PDA

Vis full versjon : B21et



Tomas92
17/05/11, 20:19
Jeg har nylig kjøpt meg en 244 med b21 et motor, men den starter nesten ikke jeg må dra den på starteren i nesten 5-10 min før den starter. hva kan være feil? bilen går som den skal når den først starter.
Hva skal turbo trykket ligge på orginalt? (er det 0,7?)
hvor mye grader skal tenninga stå på`?
Takk for svar:D

Tomas92
17/05/11, 20:32
Den starter foresten lettere når den er kald, om den har stått 30 min etter kjøring så kan det ta en evighet, kan det væra bare å fin justere motoren?

Batland
18/05/11, 08:09
Jeg har nylig kjøpt meg en 244 med b21 et motor, men den starter nesten ikke jeg må dra den på starteren i nesten 5-10 min før den starter. hva kan være feil? bilen går som den skal når den først starter.
Hva skal turbo trykket ligge på orginalt? (er det 0,7?)
hvor mye grader skal tenninga stå på`?
Takk for svar:D
Ta av kontakten på kaldstartdysen og sett på en prøvelampe. Når motoren er kald skal denne lyse når startmotoren går rundt.
Hvis det ikke skjer så kobler du prøvelampen til minus på batteriet og prøver igjen.
En midlertidig løsning bli da å dra en ledning fra kaldstartventilen og inn til en bryter som du kan jorde fra førerplassen.

Daniel V
18/05/11, 09:48
http://forum.vccn.no/images/icons/icon4.gifForumreglene: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=5
Posting
§8 Topic/emne/tittel skal være tydelig og relatert til innleggets innhold slik at man slipper å lese tråden for å se hva den handler om.

Soulair
18/05/11, 10:13
Jeg har nylig kjøpt meg en 244 med b21 et motor, men den starter nesten ikke jeg må dra den på starteren i nesten 5-10 min før den starter. hva kan være feil? bilen går som den skal når den først starter.
Hva skal turbo trykket ligge på orginalt? (er det 0,7?)
hvor mye grader skal tenninga stå på`?
Takk for svar:D


Disse lader 0.67 originalt. At den starter lettere ved kald motor kan tyde på at kaldstartdysa ikke funker ved varm motor.

Jeg hadde også litt problemer når tenninga sto feil, men det var kun tomgangs-relatert. Kan uansett være en fordel å sjekk med tenningslampe.:)

Tomas92
18/05/11, 17:23
Ta av kontakten på kaldstartdysen og sett på en prøvelampe. Når motoren er kald skal denne lyse når startmotoren går rundt.
Hvis det ikke skjer så kobler du prøvelampen til minus på batteriet og prøver igjen.
En midlertidig løsning bli da å dra en ledning fra kaldstartventilen og inn til en bryter som du kan jorde fra førerplassen.

Ok, skal prøve det :D

Tomas92
18/05/11, 17:26
Disse lader 0.67 originalt. At den starter lettere ved kald motor kan tyde på at kaldstartdysa ikke funker ved varm motor.

Jeg hadde også litt problemer når tenninga sto feil, men det var kun tomgangs-relatert. Kan uansett være en fordel å sjekk med tenningslampe.:)

Tenninga står litt under 10 grader, jeg tror kanskje bensin trykket inn på kaldstart'n er litt lavt, det skal vel ligge på rundt 5kg? (har ikke fått målt)