PDA

Vis full versjon : Bytte av bensinpumpe, 940



Testdriver
18/05/11, 18:42
Skal bytte bensinpumpe nå og før jeg bestiller har jeg et par spørsmål
Er det kun 1 pumpe på bilen? og den sitter i tanken?
Hva med bensinfilter, hvor sitter det på denne bilen?
Annet som er greit å bytte samtidig? Noen slanger eller pakninger man trenger?

940, 230fk, 95 mod

R.G
18/05/11, 18:48
sitter i tank ja hvis er 95 modell. filter under sjåfør plassen.

lønner seg å skaffe nye slangeklemmer for slanger inn på tankarmatur osv, ellers er det en kurant og kjapp jobb.

Testdriver
18/05/11, 18:53
Så det sitter kun 1 stk filter? Ingen filter ved pumpa og tanken?

Hvor er det greit og bestille fra med tanke på pris? Tenkte selv litt på ebay...

R.G
18/05/11, 18:58
ja er kun ett hoved filter, og det er under bilen. sitter og en sil i enden på pumpa nedi tanken.


skaffe pumpe hvor vet jeg ikke helt hvor er greiest å få tak i, men ville satsa på en med litt str på hvis det er noe fare for att man skulle dradd ut litt mere effekt....

Testdriver
18/05/11, 19:08
Okei :)

Jeg blir nok å bestille fra ebay, har funnet en bosch pumpe som skal passe. Prisen er ca 700kr så det blir fort billigere enn i Norge.

joko5
18/11/12, 18:52
holder på å bytte pumpe nå, men hvordan i alle dager får jeg tankarmaturet tilbake i tanken? trenger svar raskt!!!

R.G
18/11/12, 20:53
motsatt vei av åssen du fikk den ut.

må vri den litt til siden mens du lirker den nedi og til slutt vrir den i riktig posisjon så den går inn siste cm:)

greit å lyse nedi der så du ser att du treffer skikkelig i skvulpepanna.

volvo har en fin guide på detta, er ikke flink så til å forklare, har det i fingra:p

joko5
18/11/12, 21:55
fikk det nå til nå til slutt. lirking er vel stikkordet for å få til dette her...

joko5
19/11/12, 21:49
testet pumpen før jeg avsluttet igår ved å sette på tenningen. det kom en skvett med bensin (ca 0,5 - 1 dl) for hver gang jeg satte på tennigen (startet ikke). Skal pumpen bare levere en lite skvett når du setter på tenningen, og deretter begynne å gå kontinuerlig når bilen går?

R.G
19/11/12, 21:51
ja pumpe bare leverer en liten skvett når tenning settes på.

du må begynne å dra den på staarter skal den gå lenger.

OleE
17/12/12, 09:24
Kjøpte min tankpumpe på biltema for et år siden. funker enda, så den gjør iallefall jobben :)
et lite tips når du bytter, er å sjekke alle slangene etter sprekker, og bytte klemmene etter behov.
Ville også sjekket over alt av elektriske koblinger (at det ikke er dårlig kontakt og irr) så slepper du å få problemer i senere tid : )
Om du sliter med å få opp den plast ringen som er rundt armaturet, varm opp vann med en vannkoker, og hell over ringen før du slår den opp med en hammer og skrujern.