PDA

Vis full versjon : Høyere turbotrykk etter moontering av 3" JT, HVORFOR



Veslegilli
16/05/11, 23:55
Monterte 3tom jt anlegg fra turboen å bakover, fjerna catalysatoren, det er en potte på den, etter jeg var ferdig å heiv meg i bilen for å krutte av gårde lader plutselig bilen mer en den skal, har ikke klart å nappe av noe slanger eller, hva kan dette være?

AleksanderK
17/05/11, 01:36
Mindre motstand i eksos, som resulterer i bedre "flow" for eksosen, og turboen kan lade mer?

ArneR
17/05/11, 04:26
Jepp, dette skjedde hos meg også, 13c'n ladet plutselig 1,3bar.. :p

Veslegilli
25/05/11, 22:20
Hva må jeg gjøre for å få trykke ned a? Wastegaten min er jo ikke justerbar, hjelper det å kjøpe en med 0,7 i grunntrykk eller er jeg like langt da å?

AleksanderK
26/05/11, 09:17
Kjøp justerbar da?

242
26/05/11, 14:15
Kjøp deg en boostcontroll. Koster mindre en en ny wastgate .
Kobles opp med et t-stykke på slangen ifra innsug til turbo.
Samt da har du mulighet til å få opp trykket om du skal ha litt mere guff senere.

eab
26/05/11, 15:48
Jeg merka ingen ting på ladetrykket ved å gå fra 2,5" simons med 2 lyddempere og katalysator til 3" jt med én lyddemper.

Og dersom jeg kjører 13c med standard fk-actuator så lader den maks 0,3. Så det er rart at biler plutselig skal lade 1kg mer bare ved å bytte til større eksosanlegg, ArneR?

ArneR
26/05/11, 17:30
Det var nok byttet aktuator på min, bilen den sto i før hadde simons 2.5" og det sto k-kam i toppen, og da ladet den 0.9 på topp, og et ubrukelig register ellers..

Når jeg brukte delene for å konvertere F motoren min, ladet den ca. 0,5 med 2,5" downpipe mot originalt eksosanlegg.

Når jeg da byttet til JT 3" med 1 demper, fløy ladetrykket til værs..

Veslegilli
26/05/11, 19:39
Kjøpte boostcontroll i går (svin dyr TURBO XS) å det hjalp ikke, kan ikke dra trykke ned på en turbo som lader over det man skal lade medn boostcontrol da den ikke lage trykk for å holde igjen wastegaten, så kjøpte den lydemperen som ikke var på JT-anlegge (potte nr2) å da lada den litt mindre men ikke mye, den bånner den orginal skalaen på 740 turbo instrumente, 1 bar ca hvis jeg ikke tar feil.

R.G
27/05/11, 15:28
har du org turbotrykksmåler som er av fargene: svart, gul og rød på skalaen, så er det når det er slutt på rødt 1,6bar.. fant jeg ut en kveld:p


den 740 målern med bare svart og gul er jeg usikker, lure på om er 1,2 el noe. ikke testet ut den.




sikker på att du ikke har rivi av wastegateslanger??

Jan-Einar Jenssen
27/05/11, 15:48
har du org turbotrykksmåler som er av fargene: svart, gul og rød på skalaen, så er det når det er slutt på rødt 1,6bar.. fant jeg ut en kveld:p


den 740 målern med bare svart og gul er jeg usikker, lure på om er 1,2 el noe. ikke testet ut den.




sikker på att du ikke har rivi av wastegateslanger??

den gule bånner på 1,28 og den røde på 1,58 ca :)

var vertfal det jeg fant ut etter jeg monterte en digital måler:P




vis du ikke har rivi av wastegatslange, så sjekk om den er morken.. da er di som regel ikke tett heller.. noe som fører til mere turbotrykk og :p

R.G
27/05/11, 15:55
den gule bånner på 1,28 og den røde på 1,58 ca :)

var vertfal det jeg fant ut etter jeg monterte en digital måler:P




vis du ikke har rivi av wastegatslange, så sjekk om den er morken.. da er di som regel ikke tett heller.. noe som fører til mere turbotrykk og :p

da bomma jeg ikke mye på trykket;) hadde manometer med tall ved siden av...og den går også videre rundt den med rød skala:p ihvertfall rett ned. flytta seg bil å da....;)

Jan-Einar Jenssen
27/05/11, 15:57
da bomma jeg ikke mye på trykket;) hadde manometer med tall ved siden av...og den går også videre rundt den med rød skala:p ihvertfall rett ned. flytta seg bil å da....;)

den over streken ja:p men jeg tenkte på der fargen slutta :p

R.G
27/05/11, 15:59
den over streken ja:p men jeg tenkte på der fargen slutta :p

ja der rødfarge slutte er det 1,6 bar:) det stemmer, men jeg kjørte nåla videre der det ikke var noe mere skala... borti 2 bar da grovt regna

Jan-Einar Jenssen
27/05/11, 16:01
ja der rødfarge slutte er det 1,6 bar:) det stemmer, men jeg kjørte nåla videre der det ikke var noe mere skala... borti 2 bar da grovt regna

fikk 1,9 på min da jeg paserte skalaen :D da var det no reeeeett før noe kom utfra blokka:D

turb00le
27/05/11, 17:52
Når dere første driver å pjatter om originale trykkmålere: Hvor mye går 940n sin til?

Jan-Einar Jenssen
27/05/11, 19:15
Når dere første driver å pjatter om originale trykkmålere: Hvor mye går 940n sin til?

aner ikke hva 940 sin går til. kjenner bare til 740/760 tic..

R.G
27/05/11, 19:57
Når dere første driver å pjatter om originale trykkmålere: Hvor mye går 940n sin til?
0,8-1 bar ett sted om jeg ikke er helt på jorde. mente i 940n jeg hadde når jeg hadde 0,9 i ladetrykk ca så gikk den til topp (akkurat der hvite skalan slutter).

har sånn 940 turbo nål i 760n og jeg kjørte 0,5bar trykk og da gikk den litt over halvveis på hvite skalan

Veslegilli
27/05/11, 21:14
Har bytta slangen men det hjalp ikke, blei litt bedre når jeg bygde om eksosen til 2 potter men lader forsatt 1,2 eller dvs den begynner å ladeder den skal lade orginalt men desto høyere turtall jeg får jo mer trykk kommer det å :)