-Justerbart senkesett godkjent i vognkort.
-Byttet alle 4 hjullager i fjor
-Byttet Varme register i fjor
-Byttet stabstaglinker i fjor
-Ettermontert org cruisecontrol
-Delskinn interiør i grått (litt sliten førerstol, men ellers greit interiør.)
-OBD2 diagnostic verktøy med software.

Så til det kjedelige:
-340000km
-Overflaterust på bakluke (har subbet såvidt i fangeren, derav så har rusta krøpet oppover)
-Bulk å oppskrapet på ene bakskjermen + fanger bak Ikke stor eller skarp bulk, men vises godt de hvite stripene i lakken. (ikke bilde da skaden er nylig foretatt) Kort og godt, bilen trenger en hellakkering.
-Skramlelyd i forstilling (Lokalisert til å troligvis være topplagringene og fjærskåler forran, enda de ble byttet i fjor....)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2130.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2131.jpg

Er jo ett godt utgangspunkt for den som vil ha en kuul ungdomsbil som går greit og er rimelig å forsikre, vil heller ikke prise meg ut av markedet. Heller selge kjapt og billig ved eventuelt salg.
(Må finne ny bil først)

mrstfu
20/05/11, 20:21
ta en kikk i den andre prisforespørselen her, på en 98 2.5 10v.... du har en sterkere motor, og utseendet er det lite å utsette på, men (ta c70lyktene som eksempel) selv om en entusiast vet at ved å kjøpe en bil med c70 lykter på, sparer han 6000kr i utgifter ved å kjøpe det selv, betyr ikke det at du kan legge på 6lapper i prisen.

bilen din fremstår godt, rust på bakluka finner du nesten ikke en bil uten, og det er mye her en enstusiast vil sette pris på. kanskje du kunne fått 70-80k for den? pluss minus litt, det eneste som vil kunne haike opp prisen på denne er om den var feilfri, lav km, eller om det var en original R, i så måte.

blir nok ikke noe problem å selge den. kan jo hende det er verdt det å bytte topplagringer og fjærseter kun for salgets skyld, i forhold til ulyder.

J-A-E
20/05/11, 22:16
Min V70 er mye lik din, bare TDI og ikke R fanger. Å den tenkte jeg å legge ut til 65k

GMV
21/05/11, 06:03
Takker for tilbakemeldingene. Ja kansje det er verdt å bytte delene som lager ulyder før evt salg.

mrstfu
21/05/11, 06:16
Takker for tilbakemeldingene. Ja kansje det er verdt å bytte delene som lager ulyder før evt salg.

uten tvil. uansett hvor mye folk vet at slike ulyder er en kjapp fiks, er det positivt å kjøpe en bil uten ulyder i det hele tatt:D

GMV
21/05/11, 11:14
Ja da får jeg kjøpe de og bytte. Glemte å nevne at jeg har org fanger, dempere/fjærer/eksos/frontlys liggende også som følger med.