PDA

Vis full versjon : ØK. 940 Turbo Sedan



E.Winjum
18/05/11, 22:09
Hallo.

Jeg ønsker å kjøpe en 940 Turbo Sedan. Helst rustfri og ingen bulker :) Om bilen er blitt herja litt med er ikke det så farlig, så lenge den er i god teknisk stand og er EU godkjent. Ett pluss med bilen er vis det er Air Condition i den, ellers har jeg ingen andre krav angående ekstra utstyr. Jeg tenker å bruke mellom 50-70,000 på bil, men pris må avklares på forhånd da jeg må ta opp billån ;)

Legg igjen en link eller bilder vis du har en tilsalgs eller veit om en :)

Også holdt jeg på å glemme det, det MÅ være manuell.

Mvh Sjuførrn

Steffen
18/05/11, 23:12
Jeg har en 940 sedan til salgs. Men ønsker egentlig ikke selge den til en entusiast siden den i bunn og grunn ser ganske ræva ut. Men den er i god teknisk stand og er en ganske god bil. Vet at den ikke er så bra i pris med tanke på utsende, men la den sånn så man kan prute litt ;). Link til annonsen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28570612

Den skal på en liten sjekk på veksted nå snart for å se over litt sånn teknisk at alt er som det skal. Kommer til og oppdatere annonsen når det er gjort ;)

E.Winjum
19/05/11, 19:23
Virker jo ganske grei den da, men hvordan er det med rust og sånt? så det var noe nederst på hjulbuen på høyre side er det vel, der hvor lakken er litt dårlig og under løkta og ved vindu forran. Er det kun overflate rust eller må det sveises, og har du evt. lakk koden på bilen? :) Bulken i skjermen er vel bare å banke forsiktig ut?

Så på denna sist den var tilsalgs for litt over 2 uker sia, og var litt intressert :) Gidder du å si ifra når den har vært på en liten sjekk på verksted? Og det spørsmålet som er i bunn og grunn viktigst :P har du hast med å selga bilen? Eller har du tid til å vente på detta låne tullet banken driver med? Må jo sende inn ny søknad som tar 1-2 dager og så sende inn kjøps kontrakt for å få penga... :P

E.Winjum
19/05/11, 20:11
Ser også at du ikke bor så langt unna meg, kun 1.5 times kjøretur eller noe, så det går jo ann for meg å ta en tur bort å se på bilen :)

The Sven
19/05/11, 20:50
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=23483

Kan selge denne for 75 om du tar EU på den selv og på 16" T5 felger fra 850 som sommerhjul :)

E.Winjum
19/05/11, 20:58
Veldig pen denne også :) Men jeg må til banken og spørre hvor mye jeg kan låne :P Jeg er lærling akkurat nå så har ikke peiling på hvor stort lån jeg kan få og hvor lang betalings tid jeg kan få :) Skal i banken imorra for å undersøke :)

The Sven
19/05/11, 21:00
Gjør det :) Hvor holder du til?

E.Winjum
19/05/11, 21:41
Jeg bor i Vormsund i Nes kommune :)

Steffen
19/05/11, 21:42
Det er noe rust under front rute, liten flekk under baklykt høyre side, og på de dårlig lakkerte stedene og ørlite stein sprut. Så er ikke noe glans bilde. Men det er veldig lite rust under! Ser kjempefin ut under og ikke noe farlig rust. Kun overflate rust som kan pusses og lakkes. Har desverre ikke farge koden på bilen men det skal være smal sak å finne ut av ;) Er usikker på om det bare er å banke ut bulken, den er nok noe dypere enn det kan se ut som på bilder. Jeg kan ta og måle hvor dyp den er i morgen jeg ;)

Kan si fra når den har vært på sjekk vettu! Håper det blir i løpet av neste uke. Har vell egentlig ikke noe hast med å selge bilen så lenge den blir solgt. Kommer til å ha behov for stv innen sommer sesongen og da blir det salg igjen :p

Bare å sende ei meld eller ringe, alt etter hva du føler for egentlig. Har "ferie" en stund forover så er stort sett tilgjenglig hele dagen ;) Så det er bare å komme for en titt og en prøvekjøring!

E.Winjum
19/05/11, 21:44
Den er grei :) Turer til banken å spør hvor mye jeg får lån på :) Sender en melding eller noe når jeg får svar, vis jeg får svar med engang :P

The Sven
19/05/11, 21:55
Ok! 940en står i Løten i Hedmark, kan sikkert ordne et møte på halvveien eller noe om du skulle være interessert!

E.Winjum
19/05/11, 22:05
Okai :) Må se ann litt, 75 lapper er en del å nedbetale med lærling lønn osv. Men en annen ting jeg tenkte på, hvor mye brukern sånn ca på mila? Tenker litt økonomisk samtidig som jeg vil ha det litt gøy :P

The Sven
19/05/11, 22:11
Den bruker det samme som en original 940 LT :) rundt 0.8 på langkjøring og som regel såvidt under litern på blandet småkjøring. Litt mer på vinterstid.

EDIT: går ganske bra, rundt 250+ hk uten katalysatoren (som er montert nå fordi den skulle vært på EU), og har vært veldig driftsikker i mitt eie :) Se prosjekttråden for mer bilder og info, kan sikkert sende noen hvis du ønsker av noe spesielt. Det er 16T turboen som står i.

E.Winjum
19/05/11, 22:16
Det hørtes ikke værst ut :) Trur du det kommer noen feil på Eu'n?

The Sven
19/05/11, 22:28
Ja, senkesettet er ikke godkjent i vognkort også er det noe rart med ABS som gjør at den kobler ut. Men det kan jeg se om jeg får ordna, har ikke prøvd å lese av feilkoder enda. Også bruker jeg måtte stramme momentstagforinger. Kan godt vise bilen på EU før salg så ser man hva som må til :)

E.Winjum
19/05/11, 22:34
Frister fælt detta her :P Har regna ut økonomien og den sier jeg har råd, får bare håpe banken mener det samma :D Skal du ha mye ekstra for å ta EU eller?

The Sven
19/05/11, 22:41
Trenger ikke noe ekstra for å vise bilen og sende med mangellapp, for det kan jeg få ordna ganske enkelt. Kan få den ferdig EU ok for 80, men da trenger jeg et par uker på meg :)

E.Winjum
19/05/11, 22:43
Du kan sikkert vise den og sende med mangellapp :) Jobber på verksted så får fiksa ting billig :) Men jeg tar kvelden nå, så sier jeg ifra når jeg får svar i banken :)

E.Winjum
20/05/11, 13:33
Da har jeg vært i banken, men får ikke svar før uti neste uke. Du trenger ikke ta EU, vis jeg får lånet og kjøper den, tar jeg EU på jobben :)

Steffen
20/05/11, 13:37
Ser vell u bunn og grunn ut som du har funnet deg bil men. Målte bulken på skjermen i dag, den er ca 3,5 mm dyp.

Skal ikke prøve å presse på deg bilen min i det hele tatt. Den andre det er linket til her så knall ut ;) Men vill bare si at du skulle fått en god pris på bilen da jeg er nødt til å selge den uansett. Just mention it! :D

E.Winjum
20/05/11, 13:42
Det er satt i bakhuet ;)