PDA

Vis full versjon : Matepumpe Hjelp.



Andersen00
15/05/11, 12:52
Hei. JEg lurer på om volvo 940 b230fk 1996 mod har matepumpe under bilen eller i tank. For har bygd om fra b230fd til b230fk. Men på gamle motoren så var det pumpe under bilen, og etter som det jeg har skjønt er det ikke det på fk'ene. Så da lurer jeg på åssen pumpe jeg trenger å sette i tank, og skal jeg bare sette filter under bilen der jeg har matepumpa nå?

Takker for svar :)

R.G
15/05/11, 12:56
er bare å hive på større pumpe under bilen å så er alt ok.

Andersen00
15/05/11, 13:07
er bare å hive på større pumpe under bilen å så er alt ok.

Ja men , dem kontaktene som er på den pumpa under bilen passer ike på kontaker fra dashen inni bilen, fordi jeg har byttet ledningsnettet i hele bilen. Sp da har jeg ikke noen stikk jeg kan koble den "nye" pumpa i. Om du skjønte meg :)

R.G
15/05/11, 13:10
ja skjønner:) så da er ddet vel enklest å bare bruke filter under, og kun tank pumpe:)

men ikk helt sikker på hvilke tank pumper som lønner seg. bcb.no har orgianle for biler kun med pumpe i tank, men ville satset noe større hvis man evt skal dra ut litt krefter senere

Andersen00
15/05/11, 13:15
Ja riktig. Ja har ikke tenkt å kjøre orginalt nei. Men du vet ikke åssen tank pumpe jeg bør ha da? skal ikke ha mer 300 hk.

lasse940
15/05/11, 13:37
walbro pumpe i tanken

EDIT: Walbro GSS341 leverer 255l/h

Andersen00
15/05/11, 13:40
walbro pumpe i tanken

Er det turbotrimming som selger det? er det mye jobb og bytte denne ? og da bare ertstatter jeg pumpa under bil med et filter? :D

lasse940
15/05/11, 13:44
ja man mener turbotrimming selger de eller så får man en kinakopi fra kimmit til halveprisen. pumpe monteres i tankarmaturet men litt filinga av festene til gammle pumpa. pumpa under bilen erstatter du med et filter ja :)

Andersen00
15/05/11, 14:06
ja man mener turbotrimming selger de eller så får man en kinakopi fra kimmit til halveprisen. pumpe monteres i tankarmaturet men litt filinga av festene til gammle pumpa. pumpa under bilen erstatter du med et filter ja :)

Oki. Hørt noe dårlig om dem kinakopinene eller? lurer og på en ting til, det at jeg kjøper den pumpa så er det matepume i den også da eller? så en siste ting jeg trenger ikke bensintrykksregulator om jeg monterer denne? Jeg skjønner at jeg trenger det når jeg skal ha litt mere hk men ikke om jeg skal kjøre orgnalt i førsten. Om du skjønner hva jeg mener:)

lasse940
15/05/11, 14:17
Jeg har ikke hørt noe negativt om kopiene hverfall..
På Fk motoren din er det originalt bare en pumpe i tanken så wabro pumpa blir som en oppgradering av den pumpa som skal sitte der originalt :)
Trenger ikke annet en originale btr så lenge du kjører dyser som jobber på 3bars grunntrykk, skal du over på større dyser som R-dysene skal de kjøres på 3,8 bar gruntrykk og da må btr byttes ut.

Andersen00
15/05/11, 14:21
Ja, riktig. Men bare om jeg skal bestille dette, så lurer jeg på om jeg bare skal kjøpe den pumpa og et filter under bilen, det er alt ? ikke noe mer jeg trenger? :) Så kan du finne fram siden er der den pumpa du fant til meg? Takker for all hjelp.

lasse940
15/05/11, 14:29
ja det er allt du trenger
Link walbro: http://ksr.as/product_info.php?cPath=495_147&products_id=452
Walbro kopi: http://ksr.as/product_info.php?cPath=495_147&products_id=1053
bensinfilter kjøpes hos biltema, mekonomen el.liknende :)
EDIT: følger med ny konntakt til pumpa som du erstatter med den gammle kontakten til pumpa i selve tanken! men følger med istruksjon på dette :)

Andersen00
15/05/11, 14:36
Tusentakk for all hjelp:)

lasse940
15/05/11, 14:39
bare hyggelig å kunne hjelpe :)

Andersen00
15/05/11, 14:42
På den walbro pumpa, følger det med ledniger der også? eller er det bare på kinakopien?

lasse940
15/05/11, 15:30
aner ikke desverre

Lynvinge
31/05/11, 22:04
På den walbro pumpa, følger det med ledniger der også? eller er det bare på kinakopien?

Kommer visst an på hvilken leverandør. Bestillte fra Turbotrimming og fikk ikke med kontakt. Sendte mail etterpå å spurte om det ikke skulle være med og fikk til svar at det var det med den tidligere leverandøren hans, men ikke med den han brukte nå. Skulle gå tilbake til den gamle sa han

Andersen00
01/06/11, 00:44
Kommer visst an på hvilken leverandør. Bestillte fra Turbotrimming og fikk ikke med kontakt. Sendte mail etterpå å spurte om det ikke skulle være med og fikk til svar at det var det med den tidligere leverandøren hans, men ikke med den han brukte nå. Skulle gå tilbake til den gamle sa han

Hei på deg :) Fant ut at det ikke fulgte med, men fikk modda det sammen så nå går det så det uler ;)

Magnus Andersen

lasse940
01/06/11, 07:46
kjempe bra :D

Lynvinge
02/06/11, 00:49
Er jo bare to kabelsko som skal til så ikke mye som skal til :)

Andersen00
03/06/11, 00:04
Er jo bare to kabelsko som skal til så ikke mye som skal til :)

Det er sant det :) Satt den i vettu så funka pumpa fint, dagen etter så kutta den ut, tok alt ut igjen for å ssjekke om det hadde skjedd noe med modden min og det hadde det ikke, så da slet jeg som faen med å få plassert det dritt armaturet ned igjen:mad: Fant ut hva det var da, det var bensin relle, det trengte bare litt vold for å fungere :p Så litt jobb for ingenting :D