PDA

Vis full versjon : Kjøp av S60, diverse spm



DanSteffen
14/05/11, 19:40
Hei..

Sitter å ser litt på en S60 2.0T 05 modell.

Spaceball girkasse? Er det vanlig H giring. Bare med et litt bedre design?
Hvordan er bensin forbruket på en slik s60? Manuell kasse.

Er det noe som jeg bør være obs på, med disse bilene?
Eller vil det være ett bra bilvalg?:)

Mvh:
Dan Steffen:)

kopteff
15/05/11, 19:07
:)Hei på deg selv er jeg meget godt fornøyd med min s60 ,dette er en 2002 mod 2.0 turbo med automatkasse,bilen hadde kunn rulla 87.000km da jeg kjøpte den,men nå har den gått ca 115.000.Vært meget got fornøyd,fulgt service og ingen store problem!!:DFlotte og gode biler dette her!!

Stigern
20/05/11, 08:27
Kontroller om aircondition anlegget funker som det skal. Min S60 2003 som er gått 112k hadde visst defekt AC pumpe, Og nå må jeg ut med ca 11 000 ,- for rep og bytte av AC pumpa :P

Mistenker at forrige eier ikke har fulgt opp med AC service. Men serviceheftet er fulgt. Kanskje de ikke tar AC service på vanlig service? Noen som vet?

morrun
20/05/11, 11:22
Hei. Anbefaler S60 2.0T, selv om jeg selvf. ikke kan gå god for bilen du sitter å sikler etter, eller at du får deg et feilfriere bilhold ved valg av S60 enn ved valg av noe annet. Ting skjer og deler må byttes. Sånn er det å ha bil. Jeg kjøpte meg S60 2.0Turbo automat for pengene jeg fikk etter salg av et kjørbart Porscheprosjekt. Det ble en 2001 med ca 155.000km bak seg. Bilen fungerer som min nr. èn-bil, men er familiens nr. to-bil. Jeg synes jeg har byttet meg "oppover". Bilen er over 10 år nå og "gratis" å tune. Med BSR går den svært friskt. Det skrangler litt i støtdempertårnene mine og noen få ting har behøvd utbedring, men alt-i-alt er jeg svært fornøyd og mener bilen har beholdt mye av den "thighte" opplevelsen en kvalitetsbil skal gi.

En nabo var i omtrent samme situasjonen samtidig, han hadde også ca 100.000,- som han skulle kjøpe bil for. Jeg kjøpte volvoen og han kjøpte en litt nyere opel astra. Det er ingen tvil om at jeg fikk mest BIL for pengene, mens han kjøpte seg transportmiddel. Derfor blir spørsmålet hvilket forhold du har til volvo og til bil generelt? Skal du bare ha noe å kjøre fram og tilbake til barnehagen og butikken med, så kjøp noe nyest mylig, med minst mulig utstyr som kan svikte og liten strikkmotor. Skal du ha bil som gir go`følelse og mulighet for litt sport og komfort så er S60 et godt alternativ.

Det er viktig å berømme forumet også. Her inne treffer du hjelpsomme, hyggelige, engasjerte og kunnskapsrike folk som kan spare deg for mang en verkstedregning. Jeg Tviler på om det finnes så nyttige forum for alle andre merker.

Jeg TROR denne spaceball-varianten bare er en design-greie, og at den fungerer som de ordinære manuelle kassene.

Jeg ville sett etter feil og dårlig rettede skader som på en hvilken som helst annen bil. Takket nei til biler med dårlig dokumentasjon. Det er en forekomst av havarerte automatkasser på disse bilene, så jeg ville sjekket nøye at den fungerer som den skal og vært rask med å flushe kassa med ny og ORIGINAL volvoolje etter kjøp, hvis det ikke er dokumentert byttet innen siste 80.000km/4-5 år.
Noen har byttet mye slitedeler i forstilling på disse bilene. Gasspjeldhus kan sote ned, noe som gir økende ujamn gange(værst med AC skrudd på), men kan renses, evt byttes til oppgrasert vare. Dette gjelder de første årsmodellene og jeg TROR ikke det gjelder 2005-modeller.

Bensinforbruk, tja ... Den gamle 98 v70`en min med 2.5 bensinturbo var dyr å bruke som by-bil, men værdt den lille ekstra dråpen det kostet å få cruise/suse i den langs landeveien. S60`en med 2.0T er litt billigere i byen og like kjekk å suse/cruise med langs landeveien, for en litt billigere penge. Sånn er det.

Lykke til.