PDA

Vis full versjon : Håndbrekk på 240?



Loggy
17/05/11, 16:24
Hei hei (igjen)
Hvordan fungerer brekket på 240? Har hørt snakk om at det er trommelbrems på brekk?

Er en 92 modell det er snakk om, feil på eu med for dårlig håndbrekk

Øygard
17/05/11, 18:22
Du må sikkert stramma det, det er ein vaier til kvart bakhjul, For å stramma dei må du ta av den "boksen" mellom framseta, og stramma begge mutrane, ikkje for mykje. Test at ho er passeleg stram før du monterer boksen gjen.

ArneR
17/05/11, 18:33
Vel, det er jo en måte, men det er ikke helt riktig prosedyre da.. De mutrene er for å justere balansen mellom hjulene, men i bakkant av håndbrekket under askebegeret er det en stor skrue, der strammer du begge sidene samtidig og det er denne du skal bruke.

Øygard
17/05/11, 19:15
Åja, då veit eg det! Eg må nesten ut og sjå!

Agrostar
17/05/11, 19:54
Inni skiva så sit det 2 bremsesko, med anten justerbar eller fast plate imellom skoa og på motsatt side så sit det ein ekspander. Når du da dreg i spaken inne, så vil waieren som er hekta på ekspanderen få bremseskoa til å utvide seg og legge seg inntil bremseskiva. Om du må dra langt før det tek, så kan det hende det er nok med å stramme vaierane eller spaken som nemnt. Om du får motstand, men fortsatt kan dra eindel, så er det vaierane som fjørar og må bytast ut. Er det ikkje funksjon i heile tatt kan det vere ekspanderen som har rusta fast.

Mafaioz
18/05/11, 17:08
Vel, det er jo en måte, men det er ikke helt riktig prosedyre da.. De mutrene er for å justere balansen mellom hjulene, men i bakkant av håndbrekket under askebegeret er det en stor skrue, der strammer du begge sidene samtidig og det er denne du skal bruke.

Det må jeg nesten gjøre jeg også. er litt slakt mitt :D takk for infoen

Loggy
20/05/11, 19:29
Takker for svar, høres ikke for komplisert ut dette her :)

Mr. Crepsley
20/05/11, 19:56
Kan også justere på bånda om det ikke er fast plate der.