Vis full versjon : Feilmelding og turbo kobles ut
Har en Volvo S60 D5 2005-modell 163hk. Ikke tunet.
Kjørte på motorveien og plutselig lyser trekanten, får feilmeldingen "Motorservice erfördras" og turboen kobles ut. Nesten ikke kraft og makshastighet er 100km/t. Når jeg slår av motoren og starter på nytt så funker alt fint igjen. Leverte bilen hos Snapdrive som kjørte feilkodesøk: p0244 turbo wastegate soenoid. De fant derimot ikke noe galt med den. Dette var for et par uker siden. Men i stad nå på motorveien så skjedde det samme igjen. Noen som vet hva som kan være galt her?
Lever bilen på volvo, og få ut den skikkelige feilkoden....
Så er det mye lettere å hjelpe deg!
Dalaræcing
18/05/11, 00:52
Den elektroniske turbotrykk ventilen:) prøv den, var samme feil på min D5 også.
Koster ca 1400kr på Volvo.
enkelt å bytte selv.
Takk for svar.
Hadde bilen på merkeverksted i dag (Kverneland Bil). De mente turboen ikke oppfører seg slik den skal og at den mest sannsynlig er gåen. Skiftet imidlertid den ventilen slik at jeg fikk prøve bilen i helga og se om det samme skjedde igjen. Og joda, kjørte på motorveien og giret fra fjerde til femte giret, og varselet kommer opp i displayet og turboen kobles ut. Rare er at det skjer kun fra fjerde til femte. Kverneland mener jeg må ha ny turbo og at dette kommer på hele 14-16000. Er det noe jeg kan gjøre for å få det billigere?
Setter enormt pris på hjelp her
Hvor mye kan du skru selv ? sett inn en pent brukt turbo eller kjøp en nyoverhalt fra feks GIK Turboteknik og bytt den selv, da sparer du sikkert 10 000,-
http://www.gikturbo.se/bytesturbo/bytesturbo-latta-fordon/volvo-s60-d5-2-4-d.html
Jeg kan alltids få hjelp av noen til å gjøre det. Men den turboen du linket til, er det bra kvalitet?
Det er en Garret turbo som høyst sansynlig er 100% lik den du har, dvs lik original med god kvalitet
Siden du har vert innom Kverneland bil så har du sikkertt fått lest ut feilkode ECM-6805 som er en gjenganger ved turbobytte.
Turboene kokser seg innvendig pga daukjøring osv.
Hei
Har samme problemet med ein 2004 modem xc70 d5
Var på Volvo og fikk konstatert deff turbo, så den måbyttes.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.