PDA

Vis full versjon : Bygge om til elektriske vinduer?



Loggy
16/05/11, 00:36
Hei og god dag og slikt.

Kommer snart til og overta en 1991/1992 240 GL stasjonsvogn.

Hvor vanskelig er det og bygge om til elektriske vinduer? Er det slik at jeg omtrent bare kan ta turen til en skraphandler og finne dører med elektriske vindusheiser og bytte om, eller må det mer avanserte løsninger til?

Kodja
16/05/11, 00:48
du trenger 4 elheiser. bare plukk ut fra en bil med dette i. trenger ledningsnett eller koble opp dette selv. dørhåndtak med plass til brytere eller ha de i dashen.
ganske smal sak egentlig! :) fort gjort om man har bruksanvisningen liggende også.

har btw 4 elheiser liggende med nesten komplett ledningsnett som må skjøtes litt og en bryter vet jeg som mangler. ikke dørhåndtak til dette da men. send pm om du er interessert.

TurboNoob
17/05/11, 11:46
Har gjort dette selv på en -86 GLT, og det var plankekjøring. Alle hull til el.vindusheiser er der, og ingen som helst boring eller skjæring må til.
Eneste som er litt knotete er å tre ledningsnettet på plass.
Veldig greit å bygge om til sentrallås i tillegg når man først er i gang med el.vinduer.

Tror du skal leite en stund før du finner en bil på høggeren med komplett el.vindu sats fortsatt på bilen.

Mafaioz
17/05/11, 14:29
du trenger 4 elheiser. bare plukk ut fra en bil med dette i. trenger ledningsnett eller koble opp dette selv. dørhåndtak med plass til brytere eller ha de i dashen.
ganske smal sak egentlig! :) fort gjort om man har bruksanvisningen liggende også.

har btw 4 elheiser liggende med nesten komplett ledningsnett som må skjøtes litt og en bryter vet jeg som mangler. ikke dørhåndtak til dette da men. send pm om du er interessert.

pris?

Loggy
17/05/11, 16:23
Takker for svar, da havner el. vinduer og kanskje sentral lås på listen over ting som skal ordner iløpet av sommeren. Må bare overta bilen først :)

larsverm
17/05/11, 17:59
En detalj og et mulig "skår i gleden" som en kan ta høyde for, er hullene etter vindussveivene hvis en ikke bytter ut kledningen på dørene. Det finnes vel noen slags "plugger" som en kan sette i der. Men det vil signalisere at bilen ikke har el. vinduer originalt, om det skulle ha noe å si...

Loggy
17/05/11, 18:07
Blir ikke noe utstillingsbil på noen måte, 100% brukis :P Ser ikke store problemer med noen små hull i dørtrekket, eventuelt dekke det til med noe

Sub
17/05/11, 23:35
Kommer du over dørpaneler som har sitti på en 240 med elvinduer, så ser det jo fort mye bedre ut.

Loggy
18/05/11, 09:59
Selvfølgelig, men kommer ikke til og lete aktivt etter det, er det jeg mener :P

Daniel V
19/05/11, 11:54
Vet at gaupe har sånne "plugger" i mørkeblått.

Kodja
20/05/11, 12:48
pris?

1000,- :)

plugger fungerer nå mer enn godt nok til å tette hullene :)