PDA

Vis full versjon : Vann inni bilen



olejørgen
15/05/11, 14:16
Har vært en del regn i det siste også har det kommet en god del vann inn i bilen.. ligger på sjåførsiden på gulvet..

Noen som veit hvor det kan komme fra eller hvor det eventuelt kan værre hull?:)
Er en 940 95-modell

Øyvind G
15/05/11, 14:23
jeg vil tippe det kommer fra frontruta.

spyl bilen og få en til å se hvor det kommer fra.

roarrr
15/05/11, 14:52
Sjekk også på venstre side ved panseråpnings-hendelen, der det fantes en lufteventil på eldre 740, der er åpningen blendet på nyere 940, men det er ofte sprekker der, og vannet kommer inn.
Bruk silikon rundt, så har du eliminert den muligheten iallefall.

olejørgen
15/05/11, 15:09
Har lita tru for at det kommer fra frontruta for det er ikke fukt no anna sted enn på gulvet..

Ska skjekke rundt panseråpnerhendelen jeg ;)

KAn det komme fra festene til sjåførsete?? Det er jo en åpen kanal med gjenger rett ut under bilen så..

henrik940
15/05/11, 15:10
Det kan komme fra speile, tro det eller ei.

Min lakk inn pakninga mellom speile og døra, og drøpp ned på kablene, og i kabelstrømpa, og inn i bilen :p Ganske utrolig hvor vann kan komme :p

olejørgen
15/05/11, 15:13
Det er drøyt ass.. kommer inn overalt :O

vollvo
15/05/11, 18:03
På min kommer det inn fra luftinntaket på panseret (tror jeg) og videre gjennom luftkanalen til golvet

JørnM_940
15/05/11, 18:08
Sikker på at det ikke er kjølevann da? Smak på det, så finner du ut!
Er en kran i forbindelse med varmeapp under der som bruker å streike, og da kommer det kjølevann på gulvet.

olejørgen
15/05/11, 18:54
Tror ikke det er kjølevæske for det har ikke blitt noe mindre på beholderen og da hadde det vel lukta?

Vollvo: kom det da bare på ene sida i bilen?? på sjåførsida? Skjønner ikke helt åssen det kan ha kommet inn der heller

roarrr
15/05/11, 22:49
Sjekk også på venstre side ved panseråpnings-hendelen, der det fantes en lufteventil på eldre 740, der er åpningen blendet på nyere 940, men det er ofte sprekker der, og vannet kommer inn.
Bruk silikon rundt, så har du eliminert den muligheten iallefall.

Du må bort med plast dekselet på venstre side, mellom døråpning og torpedo.

jorg1
15/05/11, 22:55
Har du rails, kan det komme derifra også. virker som om det kommer der på min. da de er en smule løse :/

vollvo
16/05/11, 15:11
Tror ikke det er kjølevæske for det har ikke blitt noe mindre på beholderen og da hadde det vel lukta?

Vollvo: kom det da bare på ene sida i bilen?? på sjåførsida? Skjønner ikke helt åssen det kan ha kommet inn der heller

Kommer på begge sider, og kun når det regner, så det er ikke kjølevann.
Klarer ikke å se hvordan vannet kommer inn, men det kommer ut fra varmeappararet, så eneste måten jeg finner ut av er inn luftinntaket på panseret.
Ser du hat 940, jeg har 740