PDA

Vis full versjon : vurdere og kjøpe 960/v90/s90 hvordan er disse?



Bjørnstad
16/05/11, 19:05
driver og vurderer og kjøpe ny bruksbil om dagen
valget har falt på nyere 960/v og S90 med 6er og mange av disse har automat så blir vel en med det.
hvordan er disse på drivstoff? hvor mye bruker disse på mila? blanda og vanlig kjøring?
hvordan er motor sån ellers? og automatkassene? hva måm man se opp for osv?
har holdt meg til rødblok motor men frister og prøve noe nytt.


kjempe snilt om dere legger igjen litt av det dere vet om disse osv.

mvh
kim

kermitt
16/05/11, 19:36
Om du er vandt med rødblokker kommer du til å bli positivt overrasket over alle dine spørsmål. Men den er IKKE en kvikk motor! :p og den er ikke like billig å skru på. Men finfin motor. Automatene er kurrant, men bytt olje på dem som alle andre automater. Ellers ruster dem som alle andre biler :p

de_icer
16/05/11, 19:41
Har en del erfaring med både disse og Volvo med rødblokk.

Har og har hatt flere forskjellige, både 2,5-3,0 automat og manuell.

Til hverdagsbruk er det ganske stor forskjell mellom 940 og 960 comfortmessig på grunn av delt bakaksel, motor med betraktelig penere gange og mindre støy. I tillegg er dashbordet penere, brytere og sånt mer forseggjort, og det merkes at det er en "finere" bil på de fleste områder.

Det er vel ingen spesielle feil som går så veldig igjen, men nivåreguleringsdempere er dyre (så folk kvier seg for å skifte de, og da er de ofte dårlige), registerreim skal jo byttes (og havari er IKKE like gøy som på rødblokk), og de tåler ikke å bli kjørt tomme for vann (ofte i forbindelse med radiatorhavari).

Gearkassene er gode, har hatt lite trøbbel på den fronten, og motor er driftssikker og deletilgangen er grei (disse hugges jo ad mass nå for å ofre fronter, interiør og diverse).

Mange holder en knapp på M90, men jeg vil heller ha automat, passer resten av bilen bedre.

Videre kan jeg også gå god for at det skiller mer enn man skulle tro på 2,5 og 3,0. 2,5 har effekten for høyt oppe på turtallet, 3,0 er mer jevn (og går ganske mye bedre).

Forbruket er som forventet, 1,2-1,3 på blandet, under literen på langkjøring (så vidt hvis man kjører normalt) og 1,5 på småkjøring vinterstid. Dette juster man en del på i forhold til hvordan man bruker høyrefoten.

Morgis
16/05/11, 19:52
Noe av det bedre volvo har produsert dette :)
sekseren holder høy kvalitet, og er egentlig samme motoren som den godt utprøvde femmerentil 850.
Dette er bil med god kjørekomfort og elsker cruising.
Godt moment og fin fin momentkurve. Ikke noen racerbil på noen måte.
Faceliften er nydelig og er virkelig en ettertraktet bil blandt kjennere.
Bakhjulstrekken får den til å få på skinner kontra gnagerene.

ss242
16/05/11, 20:01
Kom ikke 850 og 960 relativt likt med hvitmotor?

de_icer
16/05/11, 20:16
960'en var et år før som 91-modell i slutten av 1990, 850 i slutten av 91 som 92-modell.

Mr. Crepsley
16/05/11, 20:19
Så en 960 tåler registerhavari?

ss242
16/05/11, 20:22
Det gjør den så absolutt ikke;)
Derfor det er en fordel å ha 25mm regreim som kom i 95, kontra den gamle på 19mm.

Mr. Crepsley
16/05/11, 20:23
Okei tolket det feil da. Så han skrev havari var like gøy som på rødblokk, mulig han tenkte på K'en da.

de_icer
16/05/11, 20:26
Okei tolket det feil da. Så han skrev havari var like gøy som på rødblokk, mulig han tenkte på K'en da.

Neida. Du har helt rett, det manglet en viktig "IKKE" der :) rettet nå!

Mr. Crepsley
16/05/11, 20:29
Da forsto man mye mer, hehe! fort gjort.

Bjørnstad
16/05/11, 21:27
så 3litern er det beste utgangspunktet? det blir nok automat tenker jeg. dette skal bare være bruksbil så vil ha komfort i denne og mest behagli og kjøre.

de_icer
16/05/11, 21:51
Helt klart en 3,0 ja.

Forbruket er omtrent identisk, eneste grunnen til å kjøpe en 2,5 er kanskje hva som finnes til salgs her, det skilte 100.000 på nyprisen i Norge, så kanskje ikke så rart det er mange 2,5 her.

En mulig joker er 3,0 180hk, har ikke prøvd den, men tipper den er nærmere 204hk 3,0 enn 2,5 i karakteristikken. Den ble vel lansert for å bøte på problemet med at 2,5 var for slapp på lavt turtall. Den kom i 1997 og fantes i S og V90. Du kan skille en 204hk og denne på emblemet på bakluka. Står det 3,0 på den er det en 204hk (som på den under her), står det bare V90/S90, er det en 180hk.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1833.jpg

Bjørnstad
16/05/11, 22:13
oki men hva er forskjel på 3.0 180hk motor og 3.0 204 hk motor?

Lars'ern
16/05/11, 23:54
Stjeler tråden litt jeg :)
Hvordan er det med sperre på disse? Noen som vet om det går ettermontere? Evt noen som vet produsent av diff og spleins? Så kan jeg snoke litt selv.

Un4Given
17/05/11, 05:14
Jeg er ikke 100% sikker, men mener å ha lest et sted at 180 hesteren ble levert på biler med manuelt gir(M90-kasse), og 204 hesteren til biler med automatkasse.

Sikkert noen med mere kjennskap til dette enn meg, som kan bekrefte/avkrefte.

Kan ellers bekrefte at 960 er knall gode greier, selv om jeg bare har en v1.0.. :D Har hatt min i snart 3 år nå, og er kjempefornøyd.

Kostet nye dempere rundt om på min for to år siden. Sammen med registerbytte, 245000-service og nye plugger, kom det på noe under 15000,-svenske i Kiruna.

ss242
17/05/11, 08:01
Forskjellen på 180 og 204 er vel kun kam'ene, muligens et annet map i ecu'en også.

Når det gjelder sperre, så får du slyngsperre originalt.
Kan ettermontere hvilken som helst ellers som passer 1031 hvis du får lagd deg nye medbringere.

olavxxx
17/05/11, 12:15
180hk kammene tror jeg er pga. avgasskrav, selv om volvo sitt utsagn er at det var for å få en mer "amerikansk" feeling over motoren (mer bunndrag). Man har noen få nm mer, men ofrer jo hk.

Det er en del svensker som har N/A tunet b6304.
Ellers ang forbruk: 2.5 bruker faktisk en anelse mer på langkjøring, men bruker mindre på kortkjøring. Årsaken er at 2.5 med automat har 4.1:1 i bakaksel, der 3.0 har 3.91:1 m automat. Jeg lurer på om manuellkasset b6304 har 3.73:1. (ps. de tallene gjelder for 95+). Dette gjør at akselerasjonen ikke er veldig forskjellig på de to modellene (jeg tror 204hk akser ca 0.5 sek raskere enn 170hk). Om man vil turbokonvertere, er 2.5 literen et bedre utgangspunkt. Denne kan man også hive inn 3 liter veiven, for å få en motor på ca 2.8 liter, med tykke sylindervegger.

De skal ligge på ca 0.74-0.76 på langkjøring, om alt er som det skal være (sensorer, service, etc). Min erfaring er at selv på kortkjøring, bruker den mindre enn samtlige b230 jeg har brukt.. (b230f/fk, etc). Men jeg har hørt om folk som har ekstreme forbruk, men da må de ha noen defekte sensorer eller noe annet som er på bærtur :-P

larsverm
17/05/11, 16:25
Jeg er ikke 100% sikker, men mener å ha lest et sted at 180 hesteren ble levert på biler med manuelt gir(M90-kasse), og 204 hesteren til biler med automatkasse.

Sikkert noen med mere kjennskap til dette enn meg, som kan bekrefte/avkrefte.

Dette stemmer vel praktisk talt - men jeg tror det nærmere bestemt er slik:

180 hk (som 2,5 170 hk tidligere) har manuelt gir som standard. Dvs at den finnes med både manuell og automat. 204 hk hadde hele tiden automat som standard, og ble altså normalt ikke levert med manuell.

de_icer
17/05/11, 20:36
(jeg tror 204hk akser ca 0.5 sek raskere enn 170hk).

Brosjyrene mine sier følgende:

3,0/aut 204hk - 9,1/9,3 sek (sedan/stv)
2,5/man 170hk - 9,7/9,9 sek
2,5/aut 170hk - 10,0/10,3 sek

Dessverre sier verken brosjyrer eller instruksjonsbøker noe om forbruk - og tallene du nevner virker urimelig lave på meg. Har erfaring fra flere forskjellige biler (og med flere sjåfører, inkludert min far på 73), og har aldri luktet på noe under 0,85 ved noen forhold. Er dette noe du har regnet ut selv ved kjøring?

Lars'ern
17/05/11, 22:11
Jeg husker ikke helt tallene fra instruksjonsboka, men ca 0,75 på langkjøring, 1,05 på blandet og 1,35 på småkjøring, dette gjelder da 3,0 automat -95. Tallene er litt høyere på 2,5, både med manuell og automat. Skal se om jeg husker å ta med boka inn imorgen :) Jeg regner med att disse tallene er litt optimistiske, men ligger de litt høyere, så er jeg fornøyd jeg :) Kjøpte med en forrige mandag, den går ikke helt som den skal, og har et forbruk på litt over 1,1 på en kombo av blandet og langkjøring sålangt. Så når jeg får den til å gå som den skal, så virker det som det skal være mulig å komme ned til literen/litt over på blandet kjøring. Og det er jo der en volvo-motor skal være :D


Spørs nok om det blir en aussie bak da etterhvert, har god erfaring med de fra lux'n :D :D

de_icer
17/05/11, 22:55
Jeg har sjekket min instruksjonsbok fra 1996, der står det ingenting. Men i boka fra 1993 står det 0,73/1,02/1,32 for 3,0 sedan og 0,75/1,06/1,32 for stasjonsvogn.

Faen, da må jeg vel bare gi meg da ;)

Bjørnstad
18/05/11, 09:21
er ikke så værst bensinbruk egentlig på en 3 liter med automat det da. trodde det sku være noe høyere.
da får man bare lete og se om rett bil kommer for salg :)

Johan S
18/05/11, 12:42
Jeg går rett på sak: ikke vurdér... Unn deg en slik! 960 (95-98) er ganske enkelt den absolutt beste RWD Volvo har produsert.

3-literen er en fantastisk motor som har kraft tilgjengelig uansett turtall. Sammen med automat trenger den 1.1 - 1.2 i snitt for å bli fonøyd. Klarer 0.9 på fornuftig langkjøring. Kjøreegenskapene er langt bedre enn det en 940 presterer, samtidig som komforten er suveren.

Se etter en som er nyere enn 95 og har litt utstyr så har du en fabelaktig vogn i lang tid!

larsverm
18/05/11, 19:27
:)
Jeg kan også tenke meg en slik etter hvert. Men likevel bør man vel om ikke annet vurdere hvilket eksemplar man skal kjøpe. Jeg har ikke satt meg så grundig inn i akkurat det markedet (960/S/V90) ennå, men det er to ting som plager meg litt: 1. Nesten mistenkelig store prisvariasjoner. 2. Hvis man sjekker finn.no en gang i blant, får jeg inntrykk av at de samme bilene forsøkes solgt gang på gang.

de_icer
18/05/11, 19:43
:)
Jeg kan også tenke meg en slik etter hvert. Men likevel bør man vel om ikke annet vurdere hvilket eksemplar man skal kjøpe. Jeg har ikke satt meg så grundig inn i akkurat det markedet (960/S/V90) ennå, men det er to ting som plager meg litt: 1. Nesten mistenkelig store prisvariasjoner. 2. Hvis man sjekker finn.no en gang i blant, får jeg inntrykk av at de samme bilene forsøkes solgt gang på gang.

Jeg mener svaret på begge spørsmålene bunner i at de som kjøpte disse nye hadde en litt annen versjon av hva som var fint. Mange er dårlig utstyrt, og med rare farger.

De som kjøper disse bilene nå er nesten utelukkende entusiaster (les oss), og de av oss som kan bruke mye penger på gammel bil (og vil ha cruiser) tillater oss å sitte på gjerdet å vente på rett eksemplar. For min egen del betaler jeg gjerne mye mer for en "rett" bil enn å kjøpe en jeg synes har en grell farge. Noe som gjør at en riktig men dyr bil kan være like lett å selge som en billig "gal" bil.

larsverm
18/05/11, 20:35
Høres fornuftig ut. Så du mener dette har mer å si enn sterkt varierende tilstand på bilene som tilbys, eller...?

de_icer
18/05/11, 21:01
Både ja og nei..

Det er klart tilstand også betyr mye, men jeg har inntrykk av at mange av de bra og dyre eksemplarene er bruktimportert i senere år, og de rimelige og kanskje dårligere eksemplarene er mye de som er solgt nye i Norge. De som reiser utenlands og kjøper 960 er nok nesten utelukkende entusiaster (det er jo ikke en direkte fornuftig bil for hvermannsen).

Det bygger nok opp under trenden med dyre og riktige - men også som du sier i bedre stand.

Men dette er selvfølgelig bare mitt inntrykk av tingenes tilstand. Hederlige unntak finnes!

Ringte på et eksemplar i Sverige for ikke så lenge siden - som i mine øyne var helt perfekt spec'et - og han kunne fortelle at det hadde ringt tre stykker. En fra andre siden av Sverige, en fra England(!) og meg fra Norge. Så de ettertraktede eksemplarene er det faktisk en slags rift om. Prisen ble 1,5 ganger snittet i Sverige, og bilen forsvant fort til han fra andre siden av Sverige.

Selv har jeg hentet 3 stykker fra grannelandet, til litt forskjellige formål (kone/barn/hund, min far og meg selv). Og alle tre er det jo noe spesielt med som fikk dem inn i radaren min...

olavxxx
18/05/11, 22:10
Årsaken til de er tungsolgt, er ganske enkelt:
1. Stor bensinmotor
2. Store biler

Det som er in for tiden er små dieselstasjonsvogner :-P
Men nå er det vel på trappene med "straffing" av dieselbiler i fremtiden, tror jeg.. Poltikerene har begynt å yppe om det allerede i fjor, så etter et par runder med protester, kjører de nok igjennom høyere autopass-pasering eller økt dieselpris...

Jeg tror man da vil se at folk går tilbake til bensinmotorer med litt sylindervolum.
Kan ellers skrive under på at bilene er ca lydløse (spesielt 95+), drar jevnt og greit.. Selv med senking og 215/35-19 dekk, er det passelig komfortabelt og henger bra på veien.

gaupe
19/05/11, 10:26
Årsaken til de er tungsolgt, er ganske enkelt:
1. Stor bensinmotor
2. Store biler

Nei, det er ingen stor bil, det er heller ikkje ein så veldig stor bensinmotor, i det minste ikkje på 2,5.

Bilane ligg lengre fordi dei ikkje appellerar til ungdom, og dei appellerar heller ikkje til dei som er ute etter ein luksusbil, den er for gammal til det.

Då er det stort sett entusiastar igjen, og dei skal ha bilar som er godt utstyrt, og er entusiastbehandla.

Morgis
19/05/11, 10:51
Kan ellers skrive under på at bilene er ca lydløse (spesielt 95+), drar jevnt og greit.. Selv med senking og 215/35-19 dekk, er det passelig komfortabelt og henger bra på veien.

nårtid ble 19" dekk komfortabelt på en bil på norske veier? hehe

gaupe
19/05/11, 11:59
nårtid ble 19" dekk komfortabelt på en bil på norske veier? hehe

Når profilen er større enn det blir på desse bilane :)

larsverm
19/05/11, 13:26
Nei, det er ingen stor bil, det er heller ikkje ein så veldig stor bensinmotor, i det minste ikkje på 2,5.

Bilane ligg lengre fordi dei ikkje appellerar til ungdom, og dei appellerar heller ikkje til dei som er ute etter ein luksusbil, den er for gammal til det.

Då er det stort sett entusiastar igjen, og dei skal ha bilar som er godt utstyrt, og er entusiastbehandla.

"Stor" eller ikke stor, blir jo et spørsmål om "sammenlignet med hva?"...

En 960 er ikke stor sammenlignet med mange amerikanere, f eks.

I sin egen tid måtte den vel regnes for en "dyrere bil i øvre mellomklasse", noenlunde sammenlignbar med f eks en del Audier, MBer og BMWer litt over middels opp på rangstigen - både ut fra størrelse, pris, utstyr og motor.

Men sammenligner man enkelte "ting som teller", som utvendige mål, er den i dag tatt igjen eller overgått av mellomklassebiler som har vokst for hvert generasjonsskifte, som f eks Ford Mondeo.

olavxxx
19/05/11, 15:40
litt ironisk at jeg skrev om det dieselgreiene, som jeg i dag så har nådd nyhetene i "2 runde", dvs. det var først snakk om å straffe dieseleiere i fjor, nå nøstes det opp i.

larsverm
19/05/11, 17:16
Vi som satser på gamle bensinslukere er nok på det rette sporet. :p

Bjørnstad
19/05/11, 18:52
:)
Jeg kan også tenke meg en slik etter hvert. Men likevel bør man vel om ikke annet vurdere hvilket eksemplar man skal kjøpe. Jeg har ikke satt meg så grundig inn i akkurat det markedet (960/S/V90) ennå, men det er to ting som plager meg litt: 1. Nesten mistenkelig store prisvariasjoner. 2. Hvis man sjekker finn.no en gang i blant, får jeg inntrykk av at de samme bilene forsøkes solgt gang på gang.

er ikke mange ute for salg nå nei. litt enig der er store prisforkjeller på noen der og noen ganger så står de i flere mnd før de blir solgt. jeg har nå bestemt meg for at jeg skal ha 960/V90 allså en stasjonsvogn da det er mest intr som familiebil ettervært:)

ligger en fin en på finn.no på 960/v90 men er 90 mod så er vel bygget om. en slv farga med superstar felger. den så fin ut:) 120 lapper for den, litt stiv pris synes jeg men var fin:)

larsverm
19/05/11, 20:41
90-modell 740 - fullstendig uaktuelt...

Bjørnstad
19/05/11, 22:19
90-modell 740 - fullstendig uaktuelt...
er det 740 sån egentlig?

Bjørnstad
19/05/11, 22:22
hva tror dere lønner seg av og vente og kjøpe rett bil her i norge eller finne en i sverige og få den til norge med skilt i norge?
hva vil det koste og tolle en bil intill 100 000 i sverige i norge?
evt hva tror dere vil lønne seg?
når jeg først ser etter en sån bil så er jo de med mest utstyr og helst svartskin/gråttskin og fortrekke, farge utvendig bryr jeg meg ikke så mye om, men svart hadde jo vært noe:)

larsverm
19/05/11, 23:10
Det ombygde eksemplaret er nok en 740 opprinnelig, ja. Det finner en ut på mekonomen og vegvesenet og kanskje andre sider hvor offisiell informasjon tilknyttet reg nr er tilgjengelig.

Jeg er ingen ekspert på det regnestykket, men jeg får inntrykk av at slike halvgamle biler blir for dyre å ta inn fra utlandet, så derfor er det sikkert best å finne sin 960 i Norge... Veteranbiler, derimot, kan svare seg.

En ting som jeg selv har lurt litt på "i samme gate": Kan man kjøpe en 90-tallsbil i Sverige (eller annet land) og sette den på lager til den blir veteran og spare registrering og avgifter til det? Ser da bort fra moms, som man muligens må ta med en gang...?

Lars'ern
19/05/11, 23:27
Sett deg på gjerdet, følg med på finn og autodb, så kommer det en som passer etterhvert :) Jeg har akkurat kjøpt en. -95 modell med mørke grå innredning, skinn, 3l, er litt som må gjøres med den nå + full service, og litt mere på sikt. Men fikk prutet den ned ganske mye, men ga fremdeles nok for en 16 år gammmel bil. Men jeg hadde bestemt meg for en 960 stv, så var bare å bli enig med selger :)

Bjørnstad
20/05/11, 06:16
Sett deg på gjerdet, følg med på finn og autodb, så kommer det en som passer etterhvert :) Jeg har akkurat kjøpt en. -95 modell med mørke grå innredning, skinn, 3l, er litt som må gjøres med den nå + full service, og litt mere på sikt. Men fikk prutet den ned ganske mye, men ga fremdeles nok for en 16 år gammmel bil. Men jeg hadde bestemt meg for en 960 stv, så var bare å bli enig med selger :)

ja blir nok til at jeg må vente til rett bil dukker opp:)
vet det er går en rundt her jeg bor. lurer på om jeg skal finne ut hvem som eier den og spørre om de vil selge :) men lurer på om det er 2.5 og jeg vil ha 3litern.

Bjørnstad
20/05/11, 06:21
Det ombygde eksemplaret er nok en 740 opprinnelig, ja. Det finner en ut på mekonomen og vegvesenet og kanskje andre sider hvor offisiell informasjon tilknyttet reg nr er tilgjengelig.

Jeg er ingen ekspert på det regnestykket, men jeg får inntrykk av at slike halvgamle biler blir for dyre å ta inn fra utlandet, så derfor er det sikkert best å finne sin 960 i Norge... Veteranbiler, derimot, kan svare seg.

En ting som jeg selv har lurt litt på "i samme gate": Kan man kjøpe en 90-tallsbil i Sverige (eller annet land) og sette den på lager til den blir veteran og spare registrering og avgifter til det? Ser da bort fra moms, som man muligens må ta med en gang...?

jaggu så står det at det er en 740 ja. men selger opplyser heller ikke om det. han skriver at det er en 960/V90. han burde vel opplyse om det egentlig.
burde ha vært seriøst bygd da er jo langpanser på den også.

ja koster nok flesk og få inn en bil i allefall med 3l trur je av det lille jeg har fått lest meg til.
ja mulig det gpr men er jo kjett og ikke få brukt bilen utenom på prøveskilt i 10-15 år fremover da. får vente på den rette norskebilen her i gården trur jeg:)

ss242
20/05/11, 13:48
Hat sett mange av de ombygde gjerne har original understell med stivaksling.
Tror de færreste er like støydempet også.
Det verste er egentlig at de ofte ligger over i pris??
Skjønner ikke hvorfor de ikke like gjerne kunne kjøpt seg en 960 i første omgang.

olavxxx
20/05/11, 16:58
Hat sett mange av de ombygde gjerne har original understell med stivaksling.
Tror de færreste er like støydempet også.
Det verste er egentlig at de ofte ligger over i pris??
Skjønner ikke hvorfor de ikke like gjerne kunne kjøpt seg en 960 i første omgang.
Ja, er ofte folk tror det de har brukt tid/peng på er verdt med enn original med tilsvarende eller bedre spesifikasjoner.

Man må huske på flere ting med de ombygde bilene:
* Er gjerne ikke multilink, som du nevner
* Kan være sveising er utført dårlig (rusten kan komme snikende)
* Bilen er en 740, selv om den ser ut som en 960/s90/v90 og blir takstet deretter om den blir stjålet, kræsjet, o.a.

Ellers: Ombygging fra 2.5 til 3.0 motoren er ikke noe vegvesenet anser som en stor ombygging. (begge er orignale motorer). Så man kan fint kjøpe seg en 2.5 og slenge nedi en 3.0... Ikke en omfattende prosess med vegvesenet.. man må vel bare vise bilen, så de får notert nr.. slipper selvsagt effektmåling, etc.

93_volvo960
20/05/11, 18:03
Ligger 8 på finn dott enno nå - og en god del forskjell i pris ja. Synes han fra Sola har priset sin veldig lavt da - den ser jo veldig fin ut!

Hvis du er veldig opptatt av bensinforbruk så er kanskje ikke 960 rette bilen å velge :D men du kan klare å presse den ganske langt ned dersom du har riktig gubbekjørestilen :)

Jeg har klar å komme under 0,8 på langtur, men da er jeg fjærlett på gassen - der det passer. Men i bytrafikk blir du vel ikke akkurat populær hvis du er alt for "gubbete" i kjøringa :p

olavxxx
20/05/11, 18:15
Ligger to stk under s90 også http://www.finn.no/finn/car/used/result?CAR_MODEL/MAKE=818&CAR_MODEL/MODEL=3768

hm, ambulsanebremser bak? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28309966

larsverm
20/05/11, 21:40
Ja. Men den ene er for lang og den andre for dyr og har dessuten for mye "bling".

Bjørnstad
20/05/11, 23:04
da er jeg på letting etter en 960 eller V90 stasjonsvogn 95 til 98mod
så om noen skullevite om noen så hadde det vært fint med tips fra dere :)

Bjørnstad
20/05/11, 23:04
da er jeg på letting etter en 960 eller V90 stasjonsvogn 95 til 98mod
så om noen skullevite om noen så hadde det vært fint med tips fra dere :)

larsverm
20/05/11, 23:41
da er jeg på letting etter en 960 eller V90 stasjonsvogn 95 til 98mod
så om noen skullevite om noen så hadde det vært fint med tips fra dere :)

Sikkert størst sjanse for 95 eller 96. Jeg har inntrykk av at 97-98, og særlig S/V90, er svært sjeldne i Norge. Så da kan det også bli en aktuell problemstilling: Slå til på en bra 95-96? Eller vente til en finner den perfekte 98-modellen?

Bjørnstad
20/05/11, 23:57
Sikkert størst sjanse for 95 eller 96. Jeg har inntrykk av at 97-98, og særlig S/V90, er svært sjeldne i Norge. Så da kan det også bli en aktuell problemstilling: Slå til på en bra 95-96? Eller vente til en finner den perfekte 98-modellen?


ja de er nok mer skjeldene ja. men alt fra 95 til 98 er intr ra min side bare det er stasjonsvogn:)
så jeg får bare holde øynene oppe og lette så fkommer det nok en til salg etter vært:)