PDA

Vis full versjon : Oljekjøler?



JørnM_940
15/05/11, 18:22
Er det originalt oljekjøler på FK-motor? Enn FT?
Hvor mye mer enn original effekt kan man i så fall ta ut før man trenger det?

kermitt
15/05/11, 18:26
Er originalt en vannavkjølt oljekjøler på filterflyttern på FK/FT. Har vel egentlig ikke noe med effekt å gjøre om du har behov eller ikke. Blir det for varmt må du gjøre noe med det. Spiller større rolle hvilken turbo du bruker, hvordan du kjører og hvor høyt trykk du har osv. Jeg ser på det som ett "must" med oljekjøler på en turbomotor.

JørnM_940
15/05/11, 18:34
Er originalt en vannavkjølt oljekjøler på filterflyttern på FK/FT. Har vel egentlig ikke noe med effekt å gjøre om du har behov eller ikke. Blir det for varmt må du gjøre noe med det. Spiller større rolle hvilken turbo du bruker, hvordan du kjører og hvor høyt trykk du har osv. Jeg ser på det som ett "must" med oljekjøler på en turbomotor.
Ok. Og den originale vannavkjølte fungerer tilfredsstillende?

kermitt
15/05/11, 18:57
Kan ikke skjønne annet etter som at de gikk for den løsningen. Får fortere opp tempen på motor på vintern + at olje og vann holder rimelig lik temp og ;)
Kan muligens tenkes at du vil vurdere en luftkjølt om du skal piske mye med liten turbo.

JørnM_940
15/05/11, 18:58
Kan ikke skjønne annet etter som at de gikk for den løsningen. Får fortere opp tempen på motor på vintern + at olje og vann holder rimelig lik temp og ;)
Kan muligens tenkes at du vil vurdere en luftkjølt om du skal piske mye med liten turbo.
Blir større enn 13c hvertfall:) Går for den originale løsningen jeg.

Minge89
01/06/11, 03:50
Låner tråden her også jeg:)
Noen som har no erfaring med adapter til olje med innebygd termostat?
Noen som har noen bra bilder av plasering, og fester?