PDA

Vis full versjon : Skinnseter vs alcantara - hva er best å sitte i?



Nilsebu
19/05/11, 21:30
Som topic sier. Hvilken av disse er best å sitte i?

Savner skinnsetene mine litt, følte jeg satt mer avslappet i dem, men i alcantara setene så sitter jeg helt støpt, og sitter også veldig godt der.

Men har en rar lyst til å bytte tilbake ettersom jeg føler skinn er mer eksklusivt.

Noen innspill og erfaringer her ?

mrstfu
19/05/11, 21:58
Som topic sier. Hvilken av disse er best å sitte i?


Jeg må av prinsipp si at jeg vil motsi deg, uansett hva du måtte velge:D

Heh, smak og behag som alt annet, jeg er veldig fornøyd med helskinnsetene mine. Fikk de som kjent av farfar, fordi farmor synes det ble kaldt om vinteren og klamt om sommeren:D. Det siste er det eneste jeg har merka, om man sitter med en litt kort tskjorte eller tank top, kan det bli klamt, men det er jo liksom småtterier i forhold til komforten.

Igjen, alcantarasetene til Lightyear gir en sidestøtte jeg bare kan drømme om kontra skinnsetene, så som det meste annet er kommer det anpå deg.

Så spørsmålet burde kanskje være rettet mot deg?

Lightyear
20/05/11, 01:44
alcantara, any day... ;)

med mindre skinnsetene hadde vært recaro da :p

A

mrstfu
20/05/11, 01:48
alcantara, any day... ;)

med mindre skinnsetene hadde vært recaro da :p

A

Da går jo bilen fortere og, det og litt dekaltrimming gir deg nok et par hundre gamp ekstra, Busenils:D

MrX
20/05/11, 05:09
Alcantara er penere å se på, å bedre å sitte i. Skinn kan ikke sammenlignes.

gaupe
20/05/11, 08:05
Alacantra er nok det beste i dei fleste praktiske samanhengar. Det er iallafall ikkje før V70n R stolane, skinn blir eit alternativ igjen.

smt-racing
20/05/11, 08:17
jeg kan kjøpe alcantara setene hos deg ;D hehe.

men I all seriøsitet, alcantara setene er etter min mening de beste setene, fram til S60R/V70R skinnsetene kom, som han over meg sier!

Morgis
20/05/11, 08:25
Skinn er jo egentlgi ikke behagelig.. det er bare lukseriøst og pent.
Klamt og glatt er det.
Alcantara er riktige seter i en R eller for de som kjører litt mer aktivt.
Da slipper man å skli fra side til side når vognene vrenger seg gjennom svingene, og man slipper å krølle all underlivshår når man setter seg litt for brått på en varm sommerdag =)

mrstfu
20/05/11, 13:38
Skinn er jo egentlgi ikke behagelig.. det er bare lukseriøst og pent.
Klamt og glatt er det.
Alcantara er riktige seter i en R eller for de som kjører litt mer aktivt.
Da slipper man å skli fra side til side når vognene vrenger seg gjennom svingene, og man slipper å krølle all underlivshår når man setter seg litt for brått på en varm sommerdag =)

Sklir lite i mine, det er dog fordi polstringa er i hjelsitti, og førersetet som følge lider litt av bøttesyndromet. Det neste problemet er løst ved anlegg av panzerballer.

JørnM_940
20/05/11, 13:47
, og man slipper å krølle all underlivshår når man setter seg litt for brått på en varm sommerdag =)
Eller få hemoroider når man setter seg brått en kald vinterdag:p
Heller delskinn enn skinn!

GMV
20/05/11, 16:48
Skinn er veldig praktisk om man har små barn som elsker å klisse med is og andre slikkerier i baksetet. (Selv tillater jeg det svært sjelden da jeg er alergisk imot flekker på interiøret, derimot så har jeg en liten mistanke om at dette kan forekomme når jeg er på jobb:-S)