Vis full versjon : Feil med IPD Panhard?
Volvo 1983
15/05/11, 08:42
Hei!
Skulle montere komplett IPD oppsett i går bak på Volvo'en.
Da jeg hadde kommet til panhardstaget så tok jeg å sammenlignet det nye med det gamle og fant ut at jeg får ikke kortet ned mer en en cm eller halvannen, det syntes jeg virket veldig rart da man bruker å korte type to cm... !?
Så spørsmålet mitt blir jo da om noen andre har opplevd at IPD panhardstaget er for langt?
Kunne noen ha målt sitt når det var helt igjennskrudd?
Mvh
mitt var relativt langt sammenskrudd ja, var igjen 0,5-1cm ca kanskje... men at det er FOR langt? sikker på at ikke noe er skikkelig skakt baki til deg?
Volvo 1983
15/05/11, 17:46
mitt var relativt langt sammenskrudd ja, var igjen 0,5-1cm ca kanskje... men at det er FOR langt? sikker på at ikke noe er skikkelig skakt baki til deg?
I forhold til det som sto der fra før altså...
Var kanskje en cm igjen når de var like.
Mvh
og du har bestilt til 200 serien og ikke 900 serien?
og du sjekket dette med justeringen når bilen stod plant og prøvde å justere max for å få sentrert?
Volvo 1983
15/05/11, 19:59
Har ikke hatt det på, fikk bare bange anelser når jeg målte mot det originale...
Er til 240 staget ja.
Mvh
monter staget. sett bilen på flat mark. mål skeivhet og se om du får nok til å justere inn :) må bare prøve det. ikke annet å gjøre, er det umulig å justere inn nok så må du jo uansett varsle leverandøren du fikk det fra når du finner ut at det ikke er bra nok. var i alle fall nok justering på min 242 og kenneth d sin 245 med ipd staga :)
Volvo 1983
15/05/11, 20:04
Ja, men tenkte å prøve å finne ut uten å montere det, da det er best for begge parter(meg og Pedersens).
Kan jo være feil kappet, må være noen andre som har et liggende som kunne målt mellom øynene på det når det er maks innskrudd?
Mvh
glem det. du får det ikke justert riktig uten å fysisk bli skitten på fingra å montere det!!!! jeg har montert på 242n min i fjorhøst, allikevell brukte vi 5 justeringer opp og ned med bilen og staget av og på sikkert på kenneth d sin 245 etter å ha startet med original lengde på staget og så jobbe oss kortere inn for å få akslingen sentrert... foringer utgjør litt forskjell i seg selv. så istede for å gruble for mye nå så bruk tiden på å skru :) blir du sikkert fornøyd til slutt skal du se! :) det går ikke å si at du skal ha 7mm f.eks. i avstand fra kanten av staget\gjengene til muttern. alt det spørs på hvor sigen fjærene dine er, hvor slitne foringene ellers er. hvordan ting står til med bilen i seg selv under der så du må faktisk jekke opp og ned flere ganger for å få det riktig :)
Volvo 1983
15/05/11, 22:21
Får prøve på det i morgen da, har flere prosjekt på gang...
- Ny alu radiator.
- Flytte cooler.
- Bytte girkasse.
- Montere servo.
- Fått dreid flens på trykkrør i dag.
Takker da gutta!
Lurer forresten på om den bulken på staget akkurat der det er knekt skal være der?
Mvh
skal være en knekk på staget ja :) må det for å komme over diffklokka samt det skal være et svakt "ledd" på stanga i tilfelle du presterer å plassere akslingen\felgene i en kant så må noe gi etter sideveis under der også :) ingen fare. alt er som det skal tenker jeg. ikke hørt om noen som har dårlig erfaringer med de der stagene fra ipd :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.