PDA

Vis full versjon : Reimene piper plutselig mye



boman
15/12/09, 16:56
Hei.
Reimene på min 940 (b230fb) begynte å pipe/ule veldig mye mer i det jeg stramma reimene. De var relativt slakke og nå er de ca 1 cm slakk, som haynes sa det skulle være.
Er det reimene som er slitne og bør byttes siden de begynte å lage så mye mer lyd når jeg stramma de?

:)

ChrML
15/12/09, 20:30
Yep, bare å bytte de. Koster så lite og er bytta på 10 min :).

boman
15/12/09, 21:45
Okei, ville bare høre om det antagelig var årsaken ;)
Ja er ikke store jobben akkurat å bytte reimene ;)

TurboHansen
15/12/09, 22:08
Det kan jo hjelpe å smøre dem med reimspray eller noe lignende, hjalp på min iværtfall ;)

mister j
15/12/09, 22:40
Det kan jo hjelpe å smøre dem med reimspray eller noe lignende, hjalp på min iværtfall ;)
Begynner du med reimspray, så har du faenskapet igang:mad:
Da kan du fortsette med å spraye, og spraye..................
Nei, bytt reimer du. Ikke begynn med det svineriet:rolleyes:

TurboHansen
16/12/09, 01:37
Begynner du med reimspray, så har du faenskapet igang:mad:
Da kan du fortsette med å spraye, og spraye..................
Nei, bytt reimer du. Ikke begynn med det svineriet:rolleyes:

Spraya mine med wd-40 og det byner å bli en god stund sia nå, 0 prob enda ;)

henrik940
16/12/09, 09:34
Begynner du med reimspray, så har du faenskapet igang:mad:
Da kan du fortsette med å spraye, og spraye..................
Nei, bytt reimer du. Ikke begynn med det svineriet:rolleyes:


Enig der :P Også har man reimdressing i hele motorrommet..

boman
16/12/09, 21:39
Får prøve å bytte reimene ;) Biltema, volvo orginal, torshov eller mekonomen? ;)

TurboHansen
16/12/09, 23:01
Får prøve å bytte reimene ;) Biltema, volvo orginal, torshov eller mekonomen? ;)

Jeg ville gått for originalt ;) er vel ikke mye dyrere også får man kvalitet :)

ChrML
16/12/09, 23:54
Originalt, helt klart. Er ikke noe vits å spare en femtilapp på å kjøpe reimer andre steder. Kjøper du på Volvo er du sikker på at det du får passer perfekt. Jeg kjøpte en reim på Torshov engang, aldri igjen, elendige greier og passet ikke helt som den skulle engang.

Bytta alle reimene mine til originale, aldri hatt problemer med de siden.

Morgis
17/12/09, 01:04
Sliter med dette på ambulansen til hu mor.
Dog en 260 ambulanse med V6. men den har 2reimer som skrek fælt.
Skiftet disse ut, med nye fra bilxtra. Syntes stadig dem skriker, selv om dem er strammet, forsåvidt godt til.
Vil ikke stramme for mye, for da slites dynamoen fort.
Er det noe som går tungt rundt på reimen, eller er det rett og slett bare olje eller fett som kan ligge på hjulene?

ChrML
17/12/09, 19:56
Sliter med dette på ambulansen til hu mor.
Dog en 260 ambulanse med V6. men den har 2reimer som skrek fælt.
Skiftet disse ut, med nye fra bilxtra. Syntes stadig dem skriker, selv om dem er strammet, forsåvidt godt til.
Vil ikke stramme for mye, for da slites dynamoen fort.
Er det noe som går tungt rundt på reimen, eller er det rett og slett bare olje eller fett som kan ligge på hjulene?
Reimene skal være stramme, men ikke overdrevent stramme så det uler i lagrene til dynamoen.

Kan være at reimhjulene er slitt eller trenger en rens, ja. Eller at du på en eller annen måte har fått satt et hjul skeivt i forhold til et annet.

boman
18/12/09, 16:21
En reim koster ca 160-180,- hos volvo orginalt ;)

tomma740
24/01/10, 13:08
kan være at motoren svetter litt olje og kommer på reimene da kviner det også har det problemet på min også

vol760
24/01/10, 22:07
hadde samme problem på min fk. virka som dynamoen sto på skeiva i forhold til hjula på motoren. så eg bytta foringane (3stk) på dynamoen med poly foringar, og vips var lyden borte og dynamoen sto rett igjen.

Ola Hagen
24/01/10, 23:03
er vel lettest med å kjøpe org fra volvo slik at man får riktig, jeg har fått feil fra jahre motor (for kort) pluss en bensin stasjon i romedal (for lang) og dom lette lenge etter riktige reimen... Men til slutt gadd jeg ikke mer og gikk rett til Østli og fekk derfra, den lever forsatt ;)

Men har ikke reimlengen noe med braketten til AC kompressoren å si? prata med en svenske som tala noe om det.. rett meg hvis jeg sier feil nå...

ChrML
24/01/10, 23:08
Men har ikke reimlengen noe med braketten til AC kompressoren å si? prata med en svenske som tala noe om det.. rett meg hvis jeg sier feil nå...
Det er lengre reim på biler med AC enn de uten, ja. Fordi dynamoen sitter høyere opp på biler med AC for å få plass til kompressoren under.