Vis full versjon : reg reim b234f?
tennpluggen
15/05/11, 00:18
hei driver nå å setter sammen en b234f motor men ser i haynes boka at kam drave skal stå 1 1/2 tann til høyre for merket i reg reim dekselet. stemmer detta?
går det å sette reima 1 tann feil uten at ventilene tar i stempelet?
sjekk med Volvo-Power. vi tok nettopp regreim bytte på 16v hans :)
Er da merker oppå toppdekselet?? De har jeg brukt iallefall, siden jeg har B230+16v har jeg ingen reg.reimsdeksel å se etter.. :p
Har du mulighet til å skanne inn den siden og legge ut her?
EDIT: Ja, 1 tann feil går bare bra, jeg dreiv og sullet med kopling av el.vifte og skulle sjekke noe mens motoren var igang, og ledningen jeg hadde i hånda tok turen imellom reima og kamdrevet på eksossiden, noe som resulterte i en veldig rar gange plutselig.. Skyndte meg å stoppe motoren, og da hadde reima hoppet 1 tann. Satte det tilbake og motoren gikk som normalt.. Har vært av med toppen i etterkant om noen skulle lure, og ingen ventiler er bøyd.. :)
Men om jeg ikke har regnet helt feil, vil 1 tann forskyvning tilsvare over 9*, noe som i mine øyne er veldig mye forskyvning..
tennpluggen
16/05/11, 07:32
aha, nettopp bytta reim å alt av lagere å paninger men den bare putrer å bærer seg så lurer på om reima står feil.
har desverre ikke mulighet til å scanne den inn:(
tennpluggen
16/05/11, 13:08
har satt alle dreva på merkene sine å men får jeg satt noen av dreva en hel runde feil?
tennpluggen
17/05/11, 09:46
tips te alle som ska bytte reim, les haynes boka for dreva sku jo ikke stå på merkene sine... hvem har funnet på no sånt tull..
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.