PDA

Vis full versjon : ta ut diffhuset i bakaksel??



Dimmern
16/05/11, 18:27
jeg skulle ta ut diffen av en bakaksel jeg har liggende, 1031.

men jeg fikk ikke ut stikk aksler eller diff eller noen ting.
for det man gjør er vel at man tar av lagerbukka inni klokka, også løsner man de fire bolta på hver side som holder stikk akseln og så dra ut akslene?
eller er jeg ute å plukker sopp nå ? :p

andersg
16/05/11, 18:42
Stikkakslene må ut på hver side først, så kan du løsne bukkene på hver side av diffhuset for å få det ut.

Dimmern
16/05/11, 21:19
ja og det er bare de 4 bolta på hver side også dra de rett ut?

gaupe
16/05/11, 22:09
ja og det er bare de 4 bolta på hver side også dra de rett ut?

Ja.

Men for å ta ut diffen, så brukar ein eit spreieverkty, slik at ein utvidar diffhuset litt.

Dimmern
16/05/11, 22:14
da skjønner jeg, så da har antagelig bare stikkaksla mine satt satt seg fast i lagra? :)

gaupe
16/05/11, 22:27
da skjønner jeg, så da har antagelig bare stikkaksla mine satt satt seg fast i lagra? :)

Ta av bremseskiva, monter den omvendt på, så kan du prøve å dra i den. Alternativt kan du bruke den som slagters også, pass på gjengane på boltane :)

Dimmern
16/05/11, 22:28
det var ikke no dumt tips! ;) takk takk

Motstand
16/05/11, 22:34
Må gjerne bruke litt makt for å få ut stikkaksla. Jeg brukte jekkhåndtaket til å bende dem ut med:p.

Har du ikke fancy spesialverktøy til å ta ut diffen, kan du tre en jekkestropp rundt diffen og jekke den ut. Men ha en kompis til å ta den i mot når den spretter ut. Ellers går den rett i bakken:p. Har du ikke en kompis kan du skru inn lagerbukka littegrann så diffen stopper i dem.

Dimmern
16/05/11, 22:36
blei mye bra tips her nå:p
da får jeg se litt hva jeg får til ;)

har en annen aksel jeg skal ha det ut på å, den er sveisa, dette har vel ikke noe og si for og få den ut? :)

Motstand
16/05/11, 22:43
Like lett å ta ut:).