PDA

Vis full versjon : 98 V70 T5 Map sensor koblet fra?



V70T5
16/05/11, 16:20
Hei!

Har fått feil kode P0108 sånn innimellom.. Men i det siste har den kommet relativt ofte, å bilen har begynt å bruke mer bensin.. så tenkte eg skulle sjekke det ut, fant da ut at Map sensoren min er ikke koblet til noen slange.... ?

Skrudde den ut å det er kun den elektriske pluggen som er koblet til.. Hadde mistanke om at bilen var chippet da eg kjøpte den, men når eg åpnet hjernen fant eg ikke noen spor av tukling... Har en chippet hjerne til den også men den er ikke i bruk nå.. nå er det orginal hjernen som er tilkoblet.. Spørsmålet mitt er, hvorfor har tidligere eiger fjernet denne slangen?? Hva oppnår en med det? Og hvorfor kommer bare feilmeldingen av å til i såfall??.. Merkeligt..

V70T5
16/05/11, 16:37
Kan ha løst litt av mysteriet.. på turbo modeller før 99 er vist dette en sensor som leser atmosfærisk trykk å sender til ecu.. derfor skal den ikke ha noen slange... weird.. enda merkligere at den da sender feilmelding om for høyt trykk.. =) defekt sensor.. må bare være det.. ?

GMV
16/05/11, 18:54
Ganske vanlig feil tror jeg. Har selv byttet denne 2 ganger på kort tid. Vet det er fler som har slitt med denne også.

pedersen
29/08/13, 22:26
Gammel tråd men... noen som kan fortelle meg hvor denne sensoren sitter. Har dette problemet, feilkode p0108...

GMV
30/08/13, 08:19
Den sitter rett bak høyre hovedlykt.