Vis full versjon : Bytte av bensinpumpe, 940
Testdriver
18/05/11, 18:42
Skal bytte bensinpumpe nå og før jeg bestiller har jeg et par spørsmål
Er det kun 1 pumpe på bilen? og den sitter i tanken?
Hva med bensinfilter, hvor sitter det på denne bilen?
Annet som er greit å bytte samtidig? Noen slanger eller pakninger man trenger?
940, 230fk, 95 mod
sitter i tank ja hvis er 95 modell. filter under sjåfør plassen.
lønner seg å skaffe nye slangeklemmer for slanger inn på tankarmatur osv, ellers er det en kurant og kjapp jobb.
Testdriver
18/05/11, 18:53
Så det sitter kun 1 stk filter? Ingen filter ved pumpa og tanken?
Hvor er det greit og bestille fra med tanke på pris? Tenkte selv litt på ebay...
ja er kun ett hoved filter, og det er under bilen. sitter og en sil i enden på pumpa nedi tanken.
skaffe pumpe hvor vet jeg ikke helt hvor er greiest å få tak i, men ville satsa på en med litt str på hvis det er noe fare for att man skulle dradd ut litt mere effekt....
Testdriver
18/05/11, 19:08
Okei :)
Jeg blir nok å bestille fra ebay, har funnet en bosch pumpe som skal passe. Prisen er ca 700kr så det blir fort billigere enn i Norge.
holder på å bytte pumpe nå, men hvordan i alle dager får jeg tankarmaturet tilbake i tanken? trenger svar raskt!!!
motsatt vei av åssen du fikk den ut.
må vri den litt til siden mens du lirker den nedi og til slutt vrir den i riktig posisjon så den går inn siste cm:)
greit å lyse nedi der så du ser att du treffer skikkelig i skvulpepanna.
volvo har en fin guide på detta, er ikke flink så til å forklare, har det i fingra:p
fikk det nå til nå til slutt. lirking er vel stikkordet for å få til dette her...
testet pumpen før jeg avsluttet igår ved å sette på tenningen. det kom en skvett med bensin (ca 0,5 - 1 dl) for hver gang jeg satte på tennigen (startet ikke). Skal pumpen bare levere en lite skvett når du setter på tenningen, og deretter begynne å gå kontinuerlig når bilen går?
ja pumpe bare leverer en liten skvett når tenning settes på.
du må begynne å dra den på staarter skal den gå lenger.
Kjøpte min tankpumpe på biltema for et år siden. funker enda, så den gjør iallefall jobben :)
et lite tips når du bytter, er å sjekke alle slangene etter sprekker, og bytte klemmene etter behov.
Ville også sjekket over alt av elektriske koblinger (at det ikke er dårlig kontakt og irr) så slepper du å få problemer i senere tid : )
Om du sliter med å få opp den plast ringen som er rundt armaturet, varm opp vann med en vannkoker, og hell over ringen før du slår den opp med en hammer og skrujern.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.