PDA

Vis full versjon : Stoler - Airbag



locked
26/02/10, 20:06
Sitter å lurer på å rense bilen litt inni nå, ta ut stolene og få gitt de en omgang med skinnpleie og kanskje litt nål og tråd et par steder. Alt mens gulvteppene får ligge inne under varmepumpa å tørke etter en grundig vask...

MEN, er det i det hele tatt håp å slippe unna feil på styreenheten for airbag om jeg kobler fra batteriet og kobler sammen pluss og minuskabelen? Da skal jo absolutt alt dø ut etter et par timer vel?

Og en ting til.. telefonrøret i midtkonsollen har jeg plukka ut, det tok så jævlig stor plass nedi der. Noen som har sett en bra løsning for alternativ plassering? Dårlig at volvo ikke greide å felle denne inn i midtkonsollen på en slik måte at den ikke tar opp dyrebar oppbevaringsplass. Er faktisk ikke spesielt imponert over det... Er ikke en gang plass til solbrillene mine noen plass!

locked
28/02/10, 14:19
Tok sjangsen i dag, bilen har stått strømløs siden fredag kveld, satser på at det er helt dødt nå :)

http://www.enivest.net/~jens..helgheim/bilder/v70d5awd/DSC01851.JPG

http://www.enivest.net/~jens..helgheim/bilder/v70d5awd/DSC01852.JPG

http://www.enivest.net/~jens..helgheim/bilder/v70d5awd/DSC01853.JPG

henrik940
28/02/10, 14:27
Tror jeg også skal ta en skikkelig rens til våren. Har ikke vært vaska skikkelig inni siden høsten.

locked
28/02/10, 14:33
Men, faen har møtt på et problem. Skulle hatt ut midtkonsollen også men for å få ut den må jeg få giret ut at P og det går ikke uten strøm på bilen. Og med strøm på bilen vil SRS styreenheten krangle..

Kunne latt den stå i N før jeg tok av strømmen men da hadde jo bilen måtte stå med nøkkelen i tenningslåsen hele tiden. Hvorfor skal alt vere så idiotsikkert???

henrik940
28/02/10, 14:37
Den er litt kjip. Men du vil få feilmelding uansett på SRS enheten. Den merker om en airbag har blitt kobla ut. Sitter jo batteribackup på det.

locked
28/02/10, 14:57
Den er litt kjip. Men du vil få feilmelding uansett på SRS enheten. Den merker om en airbag har blitt kobla ut. Sitter jo batteribackup på det.
Ja, men batteribackupen på den varer bare noen få minutter.. I teorien :p

henrik940
28/02/10, 15:13
Ja, men da har du allerede fått feilmelding.

TeamBørnOut
28/02/10, 15:28
samme om man får en feilkode vell? er vell nok av folk med feilkodelesere / slettere rundtom nå?

locked
28/02/10, 15:39
Er ikke så nøye, skal innom forhandler å få total oppgradering av canbus systemet om 14dager alikavel.. Men er jo greit å vite om det går.

Skal jo ikke få noe feil, bilen var strømløs i halvannet døgn før stolene ble kobla fra. Og batteriet forblir jo frakoblet til stolene er på plass igjen. Har ikke behov for bilen før 22.mars... Da skal reservebilen på dynga ;)

Joakim-G_R
28/02/10, 19:59
Øhm, har dere ikke hørt om snø i Olden eller?

locked
28/02/10, 21:03
Øhm, har dere ikke hørt om snø i Olden eller?
Det har vi :) Men har egentlig alt for lite, ikke komt et snøfnugg på ihvertfall 14 dager her nå...

Er hvit vei over alt, annet enn hovedveiene som er i ferd med å bli berre nå.

locked
28/02/10, 22:20
Nå er ihvertfall teppene gullende rene, men siden volvo valgte å støpe støydemping og polstring i ett med gulvteppene trenger nok desse *noen få* dager til tørk. Slengte framteppene på badegulvet og la bakteppet ved varmepumpen... :)

Kommer til å lukte nyvaska i hele huset i morgen tidlig :o

locked
03/03/10, 18:23
Da var gulvteppene og stolene tilbake på plass. Satte på tenning og kobla på batteriet igjen. Voila! Ingen feilkoder og bilen er akkurat som før, bare myyye renere inni. Hadde jeg kunne samla opp all dritten jeg har fått ut tror jeg at jeg hadde blirr rimelig sjokkert.

Kunne jo egentlig ha tørka teppene, veid de og så vaska og tørka de igjen før ny veiing. Tror vi snakker en del!

locked
06/03/10, 19:40
Bilen fikk også et sett med nye gulvmatter i dag :)

VO 39891787 Mattesats, Grå, V70N, 821kr
http://www.enivest.net/~jens..helgheim/bilder/v70d5awd/DSC01864.JPG

Steen
06/03/10, 20:42
Var det mye arbeid å gjøre jobben? Vurdere å gjøre d same på min S 60 til sommeren:)

locked
06/03/10, 20:53
Litt jobb er det jo såklart, men er helt kurant!