PDA

Vis full versjon : Eksosen slår oppi - dårlig passform? (biltema)



jacobsen
15/05/11, 21:09
Hei, sliter med at eksosen tar oppi karroseriet. slår oppi når jeg starter opp blant annet. Har lagt mellom papir, men gnisser/støyer likevel..

Jeg mistenker at krokene som pottene henger i, har fått seg en trøkk oppover men.. er biltema anlegget virkelig så dårlig? Hjelper det å legge i mellom no gummi greier? :)

Dro fram gamle kunstnertalenter og lagde ei fin skisse
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1743.jpg

Revell
15/05/11, 21:14
Hadde det samme problemet på 240n min også det slo oppi her og der. Var krokene som var skjeivt plassert:rolleyes: så ja annlegga er noe dårligere enn andre;)

jacobsen
15/05/11, 21:17
Oki, får ta å bøye krokene tilbake da. men da må jeg av med alt :(( og jeg som klemte to stk fingre idag. åhh
:p

gasgasboy
16/05/11, 11:33
Hahha, minner meg så jævlig om når jeg dreiv å fiksa rakrør på niførr før jeg fikk lappen .. Hver jævla gang jeg kjørte, så slo det oppi ett sted, eller laga en form for lyd ! Endte med at jeg laga noen egne fester, å nå går det klart over alt, men henger veldig langt nede da, så må korte inn dp litt :)

jacobsen
18/05/11, 00:23
Hehe:) på forrige potte hadde noen flata ut røret litt, slik at det blir større klaring. Går bra dette? problemet nå er den liggen inntil konstant, har lagt mellom noe papir men hjelper fint lite :)

s4nd3r
18/05/11, 00:48
bjynte nettop på ny eksos på chevyn, har montert beint rør der det var krokete og en katt før,, og det subba litt, så da tok eg og banka en bulk med en stor kule hammer.. så no er der 2 cm klaring... merka bare på med tusj, og banka i vei.. plukka det selfølglig ned før eg bjynte og banke på det.. :p

gasgasboy
18/05/11, 00:52
Hvorfor ikke forlenge festene litt så du kan slippe den litt ned da? Er jo ikke optimalt å drive å flate ut røret og banke i det .. Funker JÆVLIG dårlig med papp, trekiler osv, har prøvd alt, men lønner seg å legge litt arbeid i det og få det skikkelig så alt går klart :) Eksos lyder, slåing osv er jo verdens mest irriterende ting !

s4nd3r
18/05/11, 00:57
oflytte eksosen lengre ned er jo heller ikkje optimalt på en senka bil... tar nedi lenge før men ser en fartshump...

turb00le
18/05/11, 04:38
Hvis det ikke er så gammelt at alt sitter dønn fast så løsne alle skjøtene men la det henge fast. Så kan du vri og gørre litt på det og se om du får det til å sitte bedre.
Du er sikker på at motorfestene dine ikke er helt tyggis?

Espen-K
18/05/11, 11:09
Jeg hadde ingen problemer med å montere eksos fra biltema på min bil, det hadde god passform og er ikke i kontakt med karosseriet.
Mulig en av opphengs festene dine har fått seg en liten smell så den har bøyd seg før du kjøpte det.

jacobsen
18/05/11, 11:35
takk for svar :) joda, mistenker de festene. Skal se på det etter skolen, lei av å kjøre saab nå. skabb :p
halvsatsen er helt ny btw.

jacobsen
18/05/11, 21:55
Årna seg. Roterte rett og slett mellompotta slik at det ble klaring mellom røret og chassiet. Men nå er svingen over akslingen helt skjev. men tar ikke borti da heldivis :)