PDA

Vis full versjon : Coilovers.. hva skal jeg velge?



spørck
18/05/11, 08:03
Skal kjøpe Coilovers til biln min, og tenker å legge cirka 10k i ett sett!

så da lurer jeg på hvilket sett dere kan annbefale, eller har erfaringer med?

jeg selv Vurderer Kw sine sett.. men jeg vil høre deres meninger å annbefalninger:)

Bilen skal være lav.. og må være sånn høveli go å kjøre med! er dritt lei av å kjøre med kappa fjærer!

og så må det ikke ruste sunt etter 2 års tid, sånn som det settet vparts selger, det er helt utelokket!

Håper på svar her!:)

mrstfu
18/05/11, 08:34
KW Variant 3 går for å være noe av det råeste, men det koster og da, 16 lapper for settet. Igjen er det småpenger i forhold til Öhlinsdempere, som fra Volvo koster rundt 30lapper uten rabatt. Ei heller er det coilovere, men bare sånn for illustrasjonens skyld:D

FK har en del populære senkesett, en god del som har de her på forumet. Hva angår coiloversettene deres veit jeg ikke, har ingen erfaring med dem, men det gjenstår å se, da jeg skal montere ett nå om ikke lenge. Det er da det settet som heter FK Silverline, de har Bilstein dempere, så jeg trur det er rimelig barsk kvalitet. Kan senkes inntil 80mm, mene rjeg å huske. Bare ikke kjøp fra Parts & Retards, de har hittil brukt ca tre måneder på å finne ut at de ikke kan levere, for så å si at settet er på vei da vi spurte hvor refundering av penger ble av. Har hatt ganske god kontakt med RB-Tuning, med eieren som heter Remi. Bittelitt billigere er de og, virker seriøs.

Ellers trur jeg SCStyling kan hjelpe deg med det, bare ring og hør, så finner de sikkert noe til deg:D

Aashome
18/05/11, 16:17
Jeg anbefaler i hvertfall K-sport! Har hatt det en måned ca nå, og er fornøyd. Virker mye mer solid enn det settet i fra vparts.se som du nevner.

spørck
18/05/11, 23:14
Hehe, ja det blir nokk ikke Kw variant 3 med d første.. litt for dyrt for min del.
da skal jeg styre unna parts and retards!
mulig jeg ringer scstyling å hører da:)

Aashome, hva betalte du for K-sport settet? hvor mye senker det, og hvor kjøpte du?:)

Aashome
19/05/11, 16:51
Aashome, hva betalte du for K-sport settet? hvor mye senker det, og hvor kjøpte du?:)

Betalte 7 tusen kr. Senker vel det samme som det settet i fra vparts. se mener jeg huske. 85 mm foran og 60 bak, trur jeg det er. Jeg kjøpte det nytt i fra Per turbo, som handlet det fra http://www.raidopower.se.

Er snakk om dette settet:
http://www.raidopower.se/coilovers-ksport-racing-pro-street-coilover/894-0

spørck
19/05/11, 18:27
Takk for svar!:)

har sedd litt på Fk sett på streetdesign.. lurer på om det er noe..