PDA

Vis full versjon : volvo 940 FT turbopluss.



Robinson199
15/05/11, 10:42
Hei har en volvo 945 FT som skal ha turbo + men forige eieren sa at det ikke var koblet til! jeg har ikke noe å samenligne det med for det er min først turbo bil.

åssen kan jeg merke eller se om det er koblet til?

åssen er det med chipping?

takk for svar

Kodja
15/05/11, 11:02
du skal merke det ved at når du gir max pedal så vil turbotrykket øke mellom et visst turtall på max pedal i noen sekunder. er på en måte "nødaksellerasjonsturbotrykksøkning" :)

boman
15/05/11, 12:01
Hvis du ser ned på turboen din og følger et par små vakuum slanger som går til luftfilterboksen din så finner du Turbo + enheten. Hvis den har noen ledige kontakter så er den antagelig koblet av og du ser nok også en annen løs kontakt som passer inn.
Hva er årsaken til at forrige eier kobla det av?

Robinson199
15/05/11, 12:10
Han sa at turboen var byttet, og at de ikke hadde koblet det til igjen etter bytte. han hadde hatt den på verksted.

Robinson199
18/05/11, 21:49
åssen er det å chippe biler med turbo+?

Psycho-look
18/05/11, 21:55
Har og + turbo på 740ren
Lurer på akkurat det samme, og hvilket trykk går den på?

Wakdar
18/05/11, 21:57
Riv vekk turbo + kitet og chip isteden.

s4nd3r
18/05/11, 22:33
åssen er det å chippe biler med turbo+?

hørt ordtake, som smør på flesk? :)

SirKim
18/05/11, 23:21
Riv vekk Turbo+ dritter å chipp istede ja. Eller bare øke turbotrykket manuelt, så du har max hele tia, å ikke bare i noen sekunder. Sto turbo+ i min bil da jeg kjøpte den. Reiv vekk dritten å kasta det i søpla der det hører hjemme

boman
19/05/11, 12:43
Riv vekk Turbo+ dritter å chipp istede ja. Eller bare øke turbotrykket manuelt, så du har max hele tia, å ikke bare i noen sekunder. Sto turbo+ i min bil da jeg kjøpte den. Reiv vekk dritten å kasta det i søpla der det hører hjemme

Herregud, det er virkelig ikke så ille som dere skal ha det til.
Det er et bra system for folk som vil trimme bilen helt trygt og originalt, men det var helt klart å hive "dritten" i søpla når du kunne solgt det for fort vekk tusen spenn..

Men hvis man skal ha mer en det lille ekstra turbo + gir så kan jeg være enig at det ikke er noe særlig hensikt å beholde det.